fbpx
2024. április 14. vasárnap

Távolsági vonatokat finanszíroz az EBB

Több mint 314 milliárd európai hitel érkezik Magyarországra többek között távolsági vonatok és autóbuszok vásárlására, valamint infrastruktúra fejlesztésre.

Az Európai Beruházási Bank (EBB) és az Európai Beruházási Alap (EBA) az elmúlt évben 804 millió euró (314,6 milliárd forint) összegű új finanszírozást írt alá kiemelt magyarországi beruházások finanszírozására, különösen a vasúti ágazatban, az infrastruktúra-fejlesztés és az energia terén történő zöld beruházásokra – tette közzé az MTI. Az EBB magyarországi tevékenysége keretében finanszírozást nyújtott az energia, a közlekedés és az innováció területén, valamint támogatást biztosított kkv-knak és közepes tőkeértékű vállalatoknak. Az összes aláírt finanszírozási megállapodás háromnegyede az éghajlat-politikát és a környezeti fenntarthatóságot támogatta.
Az EU bankja emellett új, célzott támogatást nyújtott biztonságosabb, kényelmesebb és környezetbarátabb távolsági buszokhoz és vonatokhoz, valamint a közúthálózat fejlesztéséhez.

Az EBB közleménye idézi Teresa Czerwińskát, az EBB alelnökét, aki előretekintve jelezte, az EBB csoport különösen a vasúti ágazatban, az infrastruktúra-fejlesztés és az energia terén történő zöld beruházásokra,

- Hirdetés -

valamint a kkv-k és a közepes vállalatok finanszírozásának támogatására összpontosít. 2023 januárjában az EBB szakértői 27 aktív tanácsadási megbízással kapcsolatban nyújtottak támogatást , az eddig lezárt megbízások száma pedig meghaladja a 140-et. 2006 óta csaknem 22 milliárd euró értékű beruházási projekt előkészítését segítették a közlekedés, a vízgazdálkodás, az egészségügy, a kutatás és a körforgásos gazdaság területén.
Az Európai Unió hosszú lejáratú hitelezéssel foglalkozó pénzintézete 1990 óta több mint 24 milliárd eurót folyósított magyarországi fejlesztésekre – emlékeztetett az EBB.

Borítókép: Rajta képe a Pixabay-en. 

Ezek is érdekelhetik

Zöld kötvényekkel gyorsul az európai vasút

Eurómilliárdokhoz jutnak az európai vasutak a szén-dioxid-kibocsájtást csökkentő projektjeikkel. A nemzetközi pénzintézetek is nyitottak a vasúti beruházások finanszírozására, ha azok igazolhatóan csökkentik a környezetterhelést. A...

A teherszállítás automatizációja: ilyen a jövő digitális tehervonata

Az Európai Unió az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését szolgáló Green Deal programjában nagy hangsúlyt helyez a vasúti közlekedés térnyerésére. Az árufuvarozás tekintetében a vasúti teherszállítás jelenti messze a leginkább környezetbarát módot, ezért célul tűzték ki, hogy 2030-ra a jelenlegi 18-ról 30 százalékosra növeljék a részarányát.

Kevesebb forrásból jobb minőség Szlovákiában

A szlovák és a magyar vasúti közszolgáltatás és a pályahálózat finanszírozásának összehasonlítása azt mutatja, hogy a karbantartásra és üzemeltetésre többet fordítva olcsóbban és jobb minőségben üzemeltetik északi szomszédunk vasúti hálózatát.

Vasúti járműipart építene Lázár János

A kötöttpályás közlekedés fejlesztése egyben gazdaság- és iparfejlesztés is - mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki már korábban bejelentette, hogy egy 1200 milliárd forintos nagyságrendű vasút-újjáépítési programot kíván elfogadtatni a kormánnyal.

Az energiaárak feszítik a vasút költségvetését

Sikerrel végezte az elmúlt év feladatait a MÁV-START, de az idén is folyamatosan egyeztet a minisztériumokkal, hogy biztosított legyen a közlekedés finanszírozása a vállalat költségvetésében.

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.