fbpx
2025. május 16. péntek

Közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő

Lázár János adta át a Vigadóban a közlekedésszakmai díjakat.

A magyar közlekedés területén meglévő állami elismeréseket idén először adták át átalakított módon, Széchenyi István születési évfordulóján, a Pesti Vigadóban.

A legmagasabban jegyzett elismerést, az 1992-ben alapított Baross Gábor-díjat Csiba József, a MÁV gépészet egykori főigazgatója, műegyetemi oktató, könyvszerző vehette át Lázár János építési és közlekedési minisztertől, valamint Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkártól. A szakember nyilatkozott is portálunknak.

- Hirdetés -

Mostantól a Baross Gábor-díjjal pénzjutalom is jár, ennek mértéke az előző teljes év statisztikai bruttó átlagjövedelméhez igazodik, pillanatnyilag meghaladja a hatmillió forintot.

A rendezvényen Közlekedésért érdemérmet kapott

Czipár Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. üzemeltetési igazgatója
Nagy Lajos, a MÁV Beruházási Lebonyolító Igazgatóság mérnöki és műszaki ellenőrzési osztályának irodavezetője,
Tóth János, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar közlekedéstechnológiai és közlekedésgazdasági tanszékének vezetője, a KTE Közlekedéstudományi Egyesület főtitkára.

Magyar Polgári Repülésért érdemérmet kapott a HungaroControl Zrt. szakembere, Kurucz Mihály István repülésbiztonsági és minőségirányítási igazgató.

Közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő, nincs erős és befolyásos Magyarország

– mondta Lázár János. A miniszter kiemelte, hogy a közlekedés a 19. században is fontos politikai-gazdasági kérdés volt, a vasút és a gőzhajó ekkor lett a haladás szimbóluma, a fejlettség mutatója, a legfontosabb hatalmi tényezők egyike.

A kiegyezés után Baross Gábornak és a közlekedés további fejlesztésének jutott jelentős szerep a gazdasági fellendülésben, A Magyar Államvasutak Európa egyik legkorszerűbb és legerősebb közlekedési vállalata, a magyar gazdaság egyik tartópillére, az innováció jelképe volt ekkor – semmiben sem hasonlított arra, amit ma ismerünk.

Gyógypedagógiai türelemmel fogadom a közlekedést érő kritikákat. De a legnagyobb erőforrás nem az infrastruktúra, nem a járműállomány, nem a költségvetési támogatás, hanem a MÁV–Volán-csoport 57 ezer munkavállalója. Az ő teljesítményüket akkor is el kell ismerni, ha a közlekedési rendszer finanszírozását és az infrastruktúra minőségét lehet és kell is kritikával illetni.

Akkor lesz ismét erős és befolyásos Magyarország, ha lesz korszerű, 21. századi közlekedés

– mondta Lázár János.

Nyitóképünkön a díjazottak és a díjazók (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

Megújult Berkenye vasútállomása

A MÁV-csoport célja, hogy nem csak a nagypályaudvarok, de vidéki vasútállomások is megújuljanak országszerte.

Helyére került a Déli Körvasút Szerémi út felett átmenő hídeleme

Helyére került a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezete.

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Elstartolt az új MÁV+ app és éles üzemben zajlik a menetközbeni takarítás

Április 1-jével elérhető az új MÁV+ applikáció, és már minden IC-n jelen van az utazó takarító személyzet, indulástól érkezésig.

Forgalomba állt az első MÁV-arculatos Astride mozdony

A vasúttársaság flottájának új gépével a Mecsek IC vonatokon találkozhatnak az utasok, hamarosan további 14 is érkezhet.

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

Leállt a vonatközlekedés az Ibériai-félszigeten

A Renfe, a Ouigo, a helyi vasutak egyaránt a szolgáltatás szüneteltetését jelentették be – általános áramszünet okozza a fennakadást.

Keleten kell, nyugatról jön

Európában kiterjedt piaca van a használt vasúti járműveknek, a sikeres üzlethez azonban itt is szerencse, vagy komoly erőfeszítések kellenek. 

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.