fbpx
2025. június 16. hétfő
spot_img

Zöld Európa = ipar nélküli Európa?

Lehet, hogy a nagy európai zöld átalakulás célja valójában a kontinens iparának a leépítése? A zöldek a közúti közlekedés reformja után most nekimennek a tengeri szállításnak.

A német gazdaság augusztusban felgyorsította lejtmenetét, és a jelek szerint recesszió felé tart – állapította meg a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A gyors visszaesés fő oka a szolgáltatási szektor rossz teljesítménye volt. – A remény, hogy a szolgáltatók megmenthetik a német gazdaságot, köddé vált. Ehelyett a szolgáltató szektor hamarosan csatlakozik a feldolgozóipari recesszióhoz, amely a jelek szerint a második negyedévben kezdődött – mondta Cyrus de la Rubia, a felmérést szponzoráló Hamburg Commercial Bank (HCOB) vezető közgazdásza.

Eközben a nagy zöld átalakulás nevében aktivista újságírók a tengeri szállításnak rontanak neki. – Egyre nagyobbak a hajók, gyakrabban közlekednek a járatok, és egyre több a hátországba érkező konténer. Ez a verseny ösztönzi a kikötők növekedését, a gyakoribb vasúti járatokat és a vasúti hálózatok bővülését. Valóban ezt akarjuk mindannyian? – tették fel a kérdést a Railfreight.com címlapsztorijában.

Kommentárunk

Amikor megjelent a magyar gazdasági növekedés második negyedévi adata, a véleményalkotók egy része örömmel varrta a rossz számokat a magyar kormány és a magyar gazdaságpolitika nyakába. Most, hogy kiderült, Németország, azaz Európa gazdasági motorja is bajban van, talán már más optikája van a dolognak.

Az európai prosperitás az olcsó orosz gáz és a hightech német ipar házasságán alapult. Az USA nagypolitikai játszmái révén kirúgta Európa alól az olcsó energia lábat, a zöldek befolyása az uniós jogalkotásra pedig az európai ipar egyik csúcstermékének, a gépjárműgyárátásnak a versenyelőnyét tették semmivé.

De Európa nem légüres térben létezik. A többi kontinensen erősen piacvédő és a hazai ipart segítő mechanizmusok működnek. Ennek következtében az Óvilág versenyképessége romlik. A jövő nem látszik éppen bíztatónak az Európa nevű kontinensen.

Borítókép: Pixabay.com

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Rekordokat döntött az idei transport logistic – köztük magyar szereplőkkel

Az összesen 2722 kiállítóval és a több mint 77 ezer látogatóval a transport logistic új rekordokat döntött.

A fafuvarozás vasúti megoldásának fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fuvarozás lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentését és hozzájárul a logisztikai folyamatok biztonságához és hatékonyságához.

„A vasúti pálya a vonatoké!”

A Nemzetközi Útátjáró Biztonsági Nap a járművekkel, vagy gyalogosan közlekedők figyelmét hívja fel a biztonságos és figyelmes közlekedésre.