Az „Automated Train” kutatás-fejlesztési projektben teljesen automatizált vasúti manővereket tesztelnek az együttműködő partnerek.
A Digital Rail Germany kezdeményezés (Digitale Schiene Deutschland) részeként a Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility-vel, a Bosch-al és más partnerekkel együtt mozdítja elő a jövő digitális vasútját. Az AutomatedTrain kutatás-fejlesztési projekt keretében a partnerek az elkövetkező három évben teljesen automatizált vonatszolgáltatások tesztelésével töltik. Az érzékelő technológia célja, hogy a járművek felismerjék környezetüket, és önállóan reagáljanak az akadályokra.
2026-ra a Siemens Mobility egy vonat prototípusát, valamint egy S-Bahn vonatot Stuttgartban intelligens érzékelőkkel szerel fel.
A Siemens Mobility Mireo Smart vonata önállóan, mozdonyvezető nélkül közlekedik a depótól az első állomásig. A jármű akadály esetén automatikusan fékezni fog. Ezenkívül tesztelni fogják a vonat teljesen automatizált csatlakoztatását és lekapcsolását. A második vonat adatokat gyűjt az akadályok észleléséhez.
A Szövetségi Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium 42,6 millió euróval támogatja a projektet. Andre Rodenbeck, a Siemens Mobility vasúti infrastruktúrájának vezérigazgatója kijelentette, Németországban először tesztelnek teljesen automatizált, vezető nélküli ETCS-alapú műveleteket a regionális forgalomban. Az egyik Mireo Smart regionális vonatot a legújabb GoA4 technológiával szerelik fel. Ez lehetővé teszi számukra, hogy folytathassák kutatás-fejlesztési tevékenységüket a vezető nélküli vonatok és az akadályok észlelése terén.
Borítókép: Siemens Mireo (Fotó: Siemens)