fbpx
2025. június 14. szombat
spot_img

Vasútvállalat segíti a török földrengés áldozatait

Konténerfalut visz a földrengés áldozatainak az ÖBB Rail Cargo Group és a STRABAG.

A Rail Cargo Group, Európa vezető vasútlogisztikai társasága és a STRABAG SE, Ausztria legnagyobb építőipari vállalata lakóhelyeket alakítanak ki a földrengés sújtotta térség közelében, a törökországi Adiyaman tartományban. A katasztrófa helyszínén még egy hónappal a földrengés után is rendkívül kritikus a helyzet: több millió ember szorul sürgős segítségre, számukra lakóhelyet, élelmiszert, gyógyszereket és higiéniai termékeket kell mielőbb biztosítani. Az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a segélyszállítmányokat eljuttassák a szükségben szenvedőkhöz.

Kovács Imre, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a  földrengés által érintett térségben súlyosan sérült az infrastruktúra.

– Ezért kiemelten fontos számunkra, hogy oly módon nyújtsunk támogatást, amihez a legjobban értünk: fuvarozási és logisztikai szolgáltatásokkal a Törökországot is érintő TransNET hálózatunkon keresztül. Az európai gazdaság fenntartható logisztikai alappilléreként felelősségünknek érezzük a vészhelyzetbe került emberek megsegítését.

– A törökországi és szíriai pusztító földrengés után azonnal tudtuk, hogy segítenünk kell. Már a katasztrófa másnapjám mintegy 2000 télikabátot juttatunk el a katasztrófa által sújtott térségbe. Ezt követően pedig azon kollégáink számára, akiknek a hozzátartozói érintettek a tragédiában, egy speciális alapot hoztunk létre, amely átmenetileg fedezi többek között a családok lakhatását és bérleti költségeit – nyilatkozta Klemens Haselsteiner, a STRABAG Igazgatóságának elnöke. – Emellett kiemelten fontos volt számunkra, hogy amilyen gyorsan csak lehet, további közvetlen segítő intézkedéseket valósítsunk meg, így született meg a Rail Cargo Grouppal közösen a kezdeményezés a konténerfalu kialakításáról.

Konténerfalu: otthon a katasztrófa sújtotta régióban

A vállalatok együttműködése során az RCG és a STRABAG és egy konténerfalut alakítanak ki, amely mintegy 30 családnak biztosít majd ideiglenes otthont.

Az RCG különvonata 30 STRABAG irodai konténert és három egészségügyi konténert szállít Törökországba, amely a török hatóságok információja szerint a legnagyobb külföldről érkező konténerszállítmány Adiyaman régióba.

A vonat fedélzetére felkerültek további jótékonysági küldemények, például bútorok és nélkülözhetetlen higiéniai cikkek is. A konténerek a helyszínen, Gölbasi városában szolgálnak majd lakóhelyül a pusztító földrengés miatt hajléktalanná vált emberek számára. 

Kihívást jelentő logisztika: vasúton érkezik a segítség

A 220 tonnás különvonat már megkezdte 2800 kilométeres útját Pozsonyból az Adiyaman tartománybeli Gölbasi városig. Az RCG fuvarozási útvonala Szlovákián, Magyarországon, Románián és Bulgárián keresztül vezet a török határig. Onnan egy partner vasútvállalat továbbítja a küldeményt a célállomásig, ahol a konténereket végül segélyszervezeteknek adják át. A konténerfalu várhatóan a konténerek érkezése után körülbelül két héttel készül el, és legalább egy évig áll a lakók rendelkezésére, amíg megépülnek a megújult lakások a régióban.

Borítókép: Klemens Haselsteiner (STRABAG CEO) és Kovács Imre (az RCG Igazgatóságának tagja, az RCH Igazgatóságának elnöke) Pozsonyból indították útjára a különvonatot Fotó: Marek Knopp

Ezek is érdekelhetik

Elszállt költségek és romló jövedelmezőség a vasúti árufuvarozóknál

A vasúti árufuvarozók fajlagos költségei 10,3%-kal nőttek, miközben a fajlagos bevételek csak 2,2%-kal tudtak emelkedni.

Továbbra is biztosított a vasúti forgalom a Gubacsi Duna-ág hídon

A Gubacsi Duna-ág híd állapotának felülvizsgálata után a vasúti forgalom további fenntartását engedélyezték 2025. július 31-ig.

Hol drága és olcsó a vasúti áruszállítás?

Magyarországon az európai átlaghoz képest költségesebb a vasúti áruszállítás költsége.

A vasutakat helyzetbe kell hozni, mert nem fogják tudni kielégíteni az ipar szállítási igényét

Még magasabb szintre kell emelni a vasúti szektor szereplőinek és a minisztériumok közötti együttműködést.

Elzáródott ütőérrel tántorog a világkereskedelem

A jemeni húszik egyenesen a globális kereskedelem szívébe döfték kardjukat a Vörös-tenger blokádjával.

Komoly veszélybe kerülhet a vasúti árufuvarozási szektor

Az Európai Parlament esetleges rossz döntésének az uniós adófizetők is kárát láthatják.

Legfrissebb híreink

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Rekordokat döntött az idei transport logistic – köztük magyar szereplőkkel

Az összesen 2722 kiállítóval és a több mint 77 ezer látogatóval a transport logistic új rekordokat döntött.