fbpx
2024. április 14. vasárnap

Tartanak a magas útdíjtól a német fuvarozók

A DSVL fuvarozói szervezet élesen bírálja a német kormányt a megfelelő tervezés hiánya miatt, és a kamionokra kiróni tervezett útdíjemelés és az új CO2-pótdíj bevezetésének elhalasztását kéri- osztotta meg a Transinfo.hu. 
Rossz az időzítés a CO2-pótdíj bevezetésére – jelentette ki a DSLV. A szövetség szerint az úthasználati díjak 2023. december 1-jétől tervezett megduplázása ellenére a tehergépjárművek útdíja a következő években is nagyrészt hatástalan marad a CO2-kibocsátás ellenőrzésének eszközeként.

A távolságalapú CO2-pótdíj elvileg megfelelő eszköz lenne a közúti áruszállítási ágazat szén-dioxid-mentesség előmozdítására. A piaci alapú alternatívák hiánya miatt azonban ebben a korai szakaszban a CO2-pótdíj közvetlen következményei kezdetben csak a növekvő állami bevételek, a növekvő logisztikai költségek és a magasabb fogyasztói árak lesznek

– jegyzi meg a szövetség.

A német kormánynak a teherautó-forgalom CO2-alapú útvonalköltségekből származó bevételekkel kapcsolatos növekvő elvárásai azt mutatják, hogy még a kormány sem számít arra, hogy a teherautó-flották képesek lesznek gyorsan átállni az alternatív üzemanyagokra. A költségvetési dokumentum szerint a CO2-kibocsátási díjakból várhatóan 2027-ig évente több mint 6,5 milliárd eurós többletbevétel származik, és ez nem változik.

- Hirdetés -

A német fuvarozói szervezetek az intézkedés bevezetésének elhalasztását javasolják 2025 január 1-re.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.