fbpx
2024. március 1. péntek

Kiemelten tűzveszélyes az akkumulátoros járművek szállítása

A holland partoknál kiégett “Fremantle Highway” autószállító épen maradt e-autó-rakományának tovább szállítása is aggályos.

A holland partoknál a “Fremantle Highway” nevű autószállító hajón pusztító tűzvész után a mentők átvizsgálták a hajót. Peter Berdowski, a Boskalis mentőcég vezetője szerint a négy felső fedélzet olyan súlyosan megsérült, hogy szinte lehetetlen járni rajtuk. A rakomány mentése ezért nehézségekbe ütközik – tette közzé a DVZ.de.

A szakértők becslése szerint a fedélzeten lévő összesen mintegy 3800 autóból mintegy 2700 megsemmisült, és valószínűleg nem lehet őket megmenteni. – A fedélzetek egy része teljesen összeolvadt az autókkal – mondta Berdowski. A vizsgálat azonban azt is kimutatta, hogy

a tizenkét fedélzet közül az alsó négy nagyrészt sértetlen. Mintegy 1000 kocsi, köztük 500 elektromos kocsi is első ránézésre jó állapotban van. De még nem világos, hogyan lehet őket megmenteni.

- Hirdetés -

Az autógyártók, köztük a Volkswagen, a BMW és a Mercedes szakértői most azt vizsgálják, hogyan lehet elszállítani a járműveket. Az e-autókban feltöltött akkumulátor van, mondta Berdowski.

– Ez nagyon veszélyes lehet. Nem akarják, hogy az autók a szállítás miatt újra meggyulladjanak, és kezdődjön elölről az egész szenvedés.

A japán teherhajót a közelmúltban vontatták Eemshavenbe, miután a tűz napokig tombolt. Az ok valószínűleg egy elektromos autó akkumulátorának meggyulladása volt. A hajó október 14-ig maradhat a kikötőben, onnan egy másik helyre kell vontatni.

Ezek is érdekelhetik

Tűzveszélyesek az e-autók a tengeri fuvarozásban

Újabb hajótűz ütött ki az akkumulátoros járművek miatt. A magas biztosítási díjak vasútra terelhetik az elektromosautó-szállítmányok egy részét.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });