fbpx
2025. február 16. vasárnap
spot_img

Mozdonyvezető nélkül: bemutatja a DB, a Siemens és a Bosch

Az „Automated Train” kutatás-fejlesztési projektben teljesen automatizált vasúti manővereket tesztelnek az együttműködő partnerek.

A Digital Rail Germany kezdeményezés (Digitale Schiene Deutschland) részeként a Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility-vel, a Bosch-al és más partnerekkel együtt mozdítja elő a jövő digitális vasútját. Az AutomatedTrain kutatás-fejlesztési projekt keretében a partnerek az elkövetkező három évben teljesen automatizált vonatszolgáltatások tesztelésével töltik. Az érzékelő technológia célja, hogy a járművek felismerjék környezetüket, és önállóan reagáljanak az akadályokra.

2026-ra a Siemens Mobility egy vonat prototípusát, valamint egy S-Bahn vonatot Stuttgartban intelligens érzékelőkkel szerel fel.

A Siemens Mobility Mireo Smart vonata önállóan, mozdonyvezető nélkül közlekedik a depótól az első állomásig. A jármű akadály esetén automatikusan fékezni fog. Ezenkívül tesztelni fogják a vonat teljesen automatizált csatlakoztatását és lekapcsolását. A második vonat adatokat gyűjt az akadályok észleléséhez. 

- Hirdetés -

A Szövetségi Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium 42,6 millió euróval támogatja a projektet. Andre Rodenbeck, a Siemens Mobility vasúti infrastruktúrájának vezérigazgatója kijelentette, Németországban először tesztelnek teljesen automatizált, vezető nélküli ETCS-alapú műveleteket a regionális forgalomban. Az egyik Mireo Smart regionális vonatot a legújabb GoA4 technológiával szerelik fel. Ez lehetővé teszi számukra, hogy folytathassák kutatás-fejlesztési tevékenységüket a vezető nélküli vonatok és az akadályok észlelése terén. 

Borítókép: Siemens Mireo (Fotó: Siemens)

Ezek is érdekelhetik

További vasúti kapacitások a digitalizáció révén

A Siemens Mobility bemutatja a vasúti ágazat potenciálját a társadalom teljes karbonlábnyomának csökkentésére, amelynek kulcsa a digitalizáció.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A Siemens Mobility lízingcéget alapít

A Siemens rugalmas bérleti modellt ígér regionális vonatokra, amelyek bérlése ugyanolyan egyszerű lesz mint autót bérelni.

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

Legfrissebb híreink

Szolgálatba állt a MÁV harmadik bérelt Vectron mozdonya is

Az új járművekkel a Budapest-Miskolc vonali IC-k, a Miskolc környéki IC-k és személyvonatok, valamint a Budapest-Békéscsaba között közlekedő IC vonatok élén találkozhatnak az utasok.

Elindítja a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó fejlesztésének tervezését a GYSEV

A projektnek köszönhetően a Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván korridort a TEN-T előírások alapján korszerűsíthetik.

Kitüntetésben részesültek a januári tűzesetben helyt álló vasutasok

Kitüntetésben részesült azt a 11 vasutas munkavállaló, akik a Keleti pályaudvaron történt tűzeset során megakadályozták a még komolyabb károk kialakulását.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindítja a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó fejlesztésének tervezését a GYSEV

A projektnek köszönhetően a Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván korridort a TEN-T előírások alapján korszerűsíthetik.

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.

A rovat további cikkei

Elindítja a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó fejlesztésének tervezését a GYSEV

A projektnek köszönhetően a Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván korridort a TEN-T előírások alapján korszerűsíthetik.

Kitüntetésben részesültek a januári tűzesetben helyt álló vasutasok

Kitüntetésben részesült azt a 11 vasutas munkavállaló, akik a Keleti pályaudvaron történt tűzeset során megakadályozták a még komolyabb károk kialakulását.

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.