Az Európai Vasúti Gördülőállomány Bérbeadók Szövetsége (AERRL – Association of European Rail Rolling Stock Lessors) és a belga vasúti pályahálózat-működtető Infrabel együttműködési megállapodás kötött. Ez a stratégiai együttműködés a második fázisát indítja az AERRL tanulmányának, ami a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.
Múlt évben az AERRL közzétette azt a jelentést, mely együttműködésben készült több pénzügyi társasággal (Crédit Agricole CIB, ING, KfW IPEX-Bank, and Société Générale) és a vasúti közlekedés dekarbonizációjának támogatása a célja. Jóllehet a vasút a közlekedéshez kapcsolódó ÜHG kibocsátásnak mindössze 0,4%-áért felelős, az AERRL elkötelezett, hogy biztosítsa a szektor folyamatos és erősödő vezető szerepét a fenntartható mobilitásba. A tanulmány első fázisa arra fókuszált, hogy azonosítsa és értékelje a potenciális innovációkat, helyettesítse a dízel vontatást és megalapozza a rövid- és középtávú dekarbonizációs ütemtervet az európai vasút számára.
A tanulmány új fázisában az AERRL és az Infrabel meg fogja vizsgálni az alternatív hajtású gördülőállomány működtetését a dízel működéshez viszonyítva. Beleértve a bioüzemanyagot (mint a hidrogénezett növényi olaj, ammónia, és megújuló természetes gázok), a hibrid megoldásokat (pantográf/akkumulátor és pantográf/dízel), melyeket kiértékelnek és összehasonlítanak a dízel és a teljesen villamosított (felsővezetékes) rendszerekhez viszonyítva.
Az AERRL, az Eolos támogatásával megkezdi a dokumentációt három különböző, reprezentatív esettanulmányon keresztül:
- távolsági, több-feszültségű (különböző felsővezeték rendszerű) teherszállítási kapcsolat
- tolatási tevékenységek kikötőkben
- rövid távú nemzeti teherszállítás
Ezt követően az Infrabel átfogó költség-hasznon elemzést fog készíteni társadalmi oldalról, értékes betekintést biztosítva a jövőbeni szakpolitikai és beruházási döntéseket segítve.
Alapvetően az a végső célja a feleknek, hogy kitapossák az utat egy európai cselekvési tervhez, ami a zéró-emissziós vasúti flotta elérését célozza. A tanulmány eredményei arra hivatottak, hogy kezdeményezzék és aktívan hozzátegyenek ennek az tervnek a megteremtéséhez, összhangban az európai Zöld megállapodás ambícióival..
————————————————————
Csatlakozzon Ön is a vasúti járműipar döntéshozóihoz – május 29-én Budapesten!
Érje el a legfontosabb döntéshozókat, értesüljön első kézből az iparági trendekről, teremtsen új üzleti lehetőségeket – mindezt a vasúti szektor legrangosabb tavaszi eseményén.
A rendezvényen a hazai járműpiac kiemelt szereplői és a szektor külföldi szakemberi egyaránt első kézből adnak bepillantást a jenlegi járműhelyzetről. Mik a hazai kilátások? Mi, hogyan működik a környező országokban? Milyen gyors és középtávú megoldások jelenthetik a rég várt változást a járműgyártás és -fejlesztés, finanszírozás, szabályozás, beszerzés, vagy akár karbantartás terén? A nemzetközi járműgyártó és lízingcégek miként tekintenek a magyar piacra, milyen lehetőségekkel szolgálhatnak? Többek között ezen kérdésekre keressük a válaszokat a Magyar Vasút – II. Vasúti Járműipari Szimpózium 2025-ös rendezvényén.