fbpx
2024. június 12. szerda

Kulcsrakész metrót szállít az Alstom Kolozsvárnak

Az 1,8 milliár eurós projektből 0,4 milliárd az Alstom részesedése.

Az építési munkákon kívül szinte mindent az Alstomtól rendeltek meg a kolozsvári metróhoz a csütörtökön a városházával aláírt szerződés értelmében.

A magát az intelligens és fenntartható mobilitás vezető vállalataként meghatározó, francia gyökerű, a Bombardier Transportation közelmúltban lezárult felvásárlásával a vasútijármű-gyártásban kétségtelenül világelső Alstom felel az erdélyi városban építendő metróvonalon az alábbiakért:

- Hirdetés -
  • járművek
  • biztosítóberendezés
  • rendszerintegráció
  • távközlés
  • energiaellátás
  • pályaépítés
  • peronajtók
  • biztonsági központ
  • irányítóközpont
  • kiberbiztonsági felületet

A metróprojekt összesen 1,8 milliárd euró értékű megbízását elnyerő konzorcium vezetője a török Gülermak építőipari vállalat, és az Alstomon kívül tagja még a román, zsibói székhelyű Arcada építőcég. Az Alstom részesedése 400 millió euró (jelenleg mintegy 150 milliárd forint).

A szerelvények a budapesti 4-es metróhoz hasonlóan vezető nélkül járnak majd, az Alstom először fogja Romániában kiépíteni a legmagasabb, 4-es automatizáltsági fokozatú (GoA4), kommunikációalapú vonatbefolyásoló rendszerét, az Urbalist, mely bevált, nagy kapacitású biztosítóberendezés – derült ki a cég közleményéből.

A tervezett kolozsvári metró térképe (forrás: Polgármesteri Hivatal)
A tervezett kolozsvári metró térképe (forrás: Polgármesteri Hivatal)

Az új metró első, valamivel több mint 9 kilométeres, 9 állomást és egy felszíni kocsiszínt tartalmazó szakaszának négy év alatt kell elkészülnie. Európai uniós forrásból, a helyreállítási és ellenállóképességi eszközből (RRF) finanszírozzák. A teljes vonal hossza 21 kilométer, 19 állomás lesz rajta, a tervek szerint nyolc év alatt épül majd meg.

Nyitóképünkön az egyik állomás látványterve (forrás: Kolozsvár Polgármesteri Hivatala)

Ezek is érdekelhetik

Izraelben fejleszt kisvasutat az Alstom

Az Alstom bejelentette, hogy 54 Citadis LRV-ből álló flottát szállít és üzemeltet az izraeli Haifa és Názáret közötti 41 km-es kisvasúthoz. Az Electrával és a...

A műszaki átjárhatóság kiterjesztése hozhatja meg az európai járműbeszerzésben a magántőke étvágyát

Cikksorozatuk új részében beszámolunk az európai járműpiacon elindult új finanszírozási trendekről – a hazai vonatkozósokról pedig a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán hallhat! Az európai járműipar...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Az Alstom 59 Flirtöt szerelt föl ETCS-sel

Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát. Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START azon Flirt motorvonatainak felszerelését ETCS L2 fedélzeti berendezéssel,...

Legfrissebb híreink

Új társ a közlekedés tervezéséhez: EMMA

Bemutatta legújabb digitális fejlesztését a MÁV-VOLÁN-csoport, a tesztüzemben elstartolt egységes utazástervezőt.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

Magyar költők versei hallhatók nyáron a MÁV-VOLÁN-csoport állomásain

Az idei évben újra visszatér a „Vers a peronon” program, a helyszínek köre pedig tovább bővült.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

Magyar költők versei hallhatók nyáron a MÁV-VOLÁN-csoport állomásain

Az idei évben újra visszatér a „Vers a peronon” program, a helyszínek köre pedig tovább bővült.

Gyermekvasutasokat avattak hétvégén

Szombaton tartották a Gyermekvasúton a 2023/2024. tanévben tanfolyamot elvégző, több mint 150 gyerek avatási ünnepségét.