Tegyük fel, hogy Frankfurtba utaznánk. A Google térképén minden további nélkül megnézhetjük, hogy ez milyen útvonalon, mennyi idő alatt lehetséges – autóval, vonattal, busszal vagy repülővel. Az utóbbi esetben néhány kattintással akár meg is vehetjük a jegyet, de a földi közösségi közlekedésnél ez még nincs így.
A vasúttársaságok esetén saját applikációjukban vagy honlapjukon lehet jegyet vásárolni, az árképzés bonyolult, néha szinte átláthatatlan, ugyanannak a vonatnak ugyanarra a helyére ugyanabban a pillanatban is különböző árak érvényesek más-más vasúttársaságnál.
Az unió változtatna ezen az állapoton, Idén júniusra várják, hogy megjelenik az Európai Bizottság (EB) Multimodális Digitális Mobilitási Szolgáltatások (MDMS) kezdeményezése, ami nemcsak a vasúti, hanem minden távolsági közösségi közlekedésben egyszerűsítheti a felhasználók életét a jegyvásárlásban. Eredetileg a hosszú távú vonatutak foglalásának megkönnyítése volt a cél, de a rendelettervezetet kiterjesztették a buszos és repülős utakra is.
Az intézkedéstől a technológiai vállalkozások bevételeik, az EB a verseny növekedését várja. A nemzeti vasúttársaságok ugyanakkor attól tartanak, az lesz a hatása, hogy csökkennek majd a bevételeik, az utasok száma viszont nem fog növekedni. Hogy miért, azt megtudhatja a Magyar Vasút magazin március végén megjelenő számából.