fbpx
2024. március 5. kedd

Vármegyebérlet: fenntarthatóbb lesz a közlekedés

A vármegyebérlet is elősegíti a fenntartható közlekedési módok térhódítását a Jövő Mobilitása Szövetség szerint. Az új bérletek nemcsak az ingázóknak jelenthetnek nagy segítséget, hanem a hétvégente kirándulni induló családoknak is, segítségükkel ugyanis a háztartások több tízezer forintot megspórolhatnak havonta.

A Jövő Mobilitása Szövetség minden olyan támogatást, innovatív megoldást üdvözöl, ami a fenntartható közlekedést helyezi előtérbe, a vármegyebérlet is ilyen – mondta Pukler Gábor, a szövetség elnöke az MTI tudósítása szerint. Ajánlásuk szerint minden élethelyzetben meg kell találni a megfelelő közlekedési eszközt, támogatják például a kötöttpályás közlekedést, ami jól kombinálható a P+R parkolókban elhelyezett megosztott vagy saját autókkal. A rollerek, kerékpárok már több járatra is felvihetők, így az állomásokról, megállóktól saját eszközön folytathatják útjukat az emberek.
A vasúti és távolsági buszos közlekedés egyre népszerűbb Magyarországon, a statisztikák szerint

2022-ben 699 millió utazásról gondoskodott a MÁV-Volán-csoport. Nemcsak többen utaztak, de hosszabb távot is tettek meg: míg 2021-ben 3,1 milliárd utaskilométert regisztrált a MÁV-START, addig 2022-ben már 4,75 milliárd kilométert tettek meg a vonattal, HÉV-vel vagy busszal.

A szövetség szerint a közösségi közlekedés biztonságos is: statisztikai hivatal adatai szerint Magyarországon a közúti közlekedésben 2017-ben egy millió lakosra 64 haláleset jutott, míg a vasúti közlekedésben 2012-2016 között egy millió lakosra csak mintegy 8 haláleset jutott. A Jövő Mobilitása Szövetség közölte, a közösségi közlekedés nemcsak biztonságos, kényelmi színvonala is folyamatosan nő: egyre több a légkondicionálóval ellátott, internetelérést biztosító modern közlekedési eszköz, ami valódi 21. századi alternatívát nyújt az utazók számára.
A MÁV-Volán-csoport korábbi tájékoztatása szerint az ország- és vármegyebérletek több mint 1100 értékesítési ponton, a MÁV-START és a Volánbusz jegypénztáraiban, valamint az automatákból, illetve májustól a Volánbuszok fedélzetén az autóbuszvezetőknél is megvásárolhatók; az országberlet.hu honlapon pedig az új bérletekkel kapcsolatos információk olvashatók.

Ezek is érdekelhetik

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Hat százalékkal csökkent tavaly a vasúti áruszállítás teljesítménye

2023 utolsó negyedévében öt százalékkal esett vissza a megelőző év azonos időszakához képest.

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });