fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

Nem csak cégjogi hír a MÁV–Volán-integráció

Az új bérletekből eladták az egymilliomodikat, derült ki a vasutasnap központi ünnepségén.

A MÁV–Volán-csoport a 73. vasutasnapot a Magyar Vasúttörténeti Parkban ünnepelte.

Lepsényi István, a MÁV igazgatóságának elnöke a cégcsoportban elindult változások közül az egyik legfontosabbnak azt tartja, hogy egy új igazgatóság alakult, tagjai nem a politikát képviselik és nem is kötődnek szorosan a MÁV tevékenységéhez, viszont nagyon jó üzletemberek, szorosan kapcsolódnak a mindennapi gazdasági élethez, a piac és a verseny ismeretét hozzák magukkal. Ez jó kombináció lesz, hiszen a szaktudás megvan a MÁV–Volán-csoportban – mondta.

- Hirdetés -

Az új vezetéssel azt vállaljuk, hogy összehozunk két, nehezen egyeztethető aspektust. Az egyik, hogy közszolgáltatást nyújtunk, azaz mindenkinek biztosítjuk a lehetőséget, hogy eljusson a céljához. Ugyanakkor világszerte azt látjuk, hogy egyre nagyobb a verseny a közlekedésben. Versenyzik a közösségi közlekedés a magánnal, a közút a vasúttal.

Ebben a versenyhelyzetben csak egy hatékonyan, üzleti szemlélet alapján működő, innovatív MÁV–Volán-csoport lehet sikeres.

Nemcsak megérteni és követni kell az utasok igényeit, hanem célzott fejlesztésekkel ezek elé is kell menni – mondta Lepsényi István.

Vasutasnap (fotó: MÁV)
(Fotók: MÁV)

Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója Magyarország első számú közlekedési vállalatának dolgozóiként köszöntötte a MÁV–Volán-csoport alkalmazottait. Egész beszédét erre, az államvasút és a Volánbusz integrációjára építette,

már egy csapat vagyunk

– mondta. Az integráció, amely eddig az utasok, de sokszor a kollégák számára is csak amolyan cégjogi hír volt, most végre kézzelfoghatóvá és átélhetővé válik a hétköznapokban is.

A létrejött cégcsoport

többet, jobbat, mást

tud adni az ügyfeleinek, mint az egyes cégek külön-külön. Az idén végre megmutathattuk, hogy mit jelenthet ez az utasoknak – mondta Pafféri Zoltán. – Mégpedig az ország- és vármegyebérletekkel, amelyekből

éppen tegnap adtuk el az egymilliomodik darabot.

A vasút és buszos közszolgáltatás nem egymással párhuzamosan, pláne nem egymással versengve, hanem egymást kiegészítve tud működni, egymás képességeire építve, egymás előnyeit kidomborítva. A helyközi közlekedésben az új bérletek révén megvalósult a

nemzeti tarifaközösség.

Az utasaink szinte minden szolgáltatásunkhoz hozzáférhetnek korlátlanul.

Az új bérletek azonban nem egyedül állnak abban a nagy változásban, amely az elmúlt években elindult. Egyrészt világszerte fölértékelődik a közösségi közlekedés. A kényszer, a felelősség, de a lehetőség is a tömegközlekedés fejlesztésére ösztönöznek bennünket. A gazdasági problémák kényszere, a jövő generációiért érzett felelősség és az Európai Uniótól érkező lehetőség, amely az autópályák építése után a közösségi mobilitás fejlesztését ösztönzi és támogatja forrásokkal. A nagy változások másik fele azonban rajtunk múlik, akik az országos közlekedést működtetjük – mutatott rá a cégcsoport vezérigazgatója.

Minden szakmai kompetenciánk megvan ahhoz, hogy a magyar közösségi közlekedést újra átvigyük a túlsó partra, hogy újabb szintet lépjünk. Ehhez részben pénz kell, hiszen az infrastruktúra és a gördülőállomány megújításához is pénz kell. Ezekért a forrásokért küzdünk is, ez a küzdelem nehezebb, mint korábban, mert forrásszűke van, ugyanakkor könnyebb is, mert

a közlekedési ágazatnak újra saját minisztériuma van

Magyarországon – emelte ki Pafféri Zoltán. Ugyanakkor nem minden pénz kérdés, nem minden másokon múlik. Rajtunk múlik, a szándékainkon, a hitünkön, a szenvedélyünkön, az elkötelezettségünkön – fordult a vezérigazgató kollégáihoz, és példaképül állította az ünnepségen kitüntetetteket.

A tisztavatón Pafféri Zoltán az új tiszteket köszöntve elmondta, az idén először avattak autóbuszos forgalmi tiszteket is a vállalatcsoport legnagyobb közös ünnepén, a vasutasnapon.

Vasutasnap (fotó: MÁV)

A vármegye- és országbérlet rendszere közvetlen és érdemi támogatást jelent az ingázónak az országban, szinte minden magyar családot érint – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára pénteken.

A lakosság mobilitásához és a gazdaság fejlődéséhez is szükség van a magyar közösségi közlekedésre.

Nagy Bálint kiemelte, a vármegye- és országbérletekkel olcsóbbá, egyszerűbbé, igazságosabbá és szinte korlátlanná tették a közösségi közlekedést Magyarországon. Hangsúlyozta, az emberek egyértelmű ítéletet mondtak az új bérletrendszerről azzal, hogy már eladták az egymilliomodik vármegye- és országbérletet Magyarországon bő két hónap alatt.

Nagy Bálint elmondta, a minisztérium hitvallása, hogy az utasok számára nyújtott szolgáltatásban egyszerre kell két dologra törekedni: a korábbinál egyrészt többet és jobbat, másrészt mindezt olcsóbban és egyszerűbben kell adni.

Az államtitkár ünnepi beszédében utalt a 175 éve született Baross Gábor vasminiszter gondolatára, amely szerint

közlekedéspolitikai szempontokból jó az, ami egyszerre van hasznára a nemzetgazdaságnak, a közösségnek, a hazának, a haladásnak.

Most is ennek kell alávetni az intézkedéseket, a stratégiai terveket. Nagy Bálint az MTI tudósítása szerint közölte: az ország igyekszik erkölcsileg és anyagilag egyaránt megbecsülni a vasutasokat, volánbuszosokat, héveseket. Az új tárca támogatta a munkavállalók követelését a hároméves bérmegállapodás újratárgyalására, ezért vállalt a minisztérium aktív szerepet egy olyan bérmegállapodás tető alá hozásában, amelynek értelmében legalább 53 ezer forinttal kell emelkednie minden vasutas bérének januárig visszamenőleg.

Nyitóképünkön a vezérigazgató beszél.

Ezek is érdekelhetik

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított

A kormány ötpontos közlekedési akciótervéről adott részletes tájékoztatást Lázár János építési és közlekedési miniszter.

Személyi változás a MÁV FKG élén

Dr. Kormányos Lászlót nevezték ki a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. új ügyvezető igazgatójának.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

Fejlesztés a MÁV app-ban: már itt is elérhető EMMA

A mai naptól elérhető a MÁV applikációban EMMA, a MÁV-VOLÁN-csoport egységes menetrendi és térképes útvonaltervezője.

Lázár János: fizetés kiegészítést kapnak a MÁV munkavállalói

Az építési és közlekedési miniszter a MÁV-VOLÁN-csoport több ezer dolgozójára vonatkozó bérintézkedést jelentett be.

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Elhunyt dr. Józan Tibor

Életének 77. évében elhunyt dr. Józan Tibor, a GYSEV Zrt. korábbi vasútigazgatója, vezérigazgató-helyettese.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.