fbpx
2024. március 1. péntek

Vasárnap és hétfőn sztrájk a Volánbusznál

Az elégséges szolgáltatás keretében a járatok 54–95 százaléka fog közlekedni.

Ismét kétnapos munkabeszüntetést hirdetett január 28-ára és 29-ére az adventi sztrájk után a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) a Volánbusznál. A közlekedési vállalat indokolatlannak tartja az akciót, hiszen a MÁV–Volán-csoport továbbra is a bérmegállapodás mielőbbi megkötésére törekszik, a tárgyalások folyamatosak – közölte a munkáltató közleményében.

A sztrájk tervezett ideje alatt a Volánbusz biztosítja az elégséges szolgáltatásokat. A várhatóan nem közlekedő járatok listája a társaság honlapján érhető el, valamint az utas.hu utazástervező oldalon is látható a helyközi járatok esetleges érintettsége.

- Hirdetés -

A MÁV–Volán-csoport vezetése idén már két alkalommal, január 16-án és január 23-án is tárgyalóasztalhoz ült az érdekképviseletekkel. A tulajdonosi ajánlat szerint a 2024-2026-os, hároméves bérfejlesztési ciklus alatt a cégcsoport munkavállalóinak alapbére átlagosan legalább 25 százalékkal növekedne, az első évben, 2024-ben egységesen havi 70 ezer forinttal nőne a vállalatcsoport minden munkavállalójának alapbére. Ez átlagosan 16,8 százalékos, a Volánbusz autóbusz-vezetői esetében 20,5 százalékos béremelést jelentene már az idei évben.

A közlekedési társaság szerint

az érdekképviseletek többsége – a reálbér értékének megőrzését biztosító garanciák esetén – elfogadhatónak tartja a hosszabb távra szóló bérmegállapodást is. A kérdéses garanciák kidolgozására a munkáltatói oldal nyitottságot mutatott –

szögezte le a Volánbusz.

A SZAKSZ viszont eredménytelennek minősítette a bértárgyalást, és január 28-ára és 29-ére újabb, kétnapos sztrájkot hirdetett.

Az elégséges szolgáltatás keretében vasárnap a helyi járatok 95, a helyközi járatok 79,6 százaléka, hétfőn a helyi járatok 74, a helyközi járatok 54,5 százaléka biztosan közlekedni fog. A sztrájk a budapesti közlekedést is érinti, hiszen a Volánbusz üzemeltet fővárosi, a BKK rendszerébe tartozó, kék buszokat is.

A Volánbusz felhívta a figyelmet arra is, hogy a munkabeszüntetés alatt várható fennakadások csökkentése érdekében a MÁV-START nagyobb kapacitással biztosítja a személyszállítási szolgáltatást a sztrájk mindkét napján. A Volánbusz javasolja, hogy aki teheti, január 28-án és 29-én vonattal induljon útnak.

Nyitóképünkön az egri autóbusz-állomás (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

A teljes MÁV–Volán-csoportnál megszületett a bérmegállapodás

A vasúti és HÉV-es szakszervezetek után a buszosok is csatlakoztak a hároméves megegyezéshez. Többfordulós tárgyalássorozat után, szerdán a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás...

A BKK bérlet olcsóbb lesz márciustól

Jól járnak a közösségi közlekedés használói a központi régióban. A tavasz kezdetétől a tömegközlekedést használó budapestieknek minden hónapban el kell dönteniük, hogy BKK-bérletet vásárolnak 8950...

Fokozatosan vonják össze a MÁV-START-ot és a Volánbuszt

A Magyar Vasút Clubban arról is szó esett, hogy az alkatrészellátás miatt nagyon nehéz helyzetben van a járműgazdálkodás. Február elsejétől hasonló belső felépítéssel működik a...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tizenötmilliárd eurós vasúti fejlesztés indul

Csepreghy Nándor arról beszélt Nagykanizsán, hogy a magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás. A magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás, ami szükséges a munkaerőigény biztosításához...

Épül a déli körvasút

A projekt harmadszor is megszerezte a környezetvédelmi engedélyt. Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, néhol...

Megyés és országos napijegy márciustól

Megszűnnek a hagyományos bérletek a vasúton és a Volánbusznál. Március elsején változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });