fbpx
2025. május 16. péntek

Átvette a világ első, kizárólag vontatási energiát termelő szélturbináját az ÖBB

A kétszáz méter magas, 112 méteres rotorátmérőjű alsó-ausztriai létesítmény mintegy három megawatt teljesítményre képes. A cél: a jelenlegi hatvanról a vasúttársasági energiaszükséglet nyolcvan százalékának előállítása 2030-ig.

A hatmillió euróból megépített höfleini szélturbina a közvetlen közelben futó vasúti felsővezetékbe táplál be, így minimális veszteség mellett szolgáltat zöld energiát. Az erőmű az ÖBB számításai szerint évente 1400 Bécs–Salzburg vonatúthoz elegendő energiát termel.

Az energia továbbítására az ÖBB egy speciálisan kifejlesztett, szállítható kapcsolóállomást rendszeresített. Az üzemeltető több olyan projektet szeretne megvalósítani, ahol a villamos energiát a helyszínen állítják elő, és közvetlenül a felsővezetékbe táplálják azt az átalakítások vagy a nagyobb távolságokra történő eljuttatás során keletkező energiaveszteség csökkentése érdekében. Ezen okból hozta létre néhány éve Wilfleinsdorfban az első, vontatási energiát termelő naperőművet az ÖBB.

- Hirdetés -

Közismert, hogy a saját energia előállítása az ÖBB egyik alappillére: a vállalat különböző erőművei a társaság energiaszükségletének jelenleg körülbelül hatvan százalékát termelik meg. A következő években ezt nyolcvan százalékra akarja növelni az osztrák állami vasúttársaság, miután 2030-ig egymilliárd eurónyi zöldenergiás beruházást tervez megvalósítani.

Ezek is érdekelhetik

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Újra Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria vezérigazgatója

Raisz Csaba az RCH új pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke a Rail Cargo Group (RCG) igazgatóságában betöltött ötéves...

Óriási konténerszállító-flottával bővít az ÖBB RCG

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Legyen a MÁV-nak saját zöldenergia-termelése!

A Szabadjelzés konferencia és partnertalálkozó energia-kerekasztala az alkalmazkodásról szólt. Beszámoltunk már a MÁV Szabadjelzés című konferenciájának több részletéről is. Az energetikai témájú kerekasztal-beszélgetés indító előadását...

Ma és holnap még végigmennek a Railjetek

Csak szerdától van átszállás Bécsben München felé, de a pótlóbuszok rendje módosult a győri vonalon. Az ÖBB vasárnap este arról adott tájékoztatást, hogy október 2-án...

Pest felé nem kell átszállni Bécsben

A MÁV pontosította az ÖBB közlését a Railjetek elvágásáról. A magyar államvasút is megszólalt az osztrákok döntésével kapcsolatban, aminek értelmében hétfőtől október 26-ig Budapestről Bécsen...

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.