A kétszáz méter magas, 112 méteres rotorátmérőjű alsó-ausztriai létesítmény mintegy három megawatt teljesítményre képes. A cél: a jelenlegi hatvanról a vasúttársasági energiaszükséglet nyolcvan százalékának előállítása 2030-ig.
A hatmillió euróból megépített höfleini szélturbina a közvetlen közelben futó vasúti felsővezetékbe táplál be, így minimális veszteség mellett szolgáltat zöld energiát. Az erőmű az ÖBB számításai szerint évente 1400 Bécs–Salzburg vonatúthoz elegendő energiát termel.
Az energia továbbítására az ÖBB egy speciálisan kifejlesztett, szállítható kapcsolóállomást rendszeresített. Az üzemeltető több olyan projektet szeretne megvalósítani, ahol a villamos energiát a helyszínen állítják elő, és közvetlenül a felsővezetékbe táplálják azt az átalakítások vagy a nagyobb távolságokra történő eljuttatás során keletkező energiaveszteség csökkentése érdekében. Ezen okból hozta létre néhány éve Wilfleinsdorfban az első, vontatási energiát termelő naperőművet az ÖBB.
Közismert, hogy a saját energia előállítása az ÖBB egyik alappillére: a vállalat különböző erőművei a társaság energiaszükségletének jelenleg körülbelül hatvan százalékát termelik meg. A következő években ezt nyolcvan százalékra akarja növelni az osztrák állami vasúttársaság, miután 2030-ig egymilliárd eurónyi zöldenergiás beruházást tervez megvalósítani.