fbpx
2025. január 21. kedd

Nem csak cégjogi hír a MÁV–Volán-integráció

Az új bérletekből eladták az egymilliomodikat, derült ki a vasutasnap központi ünnepségén.

A MÁV–Volán-csoport a 73. vasutasnapot a Magyar Vasúttörténeti Parkban ünnepelte.

Lepsényi István, a MÁV igazgatóságának elnöke a cégcsoportban elindult változások közül az egyik legfontosabbnak azt tartja, hogy egy új igazgatóság alakult, tagjai nem a politikát képviselik és nem is kötődnek szorosan a MÁV tevékenységéhez, viszont nagyon jó üzletemberek, szorosan kapcsolódnak a mindennapi gazdasági élethez, a piac és a verseny ismeretét hozzák magukkal. Ez jó kombináció lesz, hiszen a szaktudás megvan a MÁV–Volán-csoportban – mondta.

- Hirdetés -

Az új vezetéssel azt vállaljuk, hogy összehozunk két, nehezen egyeztethető aspektust. Az egyik, hogy közszolgáltatást nyújtunk, azaz mindenkinek biztosítjuk a lehetőséget, hogy eljusson a céljához. Ugyanakkor világszerte azt látjuk, hogy egyre nagyobb a verseny a közlekedésben. Versenyzik a közösségi közlekedés a magánnal, a közút a vasúttal.

Ebben a versenyhelyzetben csak egy hatékonyan, üzleti szemlélet alapján működő, innovatív MÁV–Volán-csoport lehet sikeres.

Nemcsak megérteni és követni kell az utasok igényeit, hanem célzott fejlesztésekkel ezek elé is kell menni – mondta Lepsényi István.

Vasutasnap (fotó: MÁV)
(Fotók: MÁV)

Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója Magyarország első számú közlekedési vállalatának dolgozóiként köszöntötte a MÁV–Volán-csoport alkalmazottait. Egész beszédét erre, az államvasút és a Volánbusz integrációjára építette,

már egy csapat vagyunk

– mondta. Az integráció, amely eddig az utasok, de sokszor a kollégák számára is csak amolyan cégjogi hír volt, most végre kézzelfoghatóvá és átélhetővé válik a hétköznapokban is.

A létrejött cégcsoport

többet, jobbat, mást

tud adni az ügyfeleinek, mint az egyes cégek külön-külön. Az idén végre megmutathattuk, hogy mit jelenthet ez az utasoknak – mondta Pafféri Zoltán. – Mégpedig az ország- és vármegyebérletekkel, amelyekből

éppen tegnap adtuk el az egymilliomodik darabot.

A vasút és buszos közszolgáltatás nem egymással párhuzamosan, pláne nem egymással versengve, hanem egymást kiegészítve tud működni, egymás képességeire építve, egymás előnyeit kidomborítva. A helyközi közlekedésben az új bérletek révén megvalósult a

nemzeti tarifaközösség.

Az utasaink szinte minden szolgáltatásunkhoz hozzáférhetnek korlátlanul.

Az új bérletek azonban nem egyedül állnak abban a nagy változásban, amely az elmúlt években elindult. Egyrészt világszerte fölértékelődik a közösségi közlekedés. A kényszer, a felelősség, de a lehetőség is a tömegközlekedés fejlesztésére ösztönöznek bennünket. A gazdasági problémák kényszere, a jövő generációiért érzett felelősség és az Európai Uniótól érkező lehetőség, amely az autópályák építése után a közösségi mobilitás fejlesztését ösztönzi és támogatja forrásokkal. A nagy változások másik fele azonban rajtunk múlik, akik az országos közlekedést működtetjük – mutatott rá a cégcsoport vezérigazgatója.

Minden szakmai kompetenciánk megvan ahhoz, hogy a magyar közösségi közlekedést újra átvigyük a túlsó partra, hogy újabb szintet lépjünk. Ehhez részben pénz kell, hiszen az infrastruktúra és a gördülőállomány megújításához is pénz kell. Ezekért a forrásokért küzdünk is, ez a küzdelem nehezebb, mint korábban, mert forrásszűke van, ugyanakkor könnyebb is, mert

a közlekedési ágazatnak újra saját minisztériuma van

Magyarországon – emelte ki Pafféri Zoltán. Ugyanakkor nem minden pénz kérdés, nem minden másokon múlik. Rajtunk múlik, a szándékainkon, a hitünkön, a szenvedélyünkön, az elkötelezettségünkön – fordult a vezérigazgató kollégáihoz, és példaképül állította az ünnepségen kitüntetetteket.

A tisztavatón Pafféri Zoltán az új tiszteket köszöntve elmondta, az idén először avattak autóbuszos forgalmi tiszteket is a vállalatcsoport legnagyobb közös ünnepén, a vasutasnapon.

Vasutasnap (fotó: MÁV)

A vármegye- és országbérlet rendszere közvetlen és érdemi támogatást jelent az ingázónak az országban, szinte minden magyar családot érint – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára pénteken.

A lakosság mobilitásához és a gazdaság fejlődéséhez is szükség van a magyar közösségi közlekedésre.

Nagy Bálint kiemelte, a vármegye- és országbérletekkel olcsóbbá, egyszerűbbé, igazságosabbá és szinte korlátlanná tették a közösségi közlekedést Magyarországon. Hangsúlyozta, az emberek egyértelmű ítéletet mondtak az új bérletrendszerről azzal, hogy már eladták az egymilliomodik vármegye- és országbérletet Magyarországon bő két hónap alatt.

Nagy Bálint elmondta, a minisztérium hitvallása, hogy az utasok számára nyújtott szolgáltatásban egyszerre kell két dologra törekedni: a korábbinál egyrészt többet és jobbat, másrészt mindezt olcsóbban és egyszerűbben kell adni.

Az államtitkár ünnepi beszédében utalt a 175 éve született Baross Gábor vasminiszter gondolatára, amely szerint

közlekedéspolitikai szempontokból jó az, ami egyszerre van hasznára a nemzetgazdaságnak, a közösségnek, a hazának, a haladásnak.

Most is ennek kell alávetni az intézkedéseket, a stratégiai terveket. Nagy Bálint az MTI tudósítása szerint közölte: az ország igyekszik erkölcsileg és anyagilag egyaránt megbecsülni a vasutasokat, volánbuszosokat, héveseket. Az új tárca támogatta a munkavállalók követelését a hároméves bérmegállapodás újratárgyalására, ezért vállalt a minisztérium aktív szerepet egy olyan bérmegállapodás tető alá hozásában, amelynek értelmében legalább 53 ezer forinttal kell emelkednie minden vasutas bérének januárig visszamenőleg.

Nyitóképünkön a vezérigazgató beszél.

Ezek is érdekelhetik

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

A MÁV-VOLÁN-csoport is fokozottan készül az árvíz elleni védekezésre

A vasúttársaság folyamatos tájékoztatást ad az utasoknak az aktuális közlekedési helyzetekről, változásokról.

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Közel egymillió utast láttak vendégül a MÁV fedélzetén 2024-ben

A MÁV Utasellátó szolgáltatása tavaly több rekordot is döntött, az elmúlt évtizedben közlekedett a legtöbb vonat vendéglátó szolgáltatással.

Szorosabb együttműködés a V-Híd és a BME között

Együttműködési megállapodást kötött a V-Híd Csoport és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME).

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.