Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkárának jelenléte kiemelten fontos volt a Vasúti Árufuvarozási Konferencián, ugyanis a szektor versenyképessége szempontjából sorsfordító irányváltáshoz az állami szerepvállalás elengedhetetlennek bizonyul. Az államtitkár szövetséget ajánlott a vasúti árufuvarozó szereplők számára.
Az államtitkár köszöntőbeszédében rögtön le is szögezte, hogy a közlekedés fejlesztése az egyik legfontosabb pillére a gazdaság megerősítésének, a munkaerőpiac mobilizálásának és a magyar vidék felzárkóztatásának. Kiemelte, hogy bár az elmúlt hónapokban sok szó esett a vasúti közlekedésről, annak fejlesztéséről, de elsősorban a több évtizedes nehéz örökség miatt, amelyet a jelenlegi kormánytól követeli meg a figyelmet, forrást és munkát.
Nagy Bálint beszélt arról is, hogy a kormány törekvése nem más, mint hogy gyors, olcsó és összehangolt alternatívát nyújtson minden embernek, melyhez jobb feltételeket, hozzáférhető szolgáltatást és megbízható infrastruktúrát kell biztosítani. Hangsúlyozta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium ehhez már letette az alapokat a tarifarendszer teljes megújításával, a MÁV csoport szervezeti átalakításával és a tíz éves stratégia kidolgozásával. Utóbbi kapcsán azt is kiemelte, hogy nem csak a hosszú távú stratégia megvalósításán dolgoznak, hanem a vasúti szolgáltatások rövid távú fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, amelyre első sorban a Lázár János miniszter által januárban bejelentett 10 pontos vállalás szolgál.
Beszédében kiemelte az államtitkár, hogy 2010 óta több mint 1800 milliárd forintot költött fejlesztésekre a kormány. Viszont felhívta a figyelmet, hogy ez sem elég ahhoz, hogy orvosolja a vasúti személyszállítást, illetve áruszállítást érintő nehézségeket.
„Mivel Magyarország tranzitország, ezért fontos, hogy a vasúti áruszállítás egyre hangsúlyosabb szerepet kapjon. Emiatt olyan kiemelt projektek, fejlesztések zajlanak, mint a Budapest-Belgrád vasútvonali beruházás, vagy a V0 beruházás.”
Hozzátette, hogy a hazai logisztikai iparág szempontjából kulcsfontosságú Gubacsi híd felújítása is meg fog történni, ami évente 7300 tehervonat közlekedését teheti gyorsabbá, pontosabbá és kiszámíthatóbbá.
A vasút gazdaságfejlesztésben betöltött szerepének erősítése érdekében további példaként hozta fel a Szeged melletti terminálfejlesztést, de hangsúlyozta, hogy Nyugat-Magyarországon is további beruházásokra van szükség annak érdekében, hogy legyen előrelépés a vasútlogisztika fejlődésében.
Zárásként Nagy Bálint kiemelte, hogy a közlekedési tárca célja, hogy vasút részaránynövekedését elősegítse a közlekedési ágazaton belül, melyhez a tárca nevében szövetséget ajánlott a vasúti árufuvarozásban részt vevő szereplők számára.
Fotó forrása: HUNGRAIL