fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Létrejött a Peking-Moszkva cargovasúti tengely, de Kína keresi a kerülőutakat is

Megkezdte útját az első Peking és Moszkva között közlekedő konténervonat, eközben gyorsítják a középső korridort is.

Peking a napokban elküldte első Kína-Oroszország tehervonatát. A szerelvény 55 darab 40 méteres konténernyi autóalkatrészt, ruházatot, háztartási gépeket és építőanyagot szállít. A vonat az észak-kínai Belső-Mongólia Autonóm Régióban található Manzhouli határátkelőn keresztül érkezik Oroszországba, onnan halad tovább Moszkvába, és a 9000 kilométeres út körülbelül 18 napot vesz igénybe.

- Hirdetés -

Helyi szakértők szerint a Belt and Road Initiative (BRI) fejlesztésének tizedik évébe lépve a Kína-Európa (valójában Oroszország) tehervonat forgalma, mint a BRI zászlóshajója, 2023-ban robbanásszerűen növekedni fog.

Chu Yixiao, a Taitong International Transportation Co vezérigazgatója a Global Times-nak azt mondta,

a társaság célja, hogy havonta legalább négy vonatjárat közlekedjen, és a szám 2023 végére legalább 30-ra nőjön. Az idei év első két hónapjában a kínai-orosz kereskedelem 36,4 százalékkal nőtt, és elérte a 232,5 milliárd jüant – mutatták ki a márciusi vámadatok.

Eközben China Railway Express elindította a Kína – Európa vasúti árufuvarozási szolgáltatások csomópontját a Shenyang Puhe logisztikai telephelyén. Március 4-én indult el a központból egy bemutatkozó vonat 55 konténerrel, autóalkatrészekkel, elektromos és mechanikai termékekkel, valamint orvosi berendezésekkel. Shenyang önkormányzata szerint a terminál évente több mint 1000 vonatot tud kezelni.

Csakhogy az áruk Nyugat-Európába juttatása nehézségekbe ütközik Oroszországon és Belaruszon keresztül, ezért a szállítók alternatív útvonalakat keresnek. A kínai küldő cégek felismerték, hogy az áruk Kínából Kazahsztánon keresztül történő szállítása lényegesen rövidebb időt vesz igénybe, mint a Fekete-tengeren keresztül történő szállítás.

A becslések szerint 5 napba telik átkelni Kazahsztánon, míg a Kínából a Fekete-tengerig vezető útvonal minimum 14 napot vesz igénybe

– számolt be róla a Railfreight.com. A Kazahsztánon áthaladó tranzitidő a tavalyihoz képest felére csökkent, 12 napról 6 napra. Ez a szám 2023 végén ismét öt napra csökken. Ugyanakkor a Kínából a fekete-tengeri kikötőkbe tartó tranzitidő 38-53 napról 19-23 napra csökkent.

Ezek is érdekelhetik

Silk Road és/vagy Spice Road?

Új, Európát és Ázsiát összekötő áruforgalmi folyosó létrehozását javasolta India és az USA, az EU csatlakozott a kezdeményezéshez. Csakhogy az uticél ezúttal nem Kína, hanem India.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.