fbpx
2024. március 5. kedd

Lázár János: a vármegyebérletek megtakarítást jelentenek a családoknak

A május elsejétől használható vármegyebérletek olcsó, egyszerű és igazságos szolgáltatást nyújtanak, és minden családnak megtakarítást jelenthetnek – mondta az építési és közlekedési miniszter a Hódmezővásárhely-Makó-Kistelek-térségben fogható Rádió7-nek nyilatkozva.

 Lázár János, aki a hódmezővásárhelyi-makói térség fideszes országgyűlési képviselője is, arról beszélt, hogy a vármegye- és országbérletek bevezetése illeszkedik a kormány azon döntéseinek sorába, amelyekkel a magyarokat szeretnék megvédeni az orosz-ukrán háború okozta infláció és az elhibázott szankciós politika hatásaitól. Az új bérletek árát úgy próbálták meghatározni, hogy az versenyképes és mindenki számára hozzáférhető legyen – emelte ki, hozzátéve, hogy következő lépésként az év végéig egységes jegyértékesítési rendszert és menetrendet is terveznek kialakítani. Lázár János úgy fogalmazott,

a bérleteket szinte “ingyen” adják, ezért a használatuk visszajelzést ad majd arról is, hogy mely járatok, vonalak, idősávok fontosak, és melyek azok, amik átszervezhetők vagy nélkülözhetők, mivel még ilyen olcsón sem használják őket.

Készen állnak továbbá arra is, hogy tárgyaljanak a településekkel: milyen feltételek mellett lehetne felhasználni a vármegye- és országbérleteket a helyi járatokon – mondta a miniszter, megjegyezve, hogy Egerrel és Zalaegerszeggel már zajlanak az egyeztetések.

- Hirdetés -

Lázár Jánost kérdezték az ukrán gabonára bevezetett importtilalomról is. A miniszter ezzel kapcsolatban azt hangoztatta, hogy erkölcsi kötelesség segíteni a megtámadott Ukrajnát, de úgy, hogy közben ne érje kár Magyarországot. Márpedig az Európai Bizottság azon kérése, hogy Magyarország engedje át az Ukrajnából érkező élelmiszereket Nyugat-Európába, komoly károkat okozott, mivel több millió tonnányi ukrán gabona itt maradt, és “letörte” a magyar felvásárlási árakat – mutatott rá a miniszter.    Hozzátette, az ukrán gabona a magyar élelmiszerbiztonságot is veszélyezteti, mivel Ukrajnában nem olyan szigorúak az előírások, és így nem világos, milyen vegyszereket, műtrágyákat használnak.

A kormány együttműködik az Európai Unióval Ukrajna segítése érdekében, de a magyar emberek érdekeit is képviselni kell, Ukrajna megsegítése pedig nem lehet fontosabb, mint a magyarokért való kiállás – hangsúlyozta Lázár János.   A miniszter a térségben már zajló, illetve tervezett közlekedési fejlesztések közül kiemelte az idén elkészülő Szeged-Szabadka vasútvonalat, valamint elmondta, hogy szeretnék átépíteni, bővíteni a röszkei, a kelebiai és hercegszántói határátkelőhelyet, foglalkoznak Magyarcsanádnál a Maros-híd újraépítésével, valamint megkezdik a 47-es út négysávosításának előkészítését is.

Ezek is érdekelhetik

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

Megállapodtak a Budapest-bérletről

Márciustól a havi Pest vármegyei, illetve országbérlet érvényes a BKK járataira, a bevételeket teljesítményarányosan osztják el a cégek. Lázár János és Karácsony Gergely közös közleményt...

Fokozatosan vonják össze a MÁV-START-ot és a Volánbuszt

A Magyar Vasút Clubban arról is szó esett, hogy az alkatrészellátás miatt nagyon nehéz helyzetben van a járműgazdálkodás. Február elsejétől hasonló belső felépítéssel működik a...

Tarifaelőzetes a Magyar Vasút Clubból

A január 25-i rendezvényen a MÁV–Volán-csoport négy vezetője beszél a cégcsoport integrációjáról, ezen belül a tarifarendszer változásairól. Nagyon régi társadalmi igény, hogy a helyközi tarifarendszer...

Megyés és országos napijegy márciustól

Megszűnnek a hagyományos bérletek a vasúton és a Volánbusznál. Március elsején változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });