fbpx
2024. március 5. kedd

Zöld Európa = ipar nélküli Európa?

Lehet, hogy a nagy európai zöld átalakulás célja valójában a kontinens iparának a leépítése? A zöldek a közúti közlekedés reformja után most nekimennek a tengeri szállításnak.

A német gazdaság augusztusban felgyorsította lejtmenetét, és a jelek szerint recesszió felé tart – állapította meg a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A gyors visszaesés fő oka a szolgáltatási szektor rossz teljesítménye volt. – A remény, hogy a szolgáltatók megmenthetik a német gazdaságot, köddé vált. Ehelyett a szolgáltató szektor hamarosan csatlakozik a feldolgozóipari recesszióhoz, amely a jelek szerint a második negyedévben kezdődött – mondta Cyrus de la Rubia, a felmérést szponzoráló Hamburg Commercial Bank (HCOB) vezető közgazdásza.

Eközben a nagy zöld átalakulás nevében aktivista újságírók a tengeri szállításnak rontanak neki. – Egyre nagyobbak a hajók, gyakrabban közlekednek a járatok, és egyre több a hátországba érkező konténer. Ez a verseny ösztönzi a kikötők növekedését, a gyakoribb vasúti járatokat és a vasúti hálózatok bővülését. Valóban ezt akarjuk mindannyian? – tették fel a kérdést a Railfreight.com címlapsztorijában.

- Hirdetés -

Kommentárunk

Amikor megjelent a magyar gazdasági növekedés második negyedévi adata, a véleményalkotók egy része örömmel varrta a rossz számokat a magyar kormány és a magyar gazdaságpolitika nyakába. Most, hogy kiderült, Németország, azaz Európa gazdasági motorja is bajban van, talán már más optikája van a dolognak.

Az európai prosperitás az olcsó orosz gáz és a hightech német ipar házasságán alapult. Az USA nagypolitikai játszmái révén kirúgta Európa alól az olcsó energia lábat, a zöldek befolyása az uniós jogalkotásra pedig az európai ipar egyik csúcstermékének, a gépjárműgyárátásnak a versenyelőnyét tették semmivé.

De Európa nem légüres térben létezik. A többi kontinensen erősen piacvédő és a hazai ipart segítő mechanizmusok működnek. Ennek következtében az Óvilág versenyképessége romlik. A jövő nem látszik éppen bíztatónak az Európa nevű kontinensen.

Borítókép: Pixabay.com

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Hat százalékkal csökkent tavaly a vasúti áruszállítás teljesítménye

2023 utolsó negyedévében öt százalékkal esett vissza a megelőző év azonos időszakához képest.

Az RCH készül az akkumulátoripar adta lehetőségekre

Az RCH dolgozik az ukrán fuvarok visszaszerzésén és újabb kínai mozdonyokat is vásárol.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });