fbpx
2024. október 13. vasárnap

Új korszak a magyar vasúti pályaépítésben

Közös kutatással, a modern technológia és a digitalizációs lehetőségek igénybe vételével lehetne optimalizálni a pályaépítési folyamatokat, csökkentve ezzel a költségeket és növelve a hatékonyságot.

Kulcsszerepet kap a vasúti közlekedés jövőjének alakításában a technológiai fejlesztés és a digitalizáció. Ennek érdekében jött létre az a stratégiai együttműködés, amelynek keretében a V-Híd Zrt., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), valamint a Plasser & Theurer közösen dolgozik a vasúti infrastruktúra új korszakának megteremtésén.

Johannes Max-Theurer, (Plasser & Theurer), Sárváry István (V-Híd Zrt.) és Rózsa Szabolcs (BME)

Erről írt alá megállapodást szeptember 25-én, szerdán a berlini InnoTrans kiállításon Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója, Dr. Rózsa Szabolcs, a BME Építőmérnöki Karának dékánja és Johannes Max-Theurer, a Plasser & Theurer vezérigazgatója. A megállapodás célja az innováció előmozdítása a modern technológiák alkalmazásával, a fenntarthatóság és a hatékonyság növelése, valamint a vasúti pályák környezetének digitalizálása és optimalizálása.

- Hirdetés -

Az együttműködés részeként a felek közös kutatási projekteket indítanak, amelyek központi eleme a vasúti pályák állapotának felmérése és a digitalizált adatfeldolgozás automatizálása. A projekt célja, hogy a geotechnikai adatok felhasználásával optimalizálják a pályaépítési folyamatokat, csökkentve a költségeket és növelve a hatékonyságot.

Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta:

„Ez az együttműködés egy lehetőség arra, hogy a hazai vasútépítés technológiai fejlesztései új szintre lépjenek. Célunk, hogy a jövő vasútvonalait olyan megoldásokkal építsük, amelyek a fenntarthatóságot és a hatékonyságot helyezik előtérbe.”

Fotó: Berta Márton

Ezek is érdekelhetik

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

Legfrissebb híreink

A V-HÍD bemutatta az ország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

A rovat további cikkei

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.