fbpx
2023. december 1. péntek

Országbérlet Szlovéniában is

Június 1-től 1, 3, 7 és 30 napos változatban árulják, induláskor még nem érvényes a városi közlekedésre.

Tagadni sem lehetne, hogy Németország és Magyarország mintáját követte Szlovénia, amikor a közösségi közlekedést népszerűsítő bérlet bevezetéséről döntött, azzal a céllal, hogy alternatívát kínáljon az autózással szemben. Persze számos eltérés lesz a magyar változattól a jövő hónap elejétől váltható konstrukciónál.

Az állam méretéből adódóan nem lesz a mi vármegyebérletünkhöz hasonló regionális változat. A havi bérletért 70 eurót (pillanatnyilag 26286 forint), tehát a magyar országbérletnél némileg többet kell fizetni, az 560 eurós éves bérlet azonban már olcsóbb is kicsivel, mint 12 magyar bérlet a pillanatnyi árfolyamon. Szlovéniában lesz viszont átruházható változat (a havi 90, az éves 720 euróba kerül) – írja a the Mayor.eu portál.

- Hirdetés -

Délnyugati szomszédunknál rövidebb időszakra szóló verziók is lesznek, a napijegy ára 15, a háromnaposé 20, a hetesé 35 euró.

A bérlet – a magyar konstrukcióhoz hasonlóan – induláskor a városi közlekedésben nem érvényes, de a cél az, hogy erre a területre is kiterjesszék. (Nálunk Zalaegerszeg az első olyan város, ahol elfogadják.)

A Magyar Vasút információi szerint szakmai körökben fölmerült a szlovén és magyar bérletek kölcsönös elfogadásának lehetősége is.

Nyitóképünkön motorvonat a kamniki vonal végállomásán (a szerző felvétele).

Ezek is érdekelhetik

Németország: a D-Ticket első száz napja

A német országos bérletről összegyűjtötték az első benyomásokat. Közbenső mérleg, következtetések. És a leendő tervek?

Közösen a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatásáért

A Magyar Vasút 2023 konferencián írták alá az érdekeltek a rendszer fenntartásáért kiálló nyilatkozatot. A kisebb, egy vagy néhány vagonnyi, logisztikai és humánerőforrás-okokból másképp gazdaságosan...

Átfogó intézkedéscsomag szükséges

A Magyar vasút konferencia negyedik szekciójának témája az energiaválság és klímakrízis. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt, a másodikról itt, a harmadikról pedig...

Sokféle támogatás segíthet a vasútnak

A Magyar vasút konferencia harmadik szekciójának témája a klímavédelem, az energiaügyek, a vasúti áruszállítás támogatása. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt, a másodikról...

Olcsóbb a Dunakanyar napijegy

A hajózási szezon véget ért, de vonatra, HÉV-re, buszra továbbra is érvényes a térségi jegy. A Dunakanyar napijegy az őszi-téli időszakban is elérhető marad az...

Mostantól vármegye- és országbérlettel is utazhatunk Esztergomban

Szeptember 1-jétől Esztergom helyi járatain (beleértve az A, B és C vonalakat is) elfogadják a Komárom-Esztergom vármegyebérletet, illetve az országbérletet is.

Legfrissebb híreink

Megújult az irányítótorony Sopronban

A GYSEV folytatta a vasútállomás korszerűsítését. Elkészült a soproni vasútállomás irányítótornyának külső felújítása. Az épület új homlokzatburkolatot kapott, kicserélték a külső nyílászárókat és üvegezett felületeket...

Sikeres és tartalmas meetup a digitalizációról

A HUNGRAIL és a Magyar Vasút első ízben tartotta meg új rendezvényformátumát. A Magyar Vasút Meetup egy-egy szakmai részterületen kíván fórumot biztosítani a vasúti cégeknek...

Megjelent az új menetrend

Javul Nagyvárad, Kijev, Berlin, Pozsony elérhetősége is. Az Építési és Közlekedési Minisztérium, mint a hivatalos közforgalmú vasúti menetrend megrendelője idén júliusban társadalmi egyeztetést folytatott a...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

További cikkek a szerzőtől

Sikeres és tartalmas meetup a digitalizációról

A HUNGRAIL és a Magyar Vasút első ízben tartotta meg új rendezvényformátumát. A Magyar Vasút Meetup egy-egy szakmai részterületen kíván fórumot biztosítani a vasúti cégeknek...

Öt pár vonattal indul kedden a röszkei forgalom

A menetidő a 44 kilométeres vonalon 82 és 101 perc között lesz majd. Az eredeti határidő szerint október végén kellett volna fölvenni a személyszállító vonatok...

A forráshiány ellenére is várhatók vasúti beruházások

Az EU-s pénzek megnyílása esetén Budapest, Debrecen térségében és máshol is terveznek rekonstrukciókat. A MÁV 15. Szabadjelzés konferenciáján az egyik kerekasztal a vasút helyzetével a...

A rovat további cikkei

Sikeres és tartalmas meetup a digitalizációról

A HUNGRAIL és a Magyar Vasút első ízben tartotta meg új rendezvényformátumát. A Magyar Vasút Meetup egy-egy szakmai részterületen kíván fórumot biztosítani a vasúti cégeknek...

Megjelent az új menetrend

Javul Nagyvárad, Kijev, Berlin, Pozsony elérhetősége is. Az Építési és Közlekedési Minisztérium, mint a hivatalos közforgalmú vasúti menetrend megrendelője idén júliusban társadalmi egyeztetést folytatott a...

Nyolcéves szünet után lehet vonattal utazni Szeged és Szabadka között

Folytatódik a röszkei vasútvonal rekonstrukciója. Az összetartozás vasútvonalának nevezte Lázár János építési és közlekedési miniszter a személyforgalomnak nyolc év szünet után kedd hajnalban visszaadott Szeged-Szabadka...