A vasúti cégek versenyképességéről és az állami támogatások szükségességéről beszélt Kovács Imre a Trend FM műsorában.
Optimista várakozásokkal tekintek a Hungrail és az energiaügyi tárca közötti egyeztetések eredményességére – nyilatkozta Kovács Imre, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke a Trend FM műsorában. Miként korábban a Magyarvasut.hu beszámolt róla, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke, Dr. Mosóczi László Lantos Csaba energiaügyi miniszterrel folytatott előremutató egyeztetéseket a vasúti szektor működését támogató aktuális kérdésekről. A szektor versenyképességének fenntartása és növelése céljából többek között szó esett a hálózat-hozzáférési díj felár részének elengedéséről, a vasúti egyeskocsi-fuvarozás, továbbá a Hungrail által összeállított, energiahatékonyságot javító intézkedések támogatásának lehetőségéről. Kovács Imre a műsorban elmondta, hogy a hazai és a térségi vasúti áruszállítási cégek 2023-ban nehezebb helyzetben lesznek, mint 2022-ben voltak. Ennek legfőbb oka, hogy lassul a gazdaság, kevesebb a fuvar megrendelés, és ezt a csökkenő méretű tortát meg kell osztani a közúti fuvarozó vállalkozásokkal, amelyek több központi támogatáshoz jutottak, mint a vasútvállalatok.
Ha a vasút versenyképessége romlik, több áru utazik közúton, amely ellentétes a környezetvédelmi célokkal és az EU ezirányú terveivel – mutatott rá az elnök.
Ugyanakkor azt állította, hogy ha a magyar kormányzattal folytatott tárgyalások eredményre vezetnek, akkor az év második felében helyreállhat a vasúti ágazat korábbi versenypozíciója. Ebben kiemelkedő szerep hárul a Hungrail-re, amelyről Kovács Imre úgy beszélt, mint amely a hazai vasúti cégek erős érdekképviseleti szervezete.