fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő

Lázár János adta át a Vigadóban a közlekedésszakmai díjakat.

A magyar közlekedés területén meglévő állami elismeréseket idén először adták át átalakított módon, Széchenyi István születési évfordulóján, a Pesti Vigadóban.

A legmagasabban jegyzett elismerést, az 1992-ben alapított Baross Gábor-díjat Csiba József, a MÁV gépészet egykori főigazgatója, műegyetemi oktató, könyvszerző vehette át Lázár János építési és közlekedési minisztertől, valamint Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkártól. A szakember nyilatkozott is portálunknak.

- Hirdetés -

Mostantól a Baross Gábor-díjjal pénzjutalom is jár, ennek mértéke az előző teljes év statisztikai bruttó átlagjövedelméhez igazodik, pillanatnyilag meghaladja a hatmillió forintot.

A rendezvényen Közlekedésért érdemérmet kapott

Czipár Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. üzemeltetési igazgatója
Nagy Lajos, a MÁV Beruházási Lebonyolító Igazgatóság mérnöki és műszaki ellenőrzési osztályának irodavezetője,
Tóth János, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar közlekedéstechnológiai és közlekedésgazdasági tanszékének vezetője, a KTE Közlekedéstudományi Egyesület főtitkára.

Magyar Polgári Repülésért érdemérmet kapott a HungaroControl Zrt. szakembere, Kurucz Mihály István repülésbiztonsági és minőségirányítási igazgató.

Közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő, nincs erős és befolyásos Magyarország

– mondta Lázár János. A miniszter kiemelte, hogy a közlekedés a 19. században is fontos politikai-gazdasági kérdés volt, a vasút és a gőzhajó ekkor lett a haladás szimbóluma, a fejlettség mutatója, a legfontosabb hatalmi tényezők egyike.

A kiegyezés után Baross Gábornak és a közlekedés további fejlesztésének jutott jelentős szerep a gazdasági fellendülésben, A Magyar Államvasutak Európa egyik legkorszerűbb és legerősebb közlekedési vállalata, a magyar gazdaság egyik tartópillére, az innováció jelképe volt ekkor – semmiben sem hasonlított arra, amit ma ismerünk.

Gyógypedagógiai türelemmel fogadom a közlekedést érő kritikákat. De a legnagyobb erőforrás nem az infrastruktúra, nem a járműállomány, nem a költségvetési támogatás, hanem a MÁV–Volán-csoport 57 ezer munkavállalója. Az ő teljesítményüket akkor is el kell ismerni, ha a közlekedési rendszer finanszírozását és az infrastruktúra minőségét lehet és kell is kritikával illetni.

Akkor lesz ismét erős és befolyásos Magyarország, ha lesz korszerű, 21. századi közlekedés

– mondta Lázár János.

Nyitóképünkön a díjazottak és a díjazók (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Dr. Mosóczi László kapta a Baross Gábor-díjat

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a mai napon tartotta a közlekedési kitüntetések átadó ünnepségét.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított

A kormány ötpontos közlekedési akciótervéről adott részletes tájékoztatást Lázár János építési és közlekedési miniszter.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.