fbpx
2024. október 12. szombat

Új társ a közlekedés tervezéséhez: EMMA

Bemutatta legújabb digitális fejlesztését a MÁV-VOLÁN-csoport, a tesztüzemben elstartolt egységes utazástervezőt, EMMA-t.

Az EMMA (Egységes Menetrend Magyarországon) néven induló rendszer az első olyan, integrált utazástervező platform Magyarországon, amelyben a hazai vasúti és autóbuszos menetrendek mellett a járatok valós idejű adatai is elérhetők.

A rendszerben a MÁV-START, a MÁV-HÉV, a GYSEV és a VOLÁNBUSZ helyközi járatai mellett az egyes helyi járatok menetrendi és valós idejű, forgalmi adatai is megjelennek.

- Hirdetés -

Az utazástervező szolgáltatást az emma.mav.hu felületen érik el a felhasználók, amelyet webes böngészőn keresztül lehet megnyitni, optimalizálva az egyes megjelenítő felületekhez (asztali számítógép, tablet, okostelefon).

Az utazástervezés során milyen szolgáltatókkal találkozhatunk?

A MÁV-VOLÁN-csoport integrált útvonaltervező-szolgáltatásának célja, hogy teljes útvonaltervet javasoljon a felhasználóknak belföldön két tetszőleges pont között vonattal, hévvel, helyközi autóbusszal vagy a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vasútvillamossal, illetve több mint 70 település helyi járataival egyaránt. A MÁV tájékoztatása szerint a rendszerben elérhető szolgáltatók köre a közeljövőben bővülni fog. A helyi járatok az alábbi települések esetében érhetők el:

Budapest, Ajka, Baja, Balassagyarmat, Balatonfüred, Balatonfűzfő, Balmazújváros, Bátaszék, Bátonyterenye, Békés, Békéscsaba, Bonyhád, Csongrád, Csurgó, Debrecen, Dunaújváros, Eger, Ercsi, Érd, Esztergom, Fonyód, Gödöllő, Gyöngyös, Győr, Gyula, Hajdúszoboszló, Jászberény, Karcag, Kazincbarcika, Keszthely, Komárom, Komló, Körmend, Lenti, Makó, Mezőberény, Mezőkövesd,  Mezőtúr, Miskolc, Mohács, Mórahalom, Mosonmagyaróvár, Nagyatád, Nagykanizsa, Nyíregyháza, Orosháza, Oroszlány, Ózd, Paks, Pápa, Pécs, Salgótarján, Siklós, Siófok, Sopron, Szeged, Székesfehérvár, Szekszárd, Szentes, Szigetvár, Szolnok, Szombathely, Tata, Tatabánya, Tiszafüred, Tiszaújváros, Újszász, Vác, Várpalota, Veszprém, Zalaegerszeg. 

A fejlesztést bemutató sajtótájékoztatón Hegyi Zsolt, a MÁV-START Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese személyesen prezentálta a rendszer működését, funkcióit.

Az EMMA kiemelt funkciói, előnyei

  • a valós idejű adatoknak köszönhetően útvonaltervezésnél például az esetleges késésekkel is tervez, továbbá néhány szolgáltató (például a MÁV-START) esetén fontos szöveges utastájékoztatási információkkal szolgál
  • Olyan plusz információkat is megjeleníti a rendszer, mint hogy melyik vágányról indul a vonat, vagy melyik kocsiállásról a busz.
  • A járatok nézetben a járművek pozíciója térképen is megtekinthető, de a helyi és helyközi járatok menetrendjére is lehet szűrni.
  • keresésnél meg tudunk adni helyi és helyközi állomásokat, megállókat, nevezetes helyeket(pl. látványosságok, városi piacok, hivatalok), térképen tetszőleges pontok is jelölhetők, de már fejlesztés alatt van az is, hogy akár az ország összes postai címe, házszáma alapján is tervez az új rendszer.
  • Lehetőség van paraméterezésre, így például csak vasúti vagy csak buszos útvonal, illetve csak helyközi (pl. Volánbusz vagy TramTrain) járatokkal való tervezésre.
  • A pontosabb tervezéshez a gyaloglási sebességet a megszokott tempónkhoz igazodva tudjuk módosítani lassabbra vagy gyorsabbra.
  • „Járatok”nézetben a viszonylatokon kívül vonatszámra is lehetőségünk van rákeresni.
  • Szintén a „Járatok” nézetben valamennyi éppen közlekedő járat piktogramja megjeleníthető a térképen, előhozható azok menetrendje is.
  • A felület a magyar nyelv mellett angolul is használható.
  • A látássérülteknek szánt funkció már működik, de jelenleg még fejlesztés alatt áll.

Fontos tudni, hogy az EMMA nem váltja ki a jegyértékesítési felületet, tehát jegyvásárlásra nem alkalmas. A megfelelő útvonal megtervezése és kiválasztása után azonban egyetlen gombnyomással a jegy.mav.hu oldalra jutva megkezdhető a vonatjegy vásárlása. A vállalatcsoport célul tűzte ki, hogy a vonatjegyeken túl a Volánbuszokra történő jegyvásárlást is támogassa majd a rendszer.

Hibát talált, vagy észrevétele van? 

Az EMMA jelenleg tesztüzemben működik, a vállalatcsoport folyamatosan finomhangolni, javítani, fejleszteni fogja a rendszert. Szívesen fogadják az esetleges észrevételeket, visszajelzéseket a felhasználóktól, amit elsősorban a MÁVDIREKT email elérhetőségein van lehetőség megküldeni: eszrevetel@mav-start.hu

Ezek is érdekelhetik

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Legfrissebb híreink

A V-HÍD bemutatta az ország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A V-HÍD bemutatta az ország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

A rovat további cikkei

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.