fbpx
2025. május 16. péntek

Politikai vita a német pályavasút átalakításáról

Az InfraGO-nak még csak neve van, így mindenki arra gondol, amire szeretne.

Németországban a DB infrastrukturális és az ingatlanos részlegének egyesítésével új cég alakul 2024 elején. Mivel még egyáltalán nem világos, hogy ezzel mi is változik, a helyzet kiválóan alkalmas arra, hogy a kormányzó koalíció pártjai és más erőcsoportok előadják ideológiavezérelt receptjeiket.

A név talán megvan már, bár állítólag lehetnek még védjegyproblémák, hiszen – teljesen más iparágban – működik már InfraGO néven vállalkozás német honban. A „GO” nemcsak angolul értelmezhető, a német Gemeinwohl-Orientierung, azaz közjó-orientáltság rövidítése is lehet, és ezzel a lényegnél tartunk: a vasút valamiféle piaci alapú tevékenység legyen, amely igényeket kielégítve termeljen profitot (vagy legalább minél kisebb veszteséget), vagy a közjó egyik fontos eszköze, amelynek színvonalas működése valamennyi polgár plusz a bolygónk érdeke, így megéri áldozni a drága infrastruktúrára.

- Hirdetés -

Magának az államvasútnak, a DB-nek az jutott eszébe a még tavaly bejelentett InfraGO-ról, hogy bizony az infrastruktúra rossz állapotban van, évtizedek óta kevesebb pénzt kap a szükségesnél, a sikeresebb vasutak, például a svájci és az osztrák receptjét kellene követni, átfogó program alapján kell fejleszteni hatalmas források bevetésével.

A Magyar Vasút havilap április végén megjelenő számának cikke bemutatja, hogy a politikai pártok, civil és tudományos szereplők, a közlekedés terén működő szakmai szervezetek milyen álláspontot képviselnek a kibontakozó vitában.

Ezek is érdekelhetik

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Újra felmerült, hogy versenyre hívják az Eurostart

Többen is próbálkoztak már személyszállító járatot indítani a Csalagúton, de eddig az Eurostaron kívül senkinek sem sikerült. Kétszeresére növelhetőnek látja a Nagy-Britannia és Franciaország közötti...

MÁV–Volán-csoport, Mol, Waberer’s: közösen a zöld hidrogénért

Hamarosan indul a karbonsemleges hidrogént termelése Százhalombattán, a Mol elektrolizálóüzemében. A hazai közlekedés és energetika meghatározó szereplői a jövőben közösen vizsgálják a zöld, megújuló hidrogén...

Átmenetileg ketten látják el Virág István feladatait

A MÁV nyugállományba vonult vezérigazgató-helyettesét a pályaműködtetési területen Németh Réka, a beruházási területen Szilágyi Tibor helyettesíti. Több mint négy és félévtizedes szolgálata után január 1-én...

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

Leállt a vonatközlekedés az Ibériai-félszigeten

A Renfe, a Ouigo, a helyi vasutak egyaránt a szolgáltatás szüneteltetését jelentették be – általános áramszünet okozza a fennakadást.

Keleten kell, nyugatról jön

Európában kiterjedt piaca van a használt vasúti járműveknek, a sikeres üzlethez azonban itt is szerencse, vagy komoly erőfeszítések kellenek. 

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.