Többletteherrel sújtja majd az EU kibocsátáskereskedelmi rendszere a közúti,- légi és tengeri közlekedési eszközök használatát. A CER üdvözli a CO2-kvóta reformját, mert egyenlő versenyfeltételeket eredményez a közlekedési ágak között.
Jóváhagyták Európai Parlament (EP) képviselői az EU kibocsátáskereskedelmi rendszerének (ETS) reformjáról szóló megállapodást tegnap, ami jelentős lépés a Fit for 55 jogszabálycsomag céljainak elérése felé. Az Európai Vasúti és Infrastrukturális Vállalatok Közössége (CER) üdvözli ennek a fontos jogszabálynak az elfogadását. Ez nemcsak a versenyfeltételek kiegyenlítését segíti elő valamennyi közlekedési mód között, hanem egyedülálló lehetőséget kínál az Európai Unió fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségének a csökkentésére.
A CER üdvözli a szén-dioxid-adó beépítését a közúti és tengeri szállításba, valamint a légi közlekedés ingyenes kibocsátási egységeinek 2027-ig történő fokozatos megszüntetését, de hangsúlyozza, hogy a kibocsátáskereskedelmi rendszerből származó bevételeket klímabarát tevékenységekbe kell fektetni. Alberto Mazzola, a CER ügyvezető igazgatója a hír kapcsán elmondta, hogy az új kibocsátáskereskedelmi rendszer a légi-, közúti- és tengeri közlekedésre is vonatkozik. Ez pozitív lépés a közlekedési módok közötti egyenlő versenyfeltételek elérése felé, mivel az villamosvasutak a kezdetektől az ETS hatálya alá tartoznak.