fbpx
2024. május 22. szerda

Nem csak cégjogi hír a MÁV–Volán-integráció

Az új bérletekből eladták az egymilliomodikat, derült ki a vasutasnap központi ünnepségén.

A MÁV–Volán-csoport a 73. vasutasnapot a Magyar Vasúttörténeti Parkban ünnepelte.

Lepsényi István, a MÁV igazgatóságának elnöke a cégcsoportban elindult változások közül az egyik legfontosabbnak azt tartja, hogy egy új igazgatóság alakult, tagjai nem a politikát képviselik és nem is kötődnek szorosan a MÁV tevékenységéhez, viszont nagyon jó üzletemberek, szorosan kapcsolódnak a mindennapi gazdasági élethez, a piac és a verseny ismeretét hozzák magukkal. Ez jó kombináció lesz, hiszen a szaktudás megvan a MÁV–Volán-csoportban – mondta.

- Hirdetés -

Az új vezetéssel azt vállaljuk, hogy összehozunk két, nehezen egyeztethető aspektust. Az egyik, hogy közszolgáltatást nyújtunk, azaz mindenkinek biztosítjuk a lehetőséget, hogy eljusson a céljához. Ugyanakkor világszerte azt látjuk, hogy egyre nagyobb a verseny a közlekedésben. Versenyzik a közösségi közlekedés a magánnal, a közút a vasúttal.

Ebben a versenyhelyzetben csak egy hatékonyan, üzleti szemlélet alapján működő, innovatív MÁV–Volán-csoport lehet sikeres.

Nemcsak megérteni és követni kell az utasok igényeit, hanem célzott fejlesztésekkel ezek elé is kell menni – mondta Lepsényi István.

Vasutasnap (fotó: MÁV)
(Fotók: MÁV)

Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója Magyarország első számú közlekedési vállalatának dolgozóiként köszöntötte a MÁV–Volán-csoport alkalmazottait. Egész beszédét erre, az államvasút és a Volánbusz integrációjára építette,

már egy csapat vagyunk

– mondta. Az integráció, amely eddig az utasok, de sokszor a kollégák számára is csak amolyan cégjogi hír volt, most végre kézzelfoghatóvá és átélhetővé válik a hétköznapokban is.

A létrejött cégcsoport

többet, jobbat, mást

tud adni az ügyfeleinek, mint az egyes cégek külön-külön. Az idén végre megmutathattuk, hogy mit jelenthet ez az utasoknak – mondta Pafféri Zoltán. – Mégpedig az ország- és vármegyebérletekkel, amelyekből

éppen tegnap adtuk el az egymilliomodik darabot.

A vasút és buszos közszolgáltatás nem egymással párhuzamosan, pláne nem egymással versengve, hanem egymást kiegészítve tud működni, egymás képességeire építve, egymás előnyeit kidomborítva. A helyközi közlekedésben az új bérletek révén megvalósult a

nemzeti tarifaközösség.

Az utasaink szinte minden szolgáltatásunkhoz hozzáférhetnek korlátlanul.

Az új bérletek azonban nem egyedül állnak abban a nagy változásban, amely az elmúlt években elindult. Egyrészt világszerte fölértékelődik a közösségi közlekedés. A kényszer, a felelősség, de a lehetőség is a tömegközlekedés fejlesztésére ösztönöznek bennünket. A gazdasági problémák kényszere, a jövő generációiért érzett felelősség és az Európai Uniótól érkező lehetőség, amely az autópályák építése után a közösségi mobilitás fejlesztését ösztönzi és támogatja forrásokkal. A nagy változások másik fele azonban rajtunk múlik, akik az országos közlekedést működtetjük – mutatott rá a cégcsoport vezérigazgatója.

Minden szakmai kompetenciánk megvan ahhoz, hogy a magyar közösségi közlekedést újra átvigyük a túlsó partra, hogy újabb szintet lépjünk. Ehhez részben pénz kell, hiszen az infrastruktúra és a gördülőállomány megújításához is pénz kell. Ezekért a forrásokért küzdünk is, ez a küzdelem nehezebb, mint korábban, mert forrásszűke van, ugyanakkor könnyebb is, mert

a közlekedési ágazatnak újra saját minisztériuma van

Magyarországon – emelte ki Pafféri Zoltán. Ugyanakkor nem minden pénz kérdés, nem minden másokon múlik. Rajtunk múlik, a szándékainkon, a hitünkön, a szenvedélyünkön, az elkötelezettségünkön – fordult a vezérigazgató kollégáihoz, és példaképül állította az ünnepségen kitüntetetteket.

A tisztavatón Pafféri Zoltán az új tiszteket köszöntve elmondta, az idén először avattak autóbuszos forgalmi tiszteket is a vállalatcsoport legnagyobb közös ünnepén, a vasutasnapon.

Vasutasnap (fotó: MÁV)

A vármegye- és országbérlet rendszere közvetlen és érdemi támogatást jelent az ingázónak az országban, szinte minden magyar családot érint – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára pénteken.

A lakosság mobilitásához és a gazdaság fejlődéséhez is szükség van a magyar közösségi közlekedésre.

Nagy Bálint kiemelte, a vármegye- és országbérletekkel olcsóbbá, egyszerűbbé, igazságosabbá és szinte korlátlanná tették a közösségi közlekedést Magyarországon. Hangsúlyozta, az emberek egyértelmű ítéletet mondtak az új bérletrendszerről azzal, hogy már eladták az egymilliomodik vármegye- és országbérletet Magyarországon bő két hónap alatt.

Nagy Bálint elmondta, a minisztérium hitvallása, hogy az utasok számára nyújtott szolgáltatásban egyszerre kell két dologra törekedni: a korábbinál egyrészt többet és jobbat, másrészt mindezt olcsóbban és egyszerűbben kell adni.

Az államtitkár ünnepi beszédében utalt a 175 éve született Baross Gábor vasminiszter gondolatára, amely szerint

közlekedéspolitikai szempontokból jó az, ami egyszerre van hasznára a nemzetgazdaságnak, a közösségnek, a hazának, a haladásnak.

Most is ennek kell alávetni az intézkedéseket, a stratégiai terveket. Nagy Bálint az MTI tudósítása szerint közölte: az ország igyekszik erkölcsileg és anyagilag egyaránt megbecsülni a vasutasokat, volánbuszosokat, héveseket. Az új tárca támogatta a munkavállalók követelését a hároméves bérmegállapodás újratárgyalására, ezért vállalt a minisztérium aktív szerepet egy olyan bérmegállapodás tető alá hozásában, amelynek értelmében legalább 53 ezer forinttal kell emelkednie minden vasutas bérének januárig visszamenőleg.

Nyitóképünkön a vezérigazgató beszél.

Ezek is érdekelhetik

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes!

Évente többen szenvednek súlyos sérüléseket, amikor vasútüzemi területen illegálisan tartózkodnak.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

Elkészült a Nyugati pályaudvar új peronfelvonója

A fejlesztésnek köszönhetően már akadálymentesen megközelíthető az aluljáró a pályaudvar területéről.

Legfrissebb híreink

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A RailNetEurope nemzetközi ernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

A rovat további cikkei

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!