fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Sűrűbben járnak a vasútvillamosok, több IC áll meg Püspökladányban

December 11-én számos vasútvonalon új menetrendet vezetett be a MÁV–Volán-csoport. A szokásosan december második vasárnapjára időzített menetrendváltást megelőzően nem sokkal megalakult Építési és Közlekedési Minisztérium folyamatosan felülvizsgáltatja a menetrendet a vasúttársasággal, és a gazdaságfejlesztési célokhoz, a társadalmi igényekhez igazítja azokat.  

A decemberi menetrendváltás óta beérkezett utasjelzések, lakossági észrevételek, valamint szakmai döntések alapján február elejétől a MÁV-Start több változást is bevezetett: negyedikétől ismét megállnak a Tokaj intercityk Püspökladányban; Horvátország schengeni övezethez csatlakozása miatt február 6-tól több vonat szolgálja ki a nemzetközi utasokat Pécs és Pélmonostor között; a Villány–Mohács, a Hatvan–Somoskőújfalu, a Vác–Balassagyarmat és a Hatvan–Aszód–Balassagyarmat vonalon néhány vonat menetrendje módosult, a Füzesabony–Miskolc viszonylaton pedig egy új éjszakai vonat is indult. A megrendelő minisztérium és a vasúttársaság közösen vizsgálja a menetrend további fejlesztési lehetőségeit, amelyeket a szokásos évközbeni menetrend-módosítások alkalmával léptet életbe.

TRAMTRAIN

A Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő vasútvillamosokat a korszerűségüknek és a megbízhatóságuknak (kiemelkedő, csaknem 97 százalékos a pontossági mutató) köszönhetően egyre többen választják: az utasforgalmi próbaüzemének kezdete óta már hozzávetőlegesen egymillió utazáshoz vették igénybe. Egy újabb bővítés, menetrendi fejlesztés pedig még inkább kedvez a térségben élőknek, és várhatóan növekedni fog a vasútvillamos népszerűsége. Február 4-től a munkanapok reggeli és délutáni csúcsidőszakában húszpercenként közlekednek a tramtrainek.

- Hirdetés -
  • Szegedről Hódmezővásárhelyre munkanapokon 5:20-tól 8:20-ig és 13:20-tól 17:20-ig, Hódmezővásárhelyről Szegedre pedig 5:50-től 8:27-ig és 13:30-tól 17:27-ig járnak a vasútvillamosok.
  • 8:35-kor és 17:25-kor Szeged vasútállomás és Szeged-Rókus között is közlekedik tramtrain betétjárat.
  • A másik irányban Szeged-Rókusról 5:50-kor és 13:45-kor indul új járat Szeged vasútállomásra.
  • A sűrítés miatt a Szeged és Békéscsaba közötti személyvonatok menetrendje nem változott.

A változó tramtrain-menetrendhez igazodóan Hódmezővásárhely térségét érintően egyes autóbuszjáratok indulási idejének kismértékű módosítását tervezi a Volánbusz a kedvezőbb csatlakozások megléte érdekében. A buszok módosított menetrendjéről hamarosan a társaság honlapján tájékozódhatnak az utasok.

BUDAPEST–DEBRECEN

  • Püspökladányból tavaly több mint 600 ezren utaztak vonattal, közülük több mint 180 ezren az intercityket választották, ezért különösen fontos az utazási igények megbízható és sűrű kiszolgálása. A lakossági észrevételeket figyelembe véve február 4-től mindkét irányban ismét megállnak Püspökladányban a Tokaj IC-k. (580, 582, 560, 562, 564, 566, 568, 586, 650, 652, 654, 656, 658, 688, 588 számú vonatok).
  • A pluszmegállások miatt a Tokajok menetrendje Hajdúszoboszló és Debrecen között kismértékben módosult, a debreceni tartózkodási idő egy perccel csökkent.
  • A megállások bővülésével Püspökladányban visszaállt az óránkénti IC-közlekedés. A reggeli és délutáni csúcsidőben húszpercenként indulnak járatok Debrecen és Püspökladány között. Nem feláras vonatként a Debrecen és Budapest között óránként induló Civis interrégiókat választhatják az utasok, illetve a reggeli és délutáni csúcsidőszakokban Püspökladány és Debrecen között több személyvonat is közlekedik. Az IC-ken kívül a főváros és Püspökladány között a Hargita és Corona intercityvel, valamint a Transilvania–Szamos és Hortobágy eurocityvel is utazhatnak utasaink.

PÉCS–PÉLMONOSTOR

Horvátország schengeni övezethez csatlakozása miatt megszűnt a határellenőrzés. Ez lehetővé tette, hogy a magyarbólyi határállomáson a tartózkodási idők csökkenjenek, ezért február 6-tól jelentősen módosul a menetrend, egyúttal bővül a kishatárforgalmi vonatok száma.

  • A Pécs–Magyarbóly–Pélmonostor (Beli Manastir) viszonylatú vonatok (8110, 8124, 8116, 8126, 8123, 8133 számú) Pécs és Magyarbóly között változatlan menetrend szerint közlekednek, Magyarbóly állomáson csak egy percet tartózkodnak.
  • A Pélmonostorról Pécsre 7:20 kor induló személyvonat (8117) később indul, Magyarbóly állomáson 12 percet tartózkodik. Magyarbóly és Pécs között változatlan menetrend szerint folytatja az útját.
  • A Pélmonostorról Pécsre 19:17-kor induló személyvonat (8111) később közlekedik (új száma 8121). Magyarbóly állomáson mindössze egy percet tartózkodik.
  • A korábban Pécs és Magyarbóly között közlekedő vonatok közül két pár hosszabb viszonylaton, Pécs és Pélmonostor között szállítja az utasokat. Ez a Pécsről 8:50-kor és 18:50-kor, Magyarbólyból pedig a 10:14-kor és 14:14-kor induló járatokat érinti. (8122, 8118, 8115 és 8113)
  • A Villányból Magyarbólyba 14 órakor induló vonat (8144) megszűnik, de késő este, 20:26-kor is el lehet jutni Villányból a határállomásra (8148).
  • A Magyarbólyból Pécsre 21:22-kor induló vonat (8121) két perccel később közlekedik Villányig (új száma: 8131).

VILLÁNY–MOHÁCS

A Pécs–Villány–Magyarbóly–Pélmonostor vonal változásaihoz igazodva néhány mohácsi vonat menetrendje módosul február 6-tól:

  • A Mohácsról Villányba 19:25-kor induló személyvonat (38811) 25 perccel később, a 22:05-kor induló járat (38821) pedig két perccel később közlekedik.
  • A Pécsről Mohácsra 20:50-kor induló vonat (38818) Pécsbánya-Rendező és Mohács között két perccel később közlekedik.
  • A Pécs és Mohács közötti, 23:27-es villányi indulású járatot (38828) ezentúl 23:30-kor menesztik.

ÉK-MAGYARORSZÁG

Füzesabony–Miskolc A délutáni műszakból való hazajutás, valamint a füzesabonyi csatlakozással megteremthető további miskolci eljutási lehetőségek érdekében február 4-től mindennap 22:55-kor új éjszakai vonat (5048) indul Füzesabonyból Miskolcra.

Hatvan–Somoskőújfalu A Hatvanból Somoskőújfaluba 6:12-kor induló személyvonat (5812) négy, a Somoskőújfaluból Hatvanba 5:12-kor induló vonat (5839) pedig három perccel korábban közlekedik február 4-től Hatvan és Apc-Zagyvaszántó állomások között. Így a főváros felé megoldottá vált a csatlakozás a Hatvanból 6:43-kor továbbinduló, 509-es számú interrégió-vonathoz.

Vác–Balassagyarmat A szombaton, vasárnap és ünnepnap Diósjenő és Drégelypalánk között közlekedő 32262-es számú S750-es vonat négy perccel később, 10:30-kor indul tovább Drégelypalánkra.

Hatvan–Aszód–Balassagyarmat A Hatvanból Balassagyarmatra 9:22-kor induló S780-as vonat (33522) nyolc perccel korábban közlekedik a Hatvan–Aszód viszonylaton.

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.