Lehet, hogy a nagy európai zöld átalakulás célja valójában a kontinens iparának a leépítése? A zöldek a közúti közlekedés reformja után most nekimennek a tengeri szállításnak.
A német gazdaság augusztusban felgyorsította lejtmenetét, és a jelek szerint recesszió felé tart – állapította meg a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A gyors visszaesés fő oka a szolgáltatási szektor rossz teljesítménye volt. – A remény, hogy a szolgáltatók megmenthetik a német gazdaságot, köddé vált. Ehelyett a szolgáltató szektor hamarosan csatlakozik a feldolgozóipari recesszióhoz, amely a jelek szerint a második negyedévben kezdődött – mondta Cyrus de la Rubia, a felmérést szponzoráló Hamburg Commercial Bank (HCOB) vezető közgazdásza.
Eközben a nagy zöld átalakulás nevében aktivista újságírók a tengeri szállításnak rontanak neki. – Egyre nagyobbak a hajók, gyakrabban közlekednek a járatok, és egyre több a hátországba érkező konténer. Ez a verseny ösztönzi a kikötők növekedését, a gyakoribb vasúti járatokat és a vasúti hálózatok bővülését. Valóban ezt akarjuk mindannyian? – tették fel a kérdést a Railfreight.com címlapsztorijában.
Kommentárunk
Amikor megjelent a magyar gazdasági növekedés második negyedévi adata, a véleményalkotók egy része örömmel varrta a rossz számokat a magyar kormány és a magyar gazdaságpolitika nyakába. Most, hogy kiderült, Németország, azaz Európa gazdasági motorja is bajban van, talán már más optikája van a dolognak.
Az európai prosperitás az olcsó orosz gáz és a hightech német ipar házasságán alapult. Az USA nagypolitikai játszmái révén kirúgta Európa alól az olcsó energia lábat, a zöldek befolyása az uniós jogalkotásra pedig az európai ipar egyik csúcstermékének, a gépjárműgyárátásnak a versenyelőnyét tették semmivé.
De Európa nem légüres térben létezik. A többi kontinensen erősen piacvédő és a hazai ipart segítő mechanizmusok működnek. Ennek következtében az Óvilág versenyképessége romlik. A jövő nem látszik éppen bíztatónak az Európa nevű kontinensen.
Borítókép: Pixabay.com