A DSVL fuvarozói szervezet élesen bírálja a német kormányt a megfelelő tervezés hiánya miatt, és a kamionokra kiróni tervezett útdíjemelés és az új CO2-pótdíj bevezetésének elhalasztását kéri- osztotta meg a Transinfo.hu.
Rossz az időzítés a CO2-pótdíj bevezetésére – jelentette ki a DSLV. A szövetség szerint az úthasználati díjak 2023. december 1-jétől tervezett megduplázása ellenére a tehergépjárművek útdíja a következő években is nagyrészt hatástalan marad a CO2-kibocsátás ellenőrzésének eszközeként.
A távolságalapú CO2-pótdíj elvileg megfelelő eszköz lenne a közúti áruszállítási ágazat szén-dioxid-mentesség előmozdítására. A piaci alapú alternatívák hiánya miatt azonban ebben a korai szakaszban a CO2-pótdíj közvetlen következményei kezdetben csak a növekvő állami bevételek, a növekvő logisztikai költségek és a magasabb fogyasztói árak lesznek
– jegyzi meg a szövetség.
A német kormánynak a teherautó-forgalom CO2-alapú útvonalköltségekből származó bevételekkel kapcsolatos növekvő elvárásai azt mutatják, hogy még a kormány sem számít arra, hogy a teherautó-flották képesek lesznek gyorsan átállni az alternatív üzemanyagokra. A költségvetési dokumentum szerint a CO2-kibocsátási díjakból várhatóan 2027-ig évente több mint 6,5 milliárd eurós többletbevétel származik, és ez nem változik.
A német fuvarozói szervezetek az intézkedés bevezetésének elhalasztását javasolják 2025 január 1-re.