fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Privatizálják a MÁV Vagon Kft.-t

A szolnoki járműjavító a Dunakeszi Járműjavítót is tulajdonló Magyar Vagon Zrt.-hez kerül.

Szolnokon, egy munkavállalói fórumon jelentette be Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, hogy június 30-tól a MÁV Vagon Kft. tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. A fúzió után a cégcsoport elnevezésében marad a Magyar Vagon megjelölés, esetleg Ganz Ábrahám nevének megjelenítése mellett – írja a bejelentésről beszámoló vdszsz.hu.

A gyártó, karbantartó bázisok nyári integrációját követően az év végére lehet teljes az egyesülés. Mosóczi László azt mondta, hogy minden munkavállalóra igényt tart az átvevő cég vezetése is. Az átvevő cég vállalja a kollektív megállapodások továbbvitelét, alkalmazását. A vezérigazgató szerint a munkavállalók helyzete rosszabb nem, csak jobb lehet.

- Hirdetés -

A tájékoztatón elhangzott, hogy újraindul az IC+ kocsik gyártása. A szándék az, hogy a Magyar Vagon alkalmas legyen az új HÉV-szerelvények és motorvonatok gyártására, mozdonyok, mellékvonalon közlekedő kocsitípusok karbantartására, illetve a távlati tervek között szerepel a tehervagon-gyártás és karbantartás feltételének megteremtése is.

„A jelenlegi elképzelés szerint az üzleti modell arra alapulna, hogy a közszolgáltató- és operátor-vasútvállalatok nem a javításra megrendelt kocsi után, hanem a kocsi futási kilométere után fizetnének. A MÁV-START ezt a futási díjat építené be a központi költségvetés által finanszírozott közszolgálati szerződésbe” – írja a szakszervezeti portál.

Nyitóképünk egy napra pontosan egy évtizeddel ezelőtti archív felvétel Szolnokról, az első IC+ kocsi bemutatásáról (fotó: Tevan Imre)

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Országos állomásmegújítási program indul

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV közös állomásmegújítási programot indított, melyre a pályázati kiírások már elérhetők.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.