fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Új összeköttetés hazánk és Szerbia között

Új összeköttetést indít budapesti vasúti terminálja és az észak-szerbiai Indija terminál között a METRANS. A német cég a közelmúltban lett a szerbiai terminál üzemeltetője, a szolgáltatásnak június elején kell elindulnia.

Miután a német METRANS lett a horvát Adria Rail vasúttársaság főrészvényese, az üzemeltetője lett a szerbiai Indija terminálnak is – tette közzé a Railfreight.com. – Az Adria Railbe való befektetése révén a METRANS hozzájutott első termináljához Szerbiában – közölt a társaság.

Az indijai terminál összekapcsolása Budapesttel új lehetőségeket nyit a szerb piac előtt. A létesítmény Belgrád és Újvidék, az ország két legnépesebb, összesen több mint másfél millió lakosú városa között található. Emellett a METRANS budapesti terminálja új, rendszeres összeköttetést kap a dél-horvátországi Rijeka kikötőjével. A Budapest-Rijeka járat a tervek szerint június 1-jén indul, a Budapest-Indija pedig szorosan követi, ahogy a METRANS közölte. A fiumei kikötővel való kapcsolat révén a cég már mindhárom nagyobb adriai kikötőnek szolgáltatást tud nyújtani, mivel már eddig is volt kapcsolata Trieszttel és Koperrel.

Ezek is érdekelhetik

Nyolcéves szünet után lehet vonattal utazni Szeged és Szabadka között

Folytatódik a röszkei vasútvonal rekonstrukciója. Az összetartozás vasútvonalának nevezte Lázár János építési és közlekedési miniszter a személyforgalomnak nyolc év szünet után kedd hajnalban visszaadott Szeged-Szabadka...

Öt pár vonattal indul kedden a röszkei forgalom

A menetidő a 44 kilométeres vonalon 82 és 101 perc között lesz majd. Az eredeti határidő szerint október végén kellett volna fölvenni a személyszállító vonatok...

November 28-tól járnak a motorvonatok Szeged és Szabadka között

A röszkei vonalon két hét múlva indulnak a személyszállító vonatok – közölte Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter ezt írta a Facebookon: November 28-án elindul...

Újvidék és Szabadka között 2025 tavaszán indulhatnak a vonatok

A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését. A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz...

Mégsem indul a személyforgalom Szeged és Szabadka között

A korábbi tervek szerint a jövő hét elejétől napi két vonatpár járt volna. A magyarvasut.hu információi szerint a korábbi, többszöri bejelentésekkel szemben mégsem indul el...

Megújul a Gubacsi-híd

Költségvetési és uniós forrásból készülne az új vasúti átkelő a teljesen elöregedett régi helyére. Amikor a Kormány arról döntött, hogy az elöregedett vasúti Gubacsi-híd helyett...

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.