A világ leghosszabb, nagysebességű vasúti közlekedésre szánt hídja épül Kína keleti részén. A 30 kilométer hosszú műtárgy segítségével 350 km/órás sebességgel suhanhatnak a tenger fölött a vonatok.
Megkezdődtek a Hangzhou-öbölben található, tenger felett vezető vasúti híd cölöpalapozási munkálatai, ezzel kezdetét vette a világ leghosszabb tengeri, nagysebességű vasúti hídjának építése a kelet-kínai Zhejiang tartományban – tette közzé a Global Times.cn.
A híd a Nantong-Ningbo nagysebességű vasútvonal kulcsfontosságú szakasza.
A 29,16 kilométer hosszúságú hidat 350 kilométer/órás sebességgel közlekedő nagysebességű vonatok fogadására tervezték.
A híd építését milliméteres pontossággal kell ellenőrizni, hogy a vonatok zökkenőmentesen haladhassanak magas sebesség mellett. A híd egy 450 méteres fesztávolságú szakaszt foglal magában, amely a világ leghosszabb, alátámasztás nélküli vasúti hídszakasza.
Az építkezés jelentős kihívásokkal néz szembe.
A Hanghzou-öbölben a világon az egyik legerősebb az árapály jelensége, és a hídépítést a hidrológiai, meteorológiai és geológiai viszonyok is befolyásolják.
Az üzembe helyezést követően a vonal lerövidíti az utazási időt a Jangce-delta régió főbb városai között, optimalizálja a nagysebességű vasúthálózatot a régióban, és javítja az ország közlekedési hálózatát. Az összesen 301 kilométer hosszú Nantong-Ningbo vasút 10 állomással épül meg, a fejlesztés várhatóan öt évig tart.
Borítókép: PublicDomainPictures, Pixabay