fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Tengeri híd, szuperexpresszek számára

A világ leghosszabb, nagysebességű vasúti közlekedésre szánt hídja épül Kína keleti részén. A 30 kilométer hosszú műtárgy segítségével 350 km/órás sebességgel suhanhatnak a tenger fölött a vonatok.

Megkezdődtek a Hangzhou-öbölben található, tenger felett vezető vasúti híd cölöpalapozási munkálatai, ezzel kezdetét vette a világ leghosszabb tengeri, nagysebességű vasúti hídjának építése a kelet-kínai Zhejiang tartományban – tette közzé a Global Times.cn.

- Hirdetés -

A híd a Nantong-Ningbo nagysebességű vasútvonal kulcsfontosságú szakasza.

A 29,16 kilométer hosszúságú hidat 350 kilométer/órás sebességgel közlekedő nagysebességű vonatok fogadására tervezték.

A híd építését milliméteres pontossággal kell ellenőrizni, hogy a vonatok zökkenőmentesen haladhassanak magas sebesség mellett. A híd egy 450 méteres fesztávolságú szakaszt foglal magában, amely a világ leghosszabb, alátámasztás nélküli vasúti hídszakasza.

Az építkezés jelentős kihívásokkal néz szembe.

A Hanghzou-öbölben a világon az egyik legerősebb az árapály jelensége, és a hídépítést a hidrológiai, meteorológiai és geológiai viszonyok is befolyásolják. 

Az üzembe helyezést követően a vonal lerövidíti az utazási időt a Jangce-delta régió főbb városai között, optimalizálja a nagysebességű vasúthálózatot a régióban, és javítja az ország közlekedési hálózatát. Az összesen 301 kilométer hosszú Nantong-Ningbo vasút 10 állomással  épül meg, a fejlesztés várhatóan öt évig tart.

Borítókép: PublicDomainPictures, Pixabay

Ezek is érdekelhetik

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának eddigi története alatt.

Ha hiszünk a vasútban, Magyarországon is szükség lehet NSV-re

Magyar kutató nagydíja a Közlekedéstudományi Világkonferencián. A World Conference on Transport Research eseményét háromévente rendezik meg más-más kontinensen. Az idei, montreali konferencia hetvenfős tudományos bizottsága...

Új modellel vizsgálták a nagy sebességű vasút gazdaságosságát

Magyar kutató nagydíja a Közlekedéstudományi Világkonferencián. A World Conference on Transport Research eseményét háromévente rendezik meg más-más kontinensen. Az idei, montreali konferencia hetvenfős tudományos bizottsága...

Az EU-s költség-haszon elemzés módszertana évtizedes lemaradásban van

A World Conference on Transport Research montreáli konferencián a magyar Hörcher Dánielnek és szerzőtársainak ítélték a nagydíjat.

Reális cél lehet az egységes európai NSV hálózat?

A Deutsche Bahn 20 ezer km-nyi új nagysebességű vasutat vizionál Európában 2050-ig, miközben Kínában már ma is 42 ezer km-es a hálózat.

V4 vasút: varsói NSV, vármegyebérlet

Egyeztettek a visegrádi kormányok közlekedési felelősei. Jogszabályi egyeztetések, finanszírozási kérdések és egymás jó gyakorlatának megismerése is szerepelt a visegrádi négyek (V4) csoport Szlovákiában, a magas-tátrai...

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.