Az InfraGO-nak még csak neve van, így mindenki arra gondol, amire szeretne.
Németországban a DB infrastrukturális és az ingatlanos részlegének egyesítésével új cég alakul 2024 elején. Mivel még egyáltalán nem világos, hogy ezzel mi is változik, a helyzet kiválóan alkalmas arra, hogy a kormányzó koalíció pártjai és más erőcsoportok előadják ideológiavezérelt receptjeiket.
A név talán megvan már, bár állítólag lehetnek még védjegyproblémák, hiszen – teljesen más iparágban – működik már InfraGO néven vállalkozás német honban. A „GO” nemcsak angolul értelmezhető, a német Gemeinwohl-Orientierung, azaz közjó-orientáltság rövidítése is lehet, és ezzel a lényegnél tartunk: a vasút valamiféle piaci alapú tevékenység legyen, amely igényeket kielégítve termeljen profitot (vagy legalább minél kisebb veszteséget), vagy a közjó egyik fontos eszköze, amelynek színvonalas működése valamennyi polgár plusz a bolygónk érdeke, így megéri áldozni a drága infrastruktúrára.
Magának az államvasútnak, a DB-nek az jutott eszébe a még tavaly bejelentett InfraGO-ról, hogy bizony az infrastruktúra rossz állapotban van, évtizedek óta kevesebb pénzt kap a szükségesnél, a sikeresebb vasutak, például a svájci és az osztrák receptjét kellene követni, átfogó program alapján kell fejleszteni hatalmas források bevetésével.
A Magyar Vasút havilap április végén megjelenő számának cikke bemutatja, hogy a politikai pártok, civil és tudományos szereplők, a közlekedés terén működő szakmai szervezetek milyen álláspontot képviselnek a kibontakozó vitában.