fbpx
2024. október 13. vasárnap

Stadler járműparádé Berlinben

A Stadler a jövő vasútját viszi Berlinbe, az InnoTrans 2024-re, szeptember 24. és 27. között. Az alternatív meghajtású vasúti járművek technológiájában vezető szerepű cég a szakterület legnagyobb kiállításán nyolc olyan innovatív járművet mutat be, amelyek a zöld, fenntartható közlekedést szolgálják. A svájci központú gyártó ma már szinte minden vasútijármű-kategóriában kínál zéró helyi szén-dioxid-kibocsátású vonatokat. Az integrált vasúti megoldásokat kínáló Stadler bemutatja a többi témában, például a karbantartás és más szolgáltatások vagy a biztosítóberendezések területén elért eredményeit is.

A Stadler legnagyobb dobása az InnoTranson az új, RS ZERO, amely kis tengelyterhelésével valóban megoldja a mellékvonalak környezetkímélő személyszállítását. Ugyanis nemcsak akkumulátorról üzemelhet, de a vasúton újdonságnak számító hidrogénmotorral is. A FLIRT Akkut ezúttal egy Délnyugat-Németországban működő regionális vasút (Personennahverkehr Rheinland-Pfalz Süd) számára készült példány mutatja be. Miközben klasszikus elektromos motorvonatként közlekedik felsővezeték alatt, feltölti akkumulátorait, hogy folytathassa útját a nem villamosított szakaszon is. Az EURODUAL Class 99 mozdony mind a felsővezetékről, mind a fedélzeti dízelgenerátorról táplálható, így a vasúti hálózatán nem villamosított szakaszait is képes áthidalni.

A Stadler járművei a csúcstechnológiát ötvözik a korszerű utaskomforttal. Ezt az InnoTranson bemutatott járművek is bizonyítják: akadálymentes feljárók, világos, barátságos utasterek, digitális információs és kommunikációs rendszerek, a speciális segítséget igénylő utasok számára kialakított megoldások.

- Hirdetés -

A Stadler az InnoTranson digitalizációs megoldásait is bemutatja: biztosítóberendezéseket, vonatbefolyásoló és vezetéstámogató rendszereket. Ezek a megoldások az alternatív hajtásokkal együtt biztosítják a jövő vasúti közlekedéséhez szükséges teljesítményt és fenntarthatóságot.

Első alkalommal lehet közös standon látni a biztonsági berendezéseket és a vasúti járműveket, sőt, a NOVA Depottal együtt a vonatok és a digitális rendszerek együttműködését is bemutatják egy integrált megoldásban.

 A Stadler bemutatói a berlini eseményen:

  • RS ZERO: a nulla károsanyag-kibocsátású Regio-Shuttle világpremierje
  • CITYLINK: A “TramTrain – Projekt” együttműködés első elkészült vasútvillamosa a saar-vidéki régió számára
  • Class 99: bimod mozdony a rugalmas áruszállításhoz Nagy-Britanniába
  • KISS-Cityjet: így néz ki az új ÖBB vonat belülről
  • Servicejet: sokoldalú tűzoltó és mentő motorvonat az ÖBB-nek
  • FLIRT Akku: a szén-dioxid-mentes helyi közlekedés jövője
  • Egyedi kisvasúti motorvonat: a Centovalli-vasút következő járműgenerációja
  • Berlini metró: akár az összes jármű cseréje
  • Innováció a biztosítóberendezések területén: a Stadler bemutatja az EUROLOCKING és a NOVA Pro rendszert

A helyszínről stábunk is tudósít a Magyar Vasút Online InnoTrans 2024 rovatában.

Fotó: Stadler LinkedIn

Ezek is érdekelhetik

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

Legfrissebb híreink

A V-HÍD bemutatta az ország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A V-HÍD bemutatta az ország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

A rovat további cikkei

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.