Júniustól életbe lépett a késési biztosítás a MÁV-csoport járatain, azaz az adott járat 20 percet elérő késése esetén a menetjegy árának fele visszajár az utasoknak.
Ahogy azt a közlekedési vállalat már korábban is ígérte, a nyár első napjával bevezették a 10 vállalás egyik legfontosabb pontját, a késési biztosítást. Alapvetően mindegy, hogy a MÁV-csoport által üzemeltetett vonattal, helyközi busszal, agglomerációs VOLÁN-buszokkal, vagy HÉV-vel történik az utazás, mindegyik esetében érvényes az új „szabály”. Mint ahogy az sem számít, hogy miért történt a késés, kinek a hibájából következik be – a pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket vagy napijeggyel utazókat megillető százalékos kedvezmény akkor is jár.
A késési biztosítás akkor lép érvénybe, ha az adott járat legalább 20 percet késik, ebben az esetben a menetjegy árának fele visszajár. A bérletesek pedig 10 százalékos kedvezménnyel vásárolhatják meg a következő azonos bérletüket, amennyiben a bérlet 30 napos érvénytartama alatt legalább öt alkalommal minimum 20 perces késést tapasztalnak.
A MÁV tájékoztatása szerint a késési biztosítás érvényesítésének legegyszerűbb módja az új MÁV+ applikáció, annak legfrissebb változata, de persze azon utasok is igénybe vehetik a késési biztosítást, akik pénztárban és készpénzért vásárolták meg papíralapú jegyüket vagy bérletüket.
Arról, hogy a késési biztosítást pontosan hogyan lehet igénybe venni, illetve hogy az utasok hogy rögzíthetik a késéseket, a MÁV weboldalán tájékozódhat részletesen.