fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Tartanak a magas útdíjtól a német fuvarozók

A DSVL fuvarozói szervezet élesen bírálja a német kormányt a megfelelő tervezés hiánya miatt, és a kamionokra kiróni tervezett útdíjemelés és az új CO2-pótdíj bevezetésének elhalasztását kéri- osztotta meg a Transinfo.hu. 
Rossz az időzítés a CO2-pótdíj bevezetésére – jelentette ki a DSLV. A szövetség szerint az úthasználati díjak 2023. december 1-jétől tervezett megduplázása ellenére a tehergépjárművek útdíja a következő években is nagyrészt hatástalan marad a CO2-kibocsátás ellenőrzésének eszközeként.

A távolságalapú CO2-pótdíj elvileg megfelelő eszköz lenne a közúti áruszállítási ágazat szén-dioxid-mentesség előmozdítására. A piaci alapú alternatívák hiánya miatt azonban ebben a korai szakaszban a CO2-pótdíj közvetlen következményei kezdetben csak a növekvő állami bevételek, a növekvő logisztikai költségek és a magasabb fogyasztói árak lesznek

– jegyzi meg a szövetség.

A német kormánynak a teherautó-forgalom CO2-alapú útvonalköltségekből származó bevételekkel kapcsolatos növekvő elvárásai azt mutatják, hogy még a kormány sem számít arra, hogy a teherautó-flották képesek lesznek gyorsan átállni az alternatív üzemanyagokra. A költségvetési dokumentum szerint a CO2-kibocsátási díjakból várhatóan 2027-ig évente több mint 6,5 milliárd eurós többletbevétel származik, és ez nem változik.

- Hirdetés -

A német fuvarozói szervezetek az intézkedés bevezetésének elhalasztását javasolják 2025 január 1-re.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.