fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

Kifejlesztettek egy olyan mobilizálható kétsoros kalodarendszert, amellyel vasúti teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható. Ez a megoldás versenyképes alternatíva a közúti szállítással szemben.

A nagy volumenű kerékpárszállítások közútról vasútra terelése a Rail Cargo Group stratégiai céljai között szerepel – olvasható a Rail Cargo Hungaria (RCH) közleményében. Ennek érdekében az RCH másfél éve bízta meg a TS Hungariát (TS-HU) vasúti kerékpárok továbbítására alkalmas, a közúti fuvarozással szemben versenyképes megoldás kifejlesztésére.

A Rail Cargo Hungaria, a miskolci TS-HU és az ÖBB-TS knittelfeldi üzemének szakemberei által erre a projektre létrehozott munkacsoport megalkotott egy egysoros kerékpárszállítást lehetővé tevő konstrukciót. Ez eleinte 21 db kerékpárt volt képes egy vasúti teherkocsin fuvarozni, szemben az egy kamion által továbbítható 15 darabbal. A kifejlesztett kalodarendszert egy Rgs típusú teherkocsira helyezték fel. A megoldás megfelelt az ütköztetési és további vasútbiztonsági követelményeknek is, viszont a tesztüzemek tapasztalatai azt mutatták, hogy a közúti fuvarozás költségei továbbra is valamivel alacsonyabbak voltak a vasútinál, ezért a terveket finomhangolására volt szükség.

- Hirdetés -

A TS-HU tervezőcsapata kifejlesztett egy olyan mobilizálható kétsoros kalodarendszert, amellyel kocsinként 30 db kerékpár szállítható. Ebből végül készült egy prototípus, amely jelenleg teszt jelleggel üzemel. A kétsoros kalodarendszerrel felszerelt kocsi fordulóideje Miskolc–Knittelfeld viszonylatban körülbelül tíz nap. A visszaút során javítandó kerékpárokkal rakodva érkezik vissza a TS-HU üzemébe.

A miskolci járműjavító további öt, hasonló kalodarendszer elkészítését tervezi. Ezek hetente 100 kerékpár vasúti fuvarozását teszik majd lehetővé és ezen az útvonalon évente összesen 320 kamionnal csökkentik a közúti forgalmat.

Fotó: Író Zoltán

Ezek is érdekelhetik

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Kovács Imre: „Szeptember elsejétől árat kell emelnünk” – Rádió Café interjú

Optimista a vasúti árufuvarozás jövőjéről, ugyanakkor komoly kihívásokkal kell szembenézni az ágazat szereplőinek az infrastruktúra fejlesztése és a szabályozások terén. – A Rádió Café vendége volt Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke.

Nagy kérdőjel a hazai vasúti árufuvarozás idei helyzete

Fontos, hogy hazánkban folytatódjon a vasúti egyeskocsi-támogatás, a versenyképesség fennmaradása érdekében.

Az RCH készül az akkumulátoripar adta lehetőségekre

Az RCH dolgozik az ukrán fuvarok visszaszerzésén és újabb kínai mozdonyokat is vásárol.

Afrikába viszi az RCH a magyar gabonát

Fiumén keresztül Egyiptomba és Tunéziába jut el a kalászos termés. Új piacokra juttatja el a kiváló minőségű magyar gabonát a Rail Cargo Hungaria (RCH). A...

Az RCH-nak jó éve lesz minden nehézség ellenére

Kovács Imre elnök szerint 2024 második negyedévében jöhet a gazdasági fellendülés. Az elmúlt években jelentős hatékonysági átalakításon ment keresztül a Rail Cargo Hungaria (RCH), másrészt...

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.