fbpx
2024. június 16. vasárnap

Nyereséggel zárta az üzleti évet az RCH

Éves jelentése alapján nyereségessé vált tavaly a legnagyobb hazai vasúti árufuvarozó, a Rail Cargo Hungária Zrt. Pénzügyi vezetője, Kotiers Román lapinterjúban jelezte: a kereslet idén általánosságban alacsony, ami negatívan hat a szállítási volumenekre.

Javult tavaly a legnagyobb hazai árufuvarozó vasúttársaság, a Rail Cargo Hungária Zrt. (RCH) gazdálkodása – tette közzé a Vg.hu. Tőkeellátottsági mutatója például 4,51 százalékkal, eladósodási foka pedig 2,61 százalékkal volt kedvezőbb, mint 2021-ben. Likviditási mutatói 87,91 és 98,95 százalék között alakulnak – olvasható a működését hitelből finanszírozó társaság éves jelentésében. Pozitívvá vált a társaság üzemi és adózott eredménye is, 0,6 milliárd nyereséget realizáltak.Fontos fejlemény, hogy mindez annak ellenére történt, hogy közben lényegében minden költségelem nőtt. 

Az RCH hosszabb távon a teljesítményei növekedésével számol, így „a hitelek visszafizetésre fognak kerülni”. A Rail Cargo Hungaria minden hitele mögött anyavállalati garancia áll. Anyavállalata az osztrák állami tulajdonú Rail Cargo Austria AG. 

- Hirdetés -

A pénzügyi mutatók javulása ellenére az idén még nincs sínen a vasúti árufuvarozó – szűrhető le a társaság igazgatósági tagjától és pénzügyi vezetőjétől kapott válaszból. Kotiers Román a Világgazdaságnak kifejtette, hogy 2023-ban továbbra is sok a bizonytalansági tényező a hazai és nemzetközi vasúti árufuvarozás területén. A kereslet általánosságban alacsony, ami negatívan hat a szállítási volumenekre. Az árucsoportok közül egyelőre kizárólag a cukorrépa-forgalmak prognózisa kedvező, valamint nagyon jónak mutatkozik a búzatermés, ami pozitívan hathat a szállítás mennyiségére.

Ezzel ellentétben azonban az ukrán gabonával összefüggő importtilalom következtében visszaesett a termény vasúti tranzitforgalma. De kedvezően hathatnak az idei fuvarvolumenekre Kotiers Román szerint a mérséklődő energiaárak, valamint a Rail Cargo Hungaria stabil működése szempontjából az idén is alapvető fontosságú a vasúti egyeskocsi-fuvarozás állami támogatása.

Ezek is érdekelhetik

Növeli teljesítményét az ukrán áruszállító vasút

A tengeri kikötőitől elzárt ukrán mezőgazdaság szárazföldi úton igyekszik piacra jutattni gabona-feleslegét. Ebben legfontosabb partnere az Ukrzaliznicja vasúttársaság, amely a tavalyi háborús sokk után magára talált. Az ukrán gabona behozatala Magyarországra szeptember 15-ig tilos, a tranzit természetesen nem.

A képzési rendszert teljesen átalakítja a szaktárca

Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár az RCH vasutasnapján beszélt. Az egyeskocsi-fuvarozás állami támogatása sikeres program, az elkövetkező években is folytatni kell. Nemcsak...

Közút helyett vasúton fuvarozzák a szén-dioxidot

Tízezer tonna gázt közút helyett vasúton, az RCH-val szállíttat a Linde. A Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. 2023-ban a tavalyinál 10 ezer tonnával több élelmiszeripari...

Rönkfát visz az RCG Bolzanóból Ausztriába

A Rail Cargo Group nemrégiben útnak indította az első rönkfa szállító szerelvényeket Bolzanóból a Brenner-hágón keresztül Észak-Tirolba. Az osztrák vasút hazai leányvállalata, az RCH ugyancsak jelentős aktivitást fejtett ki az elmúlt hónapokban a tüzifa szállítás területén.

Legfrissebb híreink

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

A rovat további cikkei

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.