fbpx
2024. április 14. vasárnap

Lehetetlenné vált az országos vasutassztrájk

A szenátus is elfogadta az amerikai vasúti közlekedés összeomlásával fenyegető sztrájkot megakadályozó törvényt.

Az alsóház után az amerikai törvényhozás felsőháza is megszavazta azt a törvényt, ami elkerülhetővé teszi az ország vasúti közlekedését megbénító sztrájkot. A jogszabály gyakorlatilag törvényerőre emeli azt az előzetes megállapodást, amelyről a vasutasok szakszervezetei és a munkáltatók, kormányzati közvetítéssel, még szeptemberben megállapodtak, ám amelyet a nagy vasúti érdekképviseletek egy része elutasított. A száztagú szenátusban – ahol republikánusok és demokraták ötven-ötven arányban vannak jelen – minimálisan hatvan támogató voksra volt szükség, végül 80–15 arányban fogadták el a javaslatot. A vasútban dolgozók munkakörülményeinek kereteit meghatározó dokumentumot korábban a képviselőház is elfogadta, szintén kétpárti támogatással, így az Joe Biden elnökhöz kerülhet aláírásra.

A republikánusok a politikai vitákban élesen bírálták Bident, hogy a kormányzati közvetítés kudarca után terhelte a kongresszusra a felelősséget. Közleményében az elnök szakszervezetpárti elnöknek nevezte magát, de kénytelennek tartotta felülírni a rendes eljárásmódot sok millió amerikai munkahelyre hivatkozva, és a kongresszusra bízva, hogy elfogadja-e a szakszervezetek és vasúti munkaadók között korábban született előzetes megállapodást, ami gyakorlatilag lehetetlenné teszi a sztrájkot.

- Hirdetés -

Az öt évre szóló előzetes egyezség, amelyet még szeptemberben fogadtak el, 24 százalékos bérfejlesztésről és egyéb juttatásokról szól, ugyanakkor nem tartalmazza a több érdekképviselet által követelt évente hét nap fizetett betegszabadságot. A betegszabadság szabályozásáról a kongresszus külön jogszabályban dönt.
Korábban a 12 nagy vasutas-szakszervezet közül négy utasította el a megállapodás aláírását, ami azt jelentette, hogy az nem léphetett hatályba, és a teljes vasúti hálózat leállásához vezethetett volna. A vasúti közlekedés leállása napi hétmillió utas és 6300 vagonnyi áru szállítását bénítaná meg.

Borítókép: Amtrak Kaliforniai és Caltrans dízel-elektromos mozdonyok és személyszállító kocsik a San Jose Diridon vasútállomáson. – San Jose, Kalifornia, USA – 2021 

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

További cikkek a szerzőtől

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.