fbpx
2025. január 21. kedd

Kovács Imre bízik a Hungrail érdekérvényesítő képességében

A vasúti cégek versenyképességéről és az állami támogatások szükségességéről beszélt Kovács Imre a Trend FM műsorában.

Optimista várakozásokkal tekintek a Hungrail és az energiaügyi tárca közötti egyeztetések eredményességére – nyilatkozta Kovács Imre, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke a Trend FM műsorában. Miként korábban a Magyarvasut.hu beszámolt róla, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke, Dr. Mosóczi László Lantos Csaba energiaügyi miniszterrel folytatott előremutató egyeztetéseket a vasúti szektor működését támogató aktuális kérdésekről. A szektor versenyképességének fenntartása és növelése céljából többek között szó esett a hálózat-hozzáférési díj felár részének elengedéséről, a vasúti egyeskocsi-fuvarozás, továbbá a Hungrail által összeállított, energiahatékonyságot javító intézkedések támogatásának lehetőségéről. Kovács Imre a műsorban elmondta, hogy a hazai és a térségi vasúti áruszállítási cégek 2023-ban nehezebb helyzetben lesznek, mint 2022-ben voltak. Ennek legfőbb oka, hogy lassul a gazdaság, kevesebb a fuvar megrendelés, és ezt a csökkenő méretű tortát meg kell osztani a közúti fuvarozó vállalkozásokkal, amelyek több központi támogatáshoz jutottak, mint a vasútvállalatok.

Ha a vasút versenyképessége romlik, több áru utazik közúton, amely ellentétes a környezetvédelmi célokkal és az EU ezirányú terveivel – mutatott rá az elnök.

- Hirdetés -

Ugyanakkor azt állította, hogy ha a magyar kormányzattal folytatott tárgyalások eredményre vezetnek, akkor az év második felében helyreállhat a vasúti ágazat korábbi versenypozíciója. Ebben kiemelkedő szerep hárul a Hungrail-re, amelyről Kovács Imre úgy beszélt, mint amely a hazai vasúti cégek erős érdekképviseleti szervezete.

Ezek is érdekelhetik

A vasutakat helyzetbe kell hozni, mert nem fogják tudni kielégíteni az ipar szállítási igényét

Még magasabb szintre kell emelni a vasúti szektor szereplőinek és a minisztériumok közötti együttműködést.

Az RCH készül az akkumulátoripar adta lehetőségekre

Az RCH dolgozik az ukrán fuvarok visszaszerzésén és újabb kínai mozdonyokat is vásárol.

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Újra Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria vezérigazgatója

Raisz Csaba az RCH új pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke a Rail Cargo Group (RCG) igazgatóságában betöltött ötéves...

A legszennyezőbb repülést hozzák helyzetbe a vasút helyett az uniós szabályok

Az eurokraták hazaútjaik során is láthatják, hogy sokkal olcsóbb repülni, mint vonatozni az uniós fővárosokba Brüsszelből. A képtelen helyzet oka, hogy a kiemelten szennyező...

Kétéves az egyeskocsi-támogatás

A szórt fuvarok fenntartását 2021 őszétől segíti a HUNGRAIL által kezdeményezett rendszer. Idén 6,4 milliárd forint állami támogatásban részesülnek vasúti áruszállító vállalatok az egyeskocsi-teherfuvarozási szolgáltatás...

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.