A Magyar Vasút konferencián külön szekció foglalkozik a hazai kötöttpályás járműfejlesztéssel.
Október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban azok a használt, ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, Siemens gyártmányú mozdonyok, amelyek bérléséről már hírt adott a Magyar Vasút korábban. A MÁV-START arculatára átalakított mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú, Taurus becenevű mozdonyokkal, amelyből a START flottájában tíz, a GYSEV-nél öt teljesít szolgálatot.
A bérlésről szóló szerződést, amelyet várhatóan csütörtökön írnak alá, a cégcsoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köti az Akiem SAS céggel, amely a vasúti járművek bérbeadásának specialistája. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft.-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe – írja a MÁV közleménye.
A mozdonyok belföldön 160 km/órás sebességgel futhatnak majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. Fölszerelték őket a páneurópai ETCS vonatbefolyásoló rendszer járműfedélzeti berendezéseivel. A bérelt mozdonyok egy része az elöregedett, V43-as típusú vontatójárműveket váltja ki, ez energiamegtakarítást is eredményez, és lényegesen javítja a mozdonyvezetők munkakörülményeit is.
Jövő csütörtökön, október 5-én, a Magyar Vasút 2023 konferencián a résztvevők külön szekcióban beszélik majd meg a hazai kötöttpályás járműstratégia, járműgyártás kérdéseit.
Nyitóképünkön egy a Taurus mozdonyok közül (fotó: MÁV).