fbpx
2024. április 21. vasárnap

Privatizálják a MÁV Vagon Kft.-t

A szolnoki járműjavító a Dunakeszi Járműjavítót is tulajdonló Magyar Vagon Zrt.-hez kerül.

Szolnokon, egy munkavállalói fórumon jelentette be Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, hogy június 30-tól a MÁV Vagon Kft. tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. A fúzió után a cégcsoport elnevezésében marad a Magyar Vagon megjelölés, esetleg Ganz Ábrahám nevének megjelenítése mellett – írja a bejelentésről beszámoló vdszsz.hu.

A gyártó, karbantartó bázisok nyári integrációját követően az év végére lehet teljes az egyesülés. Mosóczi László azt mondta, hogy minden munkavállalóra igényt tart az átvevő cég vezetése is. Az átvevő cég vállalja a kollektív megállapodások továbbvitelét, alkalmazását. A vezérigazgató szerint a munkavállalók helyzete rosszabb nem, csak jobb lehet.

- Hirdetés -

A tájékoztatón elhangzott, hogy újraindul az IC+ kocsik gyártása. A szándék az, hogy a Magyar Vagon alkalmas legyen az új HÉV-szerelvények és motorvonatok gyártására, mozdonyok, mellékvonalon közlekedő kocsitípusok karbantartására, illetve a távlati tervek között szerepel a tehervagon-gyártás és karbantartás feltételének megteremtése is.

„A jelenlegi elképzelés szerint az üzleti modell arra alapulna, hogy a közszolgáltató- és operátor-vasútvállalatok nem a javításra megrendelt kocsi után, hanem a kocsi futási kilométere után fizetnének. A MÁV-START ezt a futási díjat építené be a központi költségvetés által finanszírozott közszolgálati szerződésbe” – írja a szakszervezeti portál.

Nyitóképünk egy napra pontosan egy évtizeddel ezelőtti archív felvétel Szolnokról, az első IC+ kocsi bemutatásáról (fotó: Tevan Imre)

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Most kell lépni, hogy 2028 után legyen végre több uniós forrás a vasútra!

Hiába a zöld átállás tervezete, az előző hétéves ciklusban csökkent a közlekedés uniós finanszírozása.

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.