Hitvita lángolt fel az EU-ban a szintetikus üzemanyagok használata ügyében.
Németország, Olaszország, Csehország, Lengyelország, Portugália, Románia, Magyarország és Szlovákia közlekedési miniszterei a közelmúltban tárgyaltak az Európai Unió által javasolt Euro 7-es kibocsátási határértékek módosításáról, és kétségeiket hangoztatták a határidők tarthatóságával kapcsolatban – tette közzé az Automotive News. Emellett Németország – többek között Olaszország és Csehország támogatásával – biztosítékokat szeretne kapni arra vonatkozóan, hogy 2035 után is értékesíthetők legyenek a belső égésű motorral felszerelt új autók, ha azok CO2-semleges, például szintetikus üzemanyagokkal működnek.
KOMMENTÁRUNK
Az EU csúcsain háború tört ki a legnagyobb tagállamok között. A tét látszólag a közúti járművek kipufogógázainak jövőbeli összetétele, valójában kőkemény hitvita. A nagy kérdés: egyenértékű-e a klímasemlegesség szempontjából a szintetikus üzemanyagok használata az akkumulátoros áramtárolással?
A vidéki Magyarország szempontjából azonban úgy kell feltenni a kérdést: milyen technológiát használó járművekkel szabad, illetve lehet lecserélni a mellékvonalakon ma szolgálatot teljesítő BZMot dízel motorvonatokat. Akkumulátorossal? Üzemanyagcellással? Szintetikus dízellel? Sajnos van egy negyedik lehetőség is: pótlóbusszal.
Borítókép: Vajon meddig futnak a BZMot dízeljei a hazai pályákon? Fotó: Attila Bódis képe a Pixabay-en.