fbpx
2024. március 1. péntek

Olcsón szállít az Ukrzaliznyicja

Az Ukrán Vasutak (UZ) tavaly augusztus óta most kéri a legalacsonyabb árat a gabona belföldi, illetve tranzitként történő szállításáért.

A legfrissebb adatok szerint a tonnánkénti gabonaszállítás jelenlegi árfolyama 74 euró 44 cent naponta, ami 2022 augusztusa óta a legalacsonyabb érték. Az információk a Prozorro elektronikus közbeszerzési rendszerben lezajlott árverésekből származnak – a rendszerben állami és önkormányzati ügyfelek hirdetnek pályázatokat. Ezekkel az árakkal a vasút sokkal versenyképesebbé válhat a közúti árufuvarozással szemben.

Az Ukrzaliznyicjának (UZ) a gabonafuvarozókra kirótt napi árfolyamai meglehetősen instabilak voltak az elmúlt hónapokban, a legmagasabb árat, 290 euró 78 centet októberben kérték. A szakértők optimistán tekintenek a jövőre, úgy vélik, ezek a díjak a közeljövőben akár napi 70 euró 55 centre is csökkenhetnek.

- Hirdetés -

A vasúti gabonaszállítás díjainak csökkenése az UZ-nél idén januárban a belföldi és a nemzetközi fuvarokon is megfigyelhető volt. A szárazföldi átkelők és a kikötők felé irányuló export-összeköttetések díját tonnánként körülbelül 52 euróban fogják megállapítani, ennek megfelelően tonnánként 17 és 26 euróval csökkentették.

A belföldi szállítást illetően a jelenlegi árfolyam valamivel 41 euró felett van tonnánként, azaz több mint 34 euróval csökkent. Ezek az árak 655–710 kilométeres átlagos szállítási távolságra vonatkoznak.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

További cikkek a szerzőtől

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });