fbpx
2024. március 1. péntek

Vasútvállalat segíti a török földrengés áldozatait

Konténerfalut visz a földrengés áldozatainak az ÖBB Rail Cargo Group és a STRABAG.

A Rail Cargo Group, Európa vezető vasútlogisztikai társasága és a STRABAG SE, Ausztria legnagyobb építőipari vállalata lakóhelyeket alakítanak ki a földrengés sújtotta térség közelében, a törökországi Adiyaman tartományban. A katasztrófa helyszínén még egy hónappal a földrengés után is rendkívül kritikus a helyzet: több millió ember szorul sürgős segítségre, számukra lakóhelyet, élelmiszert, gyógyszereket és higiéniai termékeket kell mielőbb biztosítani. Az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a segélyszállítmányokat eljuttassák a szükségben szenvedőkhöz.

- Hirdetés -

Kovács Imre, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a  földrengés által érintett térségben súlyosan sérült az infrastruktúra.

– Ezért kiemelten fontos számunkra, hogy oly módon nyújtsunk támogatást, amihez a legjobban értünk: fuvarozási és logisztikai szolgáltatásokkal a Törökországot is érintő TransNET hálózatunkon keresztül. Az európai gazdaság fenntartható logisztikai alappilléreként felelősségünknek érezzük a vészhelyzetbe került emberek megsegítését.

– A törökországi és szíriai pusztító földrengés után azonnal tudtuk, hogy segítenünk kell. Már a katasztrófa másnapjám mintegy 2000 télikabátot juttatunk el a katasztrófa által sújtott térségbe. Ezt követően pedig azon kollégáink számára, akiknek a hozzátartozói érintettek a tragédiában, egy speciális alapot hoztunk létre, amely átmenetileg fedezi többek között a családok lakhatását és bérleti költségeit – nyilatkozta Klemens Haselsteiner, a STRABAG Igazgatóságának elnöke. – Emellett kiemelten fontos volt számunkra, hogy amilyen gyorsan csak lehet, további közvetlen segítő intézkedéseket valósítsunk meg, így született meg a Rail Cargo Grouppal közösen a kezdeményezés a konténerfalu kialakításáról.

Konténerfalu: otthon a katasztrófa sújtotta régióban

A vállalatok együttműködése során az RCG és a STRABAG és egy konténerfalut alakítanak ki, amely mintegy 30 családnak biztosít majd ideiglenes otthont.

Az RCG különvonata 30 STRABAG irodai konténert és három egészségügyi konténert szállít Törökországba, amely a török hatóságok információja szerint a legnagyobb külföldről érkező konténerszállítmány Adiyaman régióba.

A vonat fedélzetére felkerültek további jótékonysági küldemények, például bútorok és nélkülözhetetlen higiéniai cikkek is. A konténerek a helyszínen, Gölbasi városában szolgálnak majd lakóhelyül a pusztító földrengés miatt hajléktalanná vált emberek számára. 

Kihívást jelentő logisztika: vasúton érkezik a segítség

A 220 tonnás különvonat már megkezdte 2800 kilométeres útját Pozsonyból az Adiyaman tartománybeli Gölbasi városig. Az RCG fuvarozási útvonala Szlovákián, Magyarországon, Románián és Bulgárián keresztül vezet a török határig. Onnan egy partner vasútvállalat továbbítja a küldeményt a célállomásig, ahol a konténereket végül segélyszervezeteknek adják át. A konténerfalu várhatóan a konténerek érkezése után körülbelül két héttel készül el, és legalább egy évig áll a lakók rendelkezésére, amíg megépülnek a megújult lakások a régióban.

Borítókép: Klemens Haselsteiner (STRABAG CEO) és Kovács Imre (az RCG Igazgatóságának tagja, az RCH Igazgatóságának elnöke) Pozsonyból indították útjára a különvonatot Fotó: Marek Knopp

Ezek is érdekelhetik

Nyolc mázsa élelmiszert ajánlottak föl a MÁV–Volán-csoport dolgozói

Az országos akcióban gyűjtött adományokat a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek adták át. Az élelmiszer-adományokat országszerte a MÁV–Volán-csoport saját gyűjtőpontjain adhatták le azok a munkatársak, akik hozzájárultak...

Már nem ellenzi a főváros a déli körvasutat

Támogatjuk az elővárosi vasútfejlesztést, szerezzék be a déli körvasút környezetvédelmi engedélyét! – mondta a főpolgármester kabinetfőnöke. A Heti Válasz podcastja legújabb adásának Balogh Samu főpolgármesteri...

Szükség van a vasútra!

A Radiocafé Millásreggeli műsorában volt vendég a Magyar Vasút szerkesztője. Bár a műsorvezetői kérdés a személyszállítás helyzetére vonatkozott, a Millásreggeli című műsorban Tevan Imre, a...

Vasúti fuvarpiaci toplista, 2022: növekvő teljesítmény mellett megugró árbevétel és eredményes működés

A világgazdasági nehézségek, az elszabaduló infláció, a nemzetközi kereskedelem átalakulása mind jelentős változásokat hozott.

Nem lesz kötelező a MÁV-tól és a GYSEV-től venni a vontatási áramot

A villamos energia önálló beszerzését teszi lehetővé a vasútvállalatok számára egy kormányhatározat. Beszámoltunk a Kormány 1280-as számon a július 17-i Magyar Közlönyben megjelent határozatáról, amely...

Csepreghy Nándor szerint a BuBe megváltoztatja térségünk status quóját

Magyarországnak érdemes logisztikai központtá válnia. Ma az európai térségbe az északi-tengeri kikötőkön keresztül érkeznek a távol-keleti áruk, de ezek átlokalizálódnak Görögországba, és Észak-Macedónián, Szerbián és...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });