A szolnoki járműjavító a Dunakeszi Járműjavítót is tulajdonló Magyar Vagon Zrt.-hez kerül.
Szolnokon, egy munkavállalói fórumon jelentette be Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, hogy június 30-tól a MÁV Vagon Kft. tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. A fúzió után a cégcsoport elnevezésében marad a Magyar Vagon megjelölés, esetleg Ganz Ábrahám nevének megjelenítése mellett – írja a bejelentésről beszámoló vdszsz.hu.
A gyártó, karbantartó bázisok nyári integrációját követően az év végére lehet teljes az egyesülés. Mosóczi László azt mondta, hogy minden munkavállalóra igényt tart az átvevő cég vezetése is. Az átvevő cég vállalja a kollektív megállapodások továbbvitelét, alkalmazását. A vezérigazgató szerint a munkavállalók helyzete rosszabb nem, csak jobb lehet.
A tájékoztatón elhangzott, hogy újraindul az IC+ kocsik gyártása. A szándék az, hogy a Magyar Vagon alkalmas legyen az új HÉV-szerelvények és motorvonatok gyártására, mozdonyok, mellékvonalon közlekedő kocsitípusok karbantartására, illetve a távlati tervek között szerepel a tehervagon-gyártás és karbantartás feltételének megteremtése is.
„A jelenlegi elképzelés szerint az üzleti modell arra alapulna, hogy a közszolgáltató- és operátor-vasútvállalatok nem a javításra megrendelt kocsi után, hanem a kocsi futási kilométere után fizetnének. A MÁV-START ezt a futási díjat építené be a központi költségvetés által finanszírozott közszolgálati szerződésbe” – írja a szakszervezeti portál.
Nyitóképünk egy napra pontosan egy évtizeddel ezelőtti archív felvétel Szolnokról, az első IC+ kocsi bemutatásáról (fotó: Tevan Imre)