fbpx
2024. május 20. hétfő

Tíz hazai vasúti híd újult meg

Lezárult a hídrekonstrukciós program, amelyben négy ütemben összesen tíz vasúti hidat újítottak fel 6,77 milliárd forintból – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője.

Varga-Győrik Eszter Dorottya közölte, az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (Ikop) finanszírozta a projektet, amelyben nagyjából 6 milliárd forintot a létesítmények kivitelezésére, a fennmaradó összeget pedig a mérnöki tanúsítói szolgáltatásokra és projektmenedzsmentre költötték – ismertette az MTI. A hídfelújítási programot a MÁV Zrt. kezdeményezte, a vasúttársaság végezte a hidak állapotfelmérését, amely alapján elkészült egy megvalósíthatósági tanulmány. Ezután választották ki azokat a hidakat, amelyek olyan korúak és állapotúak voltak, hogy

a felújítás elmaradása akár a híd és a kapcsolódó vasútvonal lezáráshoz is vezethetett volna. A tanulmány 9 hídra terjedt ki, a tizedik híd felújítására a jelenleg is zajló 101-es vasútvonal rekonstrukciója miatt volt szükség.

A munkálatok célja, hogy a személy- és áruszállító vállalatok és közvetve a teljes magyar lakosság, illetve a tranzitforgalom miatt a környező országok lakossága is részesüljön a projekt hozadékából. 2017 és 2018 között zajlott a program első üteme, amelyben a Budapest-Kelenföld-Dombóvár vasútvonalon Rétszilas mellett a Sárvíz-Nádor-csatorna hidat, Tolnanémedi és Pincehely mellett pedig egy-egy Kapos-hidat újítottak fel. A kivitelezési munkálatokra mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek. Ezt követően 2018 és 2019 között zajlott a második ütem, amelyben először a Győr-Celldömölk vasútvonalon Külsővat mellett a Marcal folyó hídja, majd a 20-as számú vasútvonalon Ajkán a Torna-patak két hídja újult meg. A munkálatokra 820,999 millió forintot fordítottak.

- Hirdetés -

 Több mint 1,587 milliárd forintból valósult meg 2020 és 2021 között a projekt harmadik üteme, amelyben a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon található három hidat újítottak fel. Átépítették a Tápió-patak, a Hajta-patak és az Ilke-ér hidat is. A projekt negyedik üteme 2021 és 2022 között zajlott, ekkor újították fel a Berettyóújfalu és Sáp között található Kék-Kálló hidat, 849,453 millió forintból.

A programba bevont hidak leromlott állapotuk és gyenge teherbírásuk miatt már gátolták a hatékony vonatforgalmat, ezek voltak a vasútvonalakon a szűk keresztmetszetek.

A teljes hídrekonstrukciós program a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában és a Híd-Tám Kft. kivitelezésében európai uniós és hazai forrás bevonásával valósult meg.

Borítókép: Vasúti híd (Fotó: Krzysztof Walczak az Unsplash oldalon)

Ezek is érdekelhetik

Matolcsy György: egyértelmű siker az Egy övezet, egy út kezdeményezés

Az Egy övezet, egy út (BRI) kezdeményezés elindításának első tíz éve egyértelmű siker - erről beszélt Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke.

Logisztikai gyűrű a főváros körül

A kormány egy logisztikai gyűrűt hoz létre a főváros körül, amely rácsatlakozik a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésre és a V0-ás vasúti körgyűrűre - mondta az építési és közlekedési miniszter. A város és vidéke a jövőben újfajta egységet alkot majd.

Helyi bérlettel kombinált vármegyebérlet Szegeden

Augusztustól a szegedi helyi bérlettel kombinált Csongrád-Csanád vármegyebérlet, illetve országbérlet értékesítését kezdte meg a MÁV-Volán-csoport és a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) - tájékoztatott a vasúttársaság.

Vasúton és közúton szállítja el az EU az ukrán gabonát

Az Európai Unió kész arra, hogy Ukrajna mezőgazdasági termékeinek szinte teljes egészét exportálja a szolidaritási folyosókon keresztül - jelentette ki Janusz Wojciechowski uniós mezőgazdasági biztos. 

Egyeztetésen a jövő évi vasúti menetrend

Elékészültek a MÁV-START és GYSEV menetrend-tervezetei, a minisztérium várja a véleményeket. 

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...