fbpx
2024. június 16. vasárnap

Kiemelkedő eredménnyel vizsgáztak a RID-oktatók

A Hungrail vasútakadémián már hét éve képzik a veszélyesáru-fuvarozási oktatókat.

Nem egy szokásos képzésre kell gondolni, ha a Hungrail vasútakadémia keretében a napokban a sikereses vizsgákkal befejeződő minősített RID-oktatói tanfolyamról beszélünk. Egy kormányrendelet alapján a veszélyes áruk vasúti szállításával kapcsolatos ismereteket oktatóknak meg kell szerezniük a biztonsági tanácsadók számára előírt minősítést, de ezek a szakemberek évek óta vesznek részt a maguk területén e speciális ismeretek oktatásában, alapvető tudásuk tehát megvan.

A veszélyes áruk szállításának témakörében ezért inkább csak ismereteik felfrissítésére, a jogszabályi környezet legutóbbi változásainak rendszerezésére van szükségük, viszont pedagógia, felnőttképzési végzettségük rendszerint nincs, így a tanfolyam programjának összeállításakor az utóbbi terület a szakmai ismeretekkel megegyező súlyt képviselt – mondta kérdésünkre Vincze Attila András, a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont képzés- és vizsgafelügyelője, a tanfolyam oktatója és vizsgáztatója.

- Hirdetés -

A képzés így négy részre oszlott:

  • tantermi képzés a vasúti veszélyesáru-szállítás szabályairól
  • RID-ismeretek elsajátítása terepen, valódi vasútüzemben
  • pedagógiai-andragógiai elmélet
  • önálló előadások tartása felnőttoktatási szituációban

Ugyanez a felosztás érvényes a képzést záró vizsgára is, az összpontszám felét a szakmai, másik 50 százalékát a pedagógiai ismeretekből számot adva lehetett megszerezni a vizsganapon. Az eredmény megnyugtató, a 11 vizsgázó mindegyike maximális vagy attól legfeljebb néhány ponttal elmaradó eredményt ért el.

A Hungrail vasútakadémia minősített RID-oktatói képzését elvégzők részben a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ oktatói, részben áruszállítási vállalkozások szakemberei, részben biztonsági tanácsadók voltak.

Nyitóképünkön a vizsgázók okleveleikkel (fotó: Szilvási János)

Ezek is érdekelhetik

A városi és elővárosi vasutak képzési szabályait is felülvizsgálták

A BKV által irányított munka célja a hatékonyabb működés és a munkaerőpiachoz való alkalmazkodás. Ahogy már beszámoltunk róla, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) irányításával,...

Újra kell szabályozni a veszélyes áruk vasúti szállításának ellenőrzését

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület veszélyesáru-szállítási munkacsoportjában folyó munkáról a testület vezetőjét, Sárosi Györgyöt, a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Van elég mozdonyvezető a forgalom fenntartásához, de fejlesztik a toborzási módszereket

Hatékonyabb toborzással és könnyítésekkel a munkaerő felvételét szeretnék növelni a MÁV–Volán-csoportnál, ugyanakkor a szakemberek megtartására is nagy hangsúlyt kívánnak helyezni.

Külföldi munkavállalók lehetséges integrációja az egyes vasútvállalatoknál

A vasúti HR-terület drasztikus kihívás előtt áll. Évről évre szeretnénk hinni, legfeljebb megközelítjük a hullámvölgyet, többek közt a mozdonyvezetők létszáma tekintetében. Ám egyre inkább azzal szembesülünk, hogy három, legfeljebb négy éven belül eljön a neheze: a tömeges nyugdíjba vonulás. Máshol hasonló folyamatok zajlanak, árnyalatnyi különbségekkel. Betekintés a német helyzetbe.

A szabályozás egyszerűsítése enyhíthet a munkaerőgondokon, miközben a biztonsági szint semmiféleképpen sem csökken

A HUNGRAIL aktívan részt vesz a közlekedési szakemberek képzési szabályainak felülvizsgálatában.

Szemléletet formált a MÁV–Volán-csoport

Fontos már gyermekkorban tudatosítani, hogy a közösségi közlekedés a fenntarthatóságot szolgálja. Csütörtökön, Szolnokon a Közösen, zölden edukációs programmal zárult a MÁV–Volán-csoport idei szerepvállalása a Fenntarthatósági...

Legfrissebb híreink

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.