fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Olcsón szállít az Ukrzaliznyicja

Az Ukrán Vasutak (UZ) tavaly augusztus óta most kéri a legalacsonyabb árat a gabona belföldi, illetve tranzitként történő szállításáért.

A legfrissebb adatok szerint a tonnánkénti gabonaszállítás jelenlegi árfolyama 74 euró 44 cent naponta, ami 2022 augusztusa óta a legalacsonyabb érték. Az információk a Prozorro elektronikus közbeszerzési rendszerben lezajlott árverésekből származnak – a rendszerben állami és önkormányzati ügyfelek hirdetnek pályázatokat. Ezekkel az árakkal a vasút sokkal versenyképesebbé válhat a közúti árufuvarozással szemben.

Az Ukrzaliznyicjának (UZ) a gabonafuvarozókra kirótt napi árfolyamai meglehetősen instabilak voltak az elmúlt hónapokban, a legmagasabb árat, 290 euró 78 centet októberben kérték. A szakértők optimistán tekintenek a jövőre, úgy vélik, ezek a díjak a közeljövőben akár napi 70 euró 55 centre is csökkenhetnek.

- Hirdetés -

A vasúti gabonaszállítás díjainak csökkenése az UZ-nél idén januárban a belföldi és a nemzetközi fuvarokon is megfigyelhető volt. A szárazföldi átkelők és a kikötők felé irányuló export-összeköttetések díját tonnánként körülbelül 52 euróban fogják megállapítani, ennek megfelelően tonnánként 17 és 26 euróval csökkentették.

A belföldi szállítást illetően a jelenlegi árfolyam valamivel 41 euró felett van tonnánként, azaz több mint 34 euróval csökkent. Ezek az árak 655–710 kilométeres átlagos szállítási távolságra vonatkoznak.

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.