fbpx
2024. november 8. péntek

Oxygène szerelvények Spanyolországból Párizsba

A SNCF Párizst Toulouse-val és Clermont-Ferrand-nal összekötő járataira szánt, CAF-alapú motorvonatok közül az elsőt leszállították, sőt már Csehországi Velimben tartózkodik, és zajlik a teszt.

A vonatokat a francia nemzeti vasúttársaság 2019 októberében rendelte meg. Az első, 28 szerelvényből álló tételt 700 millió eurós szerződés keretében szállítják, és az SNFC-nek lehetősége van további 75 darab megrendelésére.

Az eredetileg Confort 200 márkanevű, de mostanra Oxygène néven ismert 10 kocsis, nem billenő motorvonatokat a Corail mozdonyvontatású szerelvények helyettesítésére fogják használni a Párizs, Clermont-Ferrand és Toulouse városok közötti útvonalakon. Más, intercity és távolsági regionális járatokhoz hasonlóan, mint például az Alstom Coradia Liner és a Bombardier Regio 2N, a CAF vonatok is csuklósak. A két áramrendszerű járművek 25 kV 50 Hz-es és 1,5 kV egyenárammal villamosított útvonalakon akár 200 km/h sebességgel is közlekedhetnek. Üzembe helyezésük 2025-ben várható.

- Hirdetés -

A korábbi tervek szerint az első hét szerelvényt Spanyolországban építik. A fennmaradó 21 darabot várhatóan a CAF kelet-franciaországi reichshoffeni gyárában szerelik össze, ahol a termelés szeptemberben kezdődik és 2026 végéig tart. 

Mint korábban lapunk is megírta, hazánkban is előkészítés alatt áll motorvonat beszerzés. egindult az előzetes piaci konzultáció, a 80 jármű keretszerződését 2024. elejéig köthetik meg. A vasúttársaság nyílt közbeszerzési eljárással 80 motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezi – adta hírül a MÁV Facebook-oldalán. Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója, a magyarországi járműgyártás fejlesztéséért felelős miniszteri biztos a Magyar Vasút Club rendezvényén is beszélt erről a vásárlásról, azt is megemlítve, hogy az elővárosi, regionális kivitelű szerelvények részben a jól ismert Flirtökhöz hasonló, kétszáz ülőhely körüli kapacitásúak, részben körülbelül háromszáz ülésesek lennének. Mosóczi László akkor megemlítette, hogy a távolabbi tervekben összesen 15 olyan regionális kivitelű motorvonat beszerzése is benne van, amely átmehet a határokon, tehát kompatibilis az osztrák, szlovák, szlovén, szerb áram- és felsővezetéki rendszerekkel.

Borítókép: Railwaygazette.com

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Megkezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciós programja

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Új cégstruktúrához megújuló márkanevek és logók a MÁV-nál

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

A NAV partner a vasúti határforgalmi teljesítmény növelésében

A világ legnagyobb vasútipari és közlekedési szakvásárán az idei évben 2940 kiállító szervezet jelent meg 59 országból.

A rovat további cikkei

Új cégstruktúrához megújuló márkanevek és logók a MÁV-nál

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

Balázs Gáspár: „Európa-szerte a vasúté a jövő, és itthon is izgalmas feladatok várnak ránk!”

Mátranovákon hatmilliárd forintból fejlesztik a forgóvázkereteket gyártó telephelyet, Budapesten a vasúti és HÉV járművek beszerzésére készülnek.

Megkapták az üzembehelyezési és típusengedélyüket az RCH új villany-hibrid tolatómozdonyai

A járművekkel az üzemeltetési költségek csökkenthetők, és az RCH ott is tud szolgáltatást biztosítani, ahol nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték.