fbpx
2025. november 14. péntek

Hegyi Zsolt: szoros együttműködésben az utasokért

Azonnali intézkedésekről, értékesítési eredményekről, az aktuális és jövőbeni járműhelyzetről is beszélgettünk a MÁV-csoport vezetőjével.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.
Magyar Vasut Meetup

Legfrissebb híreink

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.
Hirdetés

Kiemelt híreink

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Hat százalékkal csökkent tavaly a vasúti áruszállítás teljesítménye

2023 utolsó negyedévében öt százalékkal esett vissza a megelőző év azonos időszakához képest.

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Vasútipar

Digitalizáció

Vasútpolitika

Árufuvarozás

Személyszállítás

Infrastruktúra

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Legolvasottabb híreink

Nyolcvan új IC-szerelvénnyel tervez a MÁV-START

Háromféle kapacitásra motorvonatok, illetve ingaszerelvények szerepelnek a stratégiában. A Magyar...

Újra lehet-e nyitni a mellékvonalakat?

A tíz mellékvonal bezárásával új fejezet kezdődik a magyar vasút életében. A változás megtörténik, de a nagy kérdés az, hogy visszafordítható-e. Létezik-e gyors megoldás a MÁV mellékvonali járműparkjának megújítására?

Két dunántúli mellékvonalon a GYSEV veheti át a szolgáltatást

Pápa–Csorna, valamint Zalaegerszeg–Rédics között a MÁV-START helyett a GYSEV...

Hírek a Magyar Vasút havilapból

Hatékony működést tesznek lehetővé a GYSEV digitális beruházásai

A Magyar Vasút Meetup konferenciáján a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. forgalomirányítási és digitalizációs beruházásairól Ikker Tibor, a vállalat pályavasúti igazgatója tartott előadást.

A távoli kapcsoláson kívül milyen szerepe lehet a DAC-nak a digitalizációban?

Bizonyos digitális funkciók már megjelentek a teherszállításban, a rakománymonitoringban és -követésben, de nem dőlt még el, hogy pontosan mire fogjuk használni a digitális automatikus kapcsolót.

Megtorpanás a német járműbeszerzésben

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Óriási konténerszállító-flottával bővít az ÖBB RCG

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Elemzések

Növekvő gazdaság mellett visszaesés az áruszállítási piacon

A vasút az egyetlen olyan áruszállítási mód, amely a 2019-es teljesítményszintjét meg tudta haladni.

A módosított energiabeszerzéssel visszaszerezheti egyik versenyképességi előnyét az árufuvarozási szektor

Az új energiabeszerzési stratégiának köszönhetően a vasúti árufuvarozó vállalatok eredményesebben tudnak egyeztetni a szállítási díjakról.

Előfizetőink számára elérhető tartalom

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.

A Waberer’s és a kazah KTZ Express stratégiai partnerségre lépett

Az együttműködés célja egy közös vállalat létrehozása egy Budapest térségében megvalósuló intermodális terminál fejlesztésére és üzemeltetésére.

Események

Magyar Vasút Club

Inspiráló beszélgetések a vasúti ágazat meghatározó szereplőivel.