fbpx
2025. január 22. szerda

Uniós döntéshozatal és érdekvédelmi együttműködés a magyar logisztikában

Szövetségre lépett a hat meghatározó hazai logisztikai szakmai szervezet alkotta Magyar Logisztikai Kapcsolattartó Bizottság és az európai uniós intézményrendszerben a logisztika szócsövének tekintett Európai Szállítmányozási, Szállítási, Logisztikai és Vámszolgáltatási Szövetség, a CLECAT. A HUNGRAIL is csatlakozott.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE), a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ), a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) és a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által életre hívott szakmai érdekvédelmi együttműködés célja, hogy képviselje a magyarországi logisztikai- és vámszakma civil szervezeteinek érdekeit a CLECAT-ban, és hangot adjon álláspontjának az európai intézmények irányában.

Nagy örömünkre szolgál, hogy a Magyar Logisztikai Kapcsolattartó Bizottság a CLECAT tagjává vált. Ezzel az új tagsággal lezárjuk a CLECAT tagsági hálózatunk egy hiányzó láncszemét. Magyarország a logisztika szempontjából fontos tagállam, földrajzi elhelyezkedését tekintve pedig a multimodális tevékenységek sarokköve Európában. Bízunk a jó együttműködésben – mondta Nicolette van der Jagt, a CLECAT főigazgatója.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary ügyvezető főtitkára kiemelte: „CLECAT-tagságunk révén erősödhet a magyar közúti fuvarozás nemzetközi érdekérvényesítő ereje és ez hozzájárulhat a versenysemleges uniós piaci szabályozás fenntartásához, a kiegyensúlyozott működési környezethez és nemzetközi fuvarpiac stabilitásához. A hazai szállítási, szállítmányozási, logisztikai és vámszakmai érdekképviseleti szervezetek összefogásán alapuló CLECAT-kapcsolat pedig összességében az ellátási lánc biztonságának és a hazai szállítási és logisztikai szektor nemzetközi versenyképességének egyik legerősebb biztosítéka lehet.”

- Hirdetés -

Az idén harmincéves Magyar Vámügyi Szövetség fontosnak tartja, hogy tagjai érdekeinek képviseletében – a korábbi tapasztalataira alapozva – a CLECAT-on keresztül is eljuttassa a hazai tapasztalatokat, tagjaink javaslatait az Európai Unióhoz. A vámszakmai innovációk Európa versenyképességét mozdítják elő, s úgy véljük, hogy az EU jelenlegi jogalkotási folyamatában való részvételünk fontos hozzáadott értéket teremt a közép- és kelet európai álláspont képviseletének erősítésében.” – fogalmazott Tolnainé dr. Tóth Veronika, az MVSZ főtitkára.

„A CLECAT tagságtól azt várjuk, hogy legyen egy olyan logisztikai információáramlás Brüsszel és Magyarország között, valamint a magyarországi logisztikai szervezetek között, amelynek keretében ésszerű és hasznos javaslatokkal tudjuk egymás munkáját segíteni. Fel tudjuk hívni a brüsszeli jogalkotók figyelmét egyik-másik területen szükséges beavatkozási pontokra, ezzel tudnánk hazai és a nemzetközi logisztikai folyamatokat hatékonyabbá tenni.” – mondta el Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkára.

Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke kiemelte: „Azt reméljük, hogy a logisztika szakmát érintő jogszabályokhoz és az EU által támogatott kutatásokhoz és innovációs információkhoz már az előkészítő fázisban hozzájutunk, s ezzel tudjuk segíteni a tagjaink felkészítését a változásokhoz.”
A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület, mint első számú vasútszakmai érdekképviselet kötelessége az ágazat érdekeit uniós szinten is elismert szervezeteken keresztül képviselni, közvetíteni. Kétezerharmincra a közúti áruszállítás mintegy egyharmadát vasútra kell terelni, amely hazánk esetében hozzávetőlegesen 25 millió tonna áru vasúti szállítását jelenti.

Az idő rövid, a szükséges intézkedések még hiányoznak mind európai mind nemzeti szinten, ezért minden eszközzel azon kell dolgoznunk, hogy meginduljanak a szükséges lépések a cél elérése érdekében. Ebben nyújthat segítséget nekünk a CLECAT, amely kiterjedt és beágyazott kapcsolatokkal büszkélkedik az európai jogalkotási rendszerben.” – nyilatkozta Hódosi Lajos, a HUNGRAIL ügyvezető igazgatója.

Lányi Márton, a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ) elnöke szerint a szállítmányozó szakma az áruforgalom tervezésének, szervezésének legfőbb letéteményese, amely fuvarozási ágazatokon átívelő módon növeli a megbízók hatékonyságát és hozzájárul a környezetvédelmi célok tudatosításához, zöld árutovábbítási technológiák elterjesztéséhez. „A rendszerben gondolkodás, kapcsolattartás, ismeretek megosztása elkerülhetetlen a szakmánkban. Az MSZSZ, hazánk egyetlen szállítmányozási szövetségeként célul tűzte ki az európai és globális együttműködések ösztönzését, amelyben a CLECAT tagság mérföldkőnek számít.”

CLECAT, A SZÁLLÍTMÁNYOZÁS ÉS LOGISZTIKA EURÓPAI SZÓCSÖVE

A brüsszeli székhelyű egyesületet 1958-ban hozták létre a Közös Piaci Fuvarozók Euró- pai Kapcsolattartó Bizottságaként Comité de Liaison Européen des Commissionai- res et Auxiliaires de Transport du Marché Commun néven. Elsődleges célja a logisztikai, szállítmá- nyozási és vámszolgáltatási ágazat képvi- seletének erősítése és javítása Európában. A CLECAT a tagok érdekeit hangoztatja az EU szabályozás felülvizsgálata vagy ja- vaslattétele során azzal a szándékkal, hogy egységes és zökkenőmentes nemzetközi kereskedelmi környezetet teremtsen, ahol a rakomány szabadon, biztonságosan és fenntarthatóan mozoghat.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.