Lázár János adta át a Vigadóban a közlekedésszakmai díjakat.
A magyar közlekedés területén meglévő állami elismeréseket idén először adták át átalakított módon, Széchenyi István születési évfordulóján, a Pesti Vigadóban.
A legmagasabban jegyzett elismerést, az 1992-ben alapított Baross Gábor-díjat Csiba József, a MÁV gépészet egykori főigazgatója, műegyetemi oktató, könyvszerző vehette át Lázár János építési és közlekedési minisztertől, valamint Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkártól. A szakember nyilatkozott is portálunknak.
Mostantól a Baross Gábor-díjjal pénzjutalom is jár, ennek mértéke az előző teljes év statisztikai bruttó átlagjövedelméhez igazodik, pillanatnyilag meghaladja a hatmillió forintot.
A rendezvényen Közlekedésért érdemérmet kapott
Czipár Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. üzemeltetési igazgatója
Nagy Lajos, a MÁV Beruházási Lebonyolító Igazgatóság mérnöki és műszaki ellenőrzési osztályának irodavezetője,
Tóth János, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar közlekedéstechnológiai és közlekedésgazdasági tanszékének vezetője, a KTE Közlekedéstudományi Egyesület főtitkára.
Magyar Polgári Repülésért érdemérmet kapott a HungaroControl Zrt. szakembere, Kurucz Mihály István repülésbiztonsági és minőségirányítási igazgató.
Közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő, nincs erős és befolyásos Magyarország
– mondta Lázár János. A miniszter kiemelte, hogy a közlekedés a 19. században is fontos politikai-gazdasági kérdés volt, a vasút és a gőzhajó ekkor lett a haladás szimbóluma, a fejlettség mutatója, a legfontosabb hatalmi tényezők egyike.
A kiegyezés után Baross Gábornak és a közlekedés további fejlesztésének jutott jelentős szerep a gazdasági fellendülésben, A Magyar Államvasutak Európa egyik legkorszerűbb és legerősebb közlekedési vállalata, a magyar gazdaság egyik tartópillére, az innováció jelképe volt ekkor – semmiben sem hasonlított arra, amit ma ismerünk.
Gyógypedagógiai türelemmel fogadom a közlekedést érő kritikákat. De a legnagyobb erőforrás nem az infrastruktúra, nem a járműállomány, nem a költségvetési támogatás, hanem a MÁV–Volán-csoport 57 ezer munkavállalója. Az ő teljesítményüket akkor is el kell ismerni, ha a közlekedési rendszer finanszírozását és az infrastruktúra minőségét lehet és kell is kritikával illetni.
Akkor lesz ismét erős és befolyásos Magyarország, ha lesz korszerű, 21. századi közlekedés
– mondta Lázár János.
Nyitóképünkön a díjazottak és a díjazók (fotó: MÁV).