Az új bérletekből eladták az egymilliomodikat, derült ki a vasutasnap központi ünnepségén.
A MÁV–Volán-csoport a 73. vasutasnapot a Magyar Vasúttörténeti Parkban ünnepelte.
Lepsényi István, a MÁV igazgatóságának elnöke a cégcsoportban elindult változások közül az egyik legfontosabbnak azt tartja, hogy egy új igazgatóság alakult, tagjai nem a politikát képviselik és nem is kötődnek szorosan a MÁV tevékenységéhez, viszont nagyon jó üzletemberek, szorosan kapcsolódnak a mindennapi gazdasági élethez, a piac és a verseny ismeretét hozzák magukkal. Ez jó kombináció lesz, hiszen a szaktudás megvan a MÁV–Volán-csoportban – mondta.
Az új vezetéssel azt vállaljuk, hogy összehozunk két, nehezen egyeztethető aspektust. Az egyik, hogy közszolgáltatást nyújtunk, azaz mindenkinek biztosítjuk a lehetőséget, hogy eljusson a céljához. Ugyanakkor világszerte azt látjuk, hogy egyre nagyobb a verseny a közlekedésben. Versenyzik a közösségi közlekedés a magánnal, a közút a vasúttal.
Ebben a versenyhelyzetben csak egy hatékonyan, üzleti szemlélet alapján működő, innovatív MÁV–Volán-csoport lehet sikeres.
Nemcsak megérteni és követni kell az utasok igényeit, hanem célzott fejlesztésekkel ezek elé is kell menni – mondta Lepsényi István.
Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója Magyarország első számú közlekedési vállalatának dolgozóiként köszöntötte a MÁV–Volán-csoport alkalmazottait. Egész beszédét erre, az államvasút és a Volánbusz integrációjára építette,
már egy csapat vagyunk
– mondta. Az integráció, amely eddig az utasok, de sokszor a kollégák számára is csak amolyan cégjogi hír volt, most végre kézzelfoghatóvá és átélhetővé válik a hétköznapokban is.
A létrejött cégcsoport
többet, jobbat, mást
tud adni az ügyfeleinek, mint az egyes cégek külön-külön. Az idén végre megmutathattuk, hogy mit jelenthet ez az utasoknak – mondta Pafféri Zoltán. – Mégpedig az ország- és vármegyebérletekkel, amelyekből
éppen tegnap adtuk el az egymilliomodik darabot.
A vasút és buszos közszolgáltatás nem egymással párhuzamosan, pláne nem egymással versengve, hanem egymást kiegészítve tud működni, egymás képességeire építve, egymás előnyeit kidomborítva. A helyközi közlekedésben az új bérletek révén megvalósult a
nemzeti tarifaközösség.
Az utasaink szinte minden szolgáltatásunkhoz hozzáférhetnek korlátlanul.
Az új bérletek azonban nem egyedül állnak abban a nagy változásban, amely az elmúlt években elindult. Egyrészt világszerte fölértékelődik a közösségi közlekedés. A kényszer, a felelősség, de a lehetőség is a tömegközlekedés fejlesztésére ösztönöznek bennünket. A gazdasági problémák kényszere, a jövő generációiért érzett felelősség és az Európai Uniótól érkező lehetőség, amely az autópályák építése után a közösségi mobilitás fejlesztését ösztönzi és támogatja forrásokkal. A nagy változások másik fele azonban rajtunk múlik, akik az országos közlekedést működtetjük – mutatott rá a cégcsoport vezérigazgatója.
Minden szakmai kompetenciánk megvan ahhoz, hogy a magyar közösségi közlekedést újra átvigyük a túlsó partra, hogy újabb szintet lépjünk. Ehhez részben pénz kell, hiszen az infrastruktúra és a gördülőállomány megújításához is pénz kell. Ezekért a forrásokért küzdünk is, ez a küzdelem nehezebb, mint korábban, mert forrásszűke van, ugyanakkor könnyebb is, mert
a közlekedési ágazatnak újra saját minisztériuma van
Magyarországon – emelte ki Pafféri Zoltán. Ugyanakkor nem minden pénz kérdés, nem minden másokon múlik. Rajtunk múlik, a szándékainkon, a hitünkön, a szenvedélyünkön, az elkötelezettségünkön – fordult a vezérigazgató kollégáihoz, és példaképül állította az ünnepségen kitüntetetteket.
A tisztavatón Pafféri Zoltán az új tiszteket köszöntve elmondta, az idén először avattak autóbuszos forgalmi tiszteket is a vállalatcsoport legnagyobb közös ünnepén, a vasutasnapon.
A vármegye- és országbérlet rendszere közvetlen és érdemi támogatást jelent az ingázónak az országban, szinte minden magyar családot érint – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára pénteken.
A lakosság mobilitásához és a gazdaság fejlődéséhez is szükség van a magyar közösségi közlekedésre.
Nagy Bálint kiemelte, a vármegye- és országbérletekkel olcsóbbá, egyszerűbbé, igazságosabbá és szinte korlátlanná tették a közösségi közlekedést Magyarországon. Hangsúlyozta, az emberek egyértelmű ítéletet mondtak az új bérletrendszerről azzal, hogy már eladták az egymilliomodik vármegye- és országbérletet Magyarországon bő két hónap alatt.
Nagy Bálint elmondta, a minisztérium hitvallása, hogy az utasok számára nyújtott szolgáltatásban egyszerre kell két dologra törekedni: a korábbinál egyrészt többet és jobbat, másrészt mindezt olcsóbban és egyszerűbben kell adni.
Az államtitkár ünnepi beszédében utalt a 175 éve született Baross Gábor vasminiszter gondolatára, amely szerint
közlekedéspolitikai szempontokból jó az, ami egyszerre van hasznára a nemzetgazdaságnak, a közösségnek, a hazának, a haladásnak.
Most is ennek kell alávetni az intézkedéseket, a stratégiai terveket. Nagy Bálint az MTI tudósítása szerint közölte: az ország igyekszik erkölcsileg és anyagilag egyaránt megbecsülni a vasutasokat, volánbuszosokat, héveseket. Az új tárca támogatta a munkavállalók követelését a hároméves bérmegállapodás újratárgyalására, ezért vállalt a minisztérium aktív szerepet egy olyan bérmegállapodás tető alá hozásában, amelynek értelmében legalább 53 ezer forinttal kell emelkednie minden vasutas bérének januárig visszamenőleg.
Nyitóképünkön a vezérigazgató beszél.