fbpx
2025. január 22. szerda

Hétfőtől előszezoni menetrend a Balatonra

A korábbi évek tendenciái és az új, kedvezményes bérletek megjelenése miatt minden korábbinál több utasra lehet számítani idén nyáron a balatoni vasútvonalakon.

A magyar GDP 12 százalékát adja a turizmus, 100 ezer vállalkozás, 400 ezer munkavállaló él ebből az ágazatból – mondta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő azon a sajtótájékoztatón, amelyet a Pafféri Zoltánnal, a MÁV vezérigazgatójával közösen tartottak a Kelenföldi pályaudvaron a balatoni szezon közösségi közlekedéséről.

Egyre többen utaznak a Balatonhoz vonattal, hosszú idő óta tavaly történt meg először, hogy a számítások szerint egy-egy hétvégén ugyanannyian közelítették meg a tavat Budapest felől vonattal, mint autóval. A 2021-es előszezonban mintegy 200 ezren szálltak vonatra, hogy ellátogassanak hazánk legnagyobb tavához. Tavaly ugyanebben az időszakban két és félszeresére, félmillióra emelkedett a balatoni előszezoni utazásszám, köszönhetően a járványhelyzeti korlátozások fokozatos feloldásának és a vasúti fejlesztéseknek.

- Hirdetés -

2022 május közepétől szeptember közepéig, tehát a teljes elő-, fő- és utószezon idején pedig kiemelkedő, összességében közel 3 millió utazást regisztrált a vasútvállalat, ezzel a 2021-es hasonló adat másfélszeresét érve el.

Idén alapvetően a korábbi években megszokott vonatfajták látják majd el a forgalmat, a legnagyobb újdonságot a május elején bevezetett ország- és vármegyebérlet jelenti, amelyekből egyébként mostanáig már több mint 241 ezer kelt el. Várhatóan sokan kívánnak majd a kedvezményes bérletekkel a Balatonhoz látogatni, de az utasoknak nagyon oda kell figyelniük, hogy az adott időpontban, az adott vonatra, az adott utazásra érvényes-e az országbérlet. A legfontosabb szegmensben, a déli parton járó InterCitykre (Balaton/Tópart) és az északi partra közlekedő Kék Hullám expresszre például nem lesz érvényes Budapest és a tó között a főszezonban! Aki tehát biztosan szeretne ülőhelyhez jutni a legfrekventáltabb időszakban és útvonalon, az nem élhet a megyebérlet kedvezményével, ha pedig a kellemes klímát is igényli, érdemes a légkondicionált IC-kocsikba váltani a – drágább – jegyet. Ugyanezen vonatokra azonban érvényesek a kedvezményes bérletek Siófoktól (kora reggel Székesfehérvártól), illetve Balatonalmáditól „nyugatra”, valamint az elő- és utószezonban is (a nem IC kocsikba). A feláras vonatok esetében a felármentes szakaszokon a helyjegy váltása nem szükséges, ezen szakaszokon belül utazva érvényesek az új bérletek.

A főszezonban is érvényesek lesznek az ország- és vármegyebérletek az InterRégiókra, tehát Budapesttől a Déli-Parti, illetve a Katica és Vízipók járatokra (az előbbi a déli parton, az utóbbi kettő Balatonfüredig az északin jár).

Ebben az évben az előszezon május 15-től június 16-ig, a hasonló menetrendű utószezon pedig augusztus 28-tól szeptember 24-ig tart. A főszezon a kettő között lesz.

Idei újdonság a kétóránként közlekedő Helikon IR-ek mellett Győr és Keszthely között a nagyobb kapacitású, hagyományos szerelvénnyel kiállított Tanúhegy sebesvonat – jelentette be Pafféri Zoltán. A vonat az elő- és utószezonban hétvégi napokon, főszezonban naponta közlekedik. Szombathely és Keszthely között kettő helyett egy közvetlen vonat közlekedik, Lesence sebesvonat néven naponta. Egyúttal Szombathely és az északi part között újabb közvetlen kapcsolat jön létre egy Kék Hullám expresszvonat útvonalának meghosszabbításával. A tavalyi évben sikeressé vált Fenyves sebesvonat Pécs és Keszthely között naponta közlekedik az előszezonban. A Helikon Győrtől Kaposvárig, a Lesence, a Tanúhegy, a Fenyves, és ha már itt tartunk, a balatonfenyvesi kisvasút teljes útvonalán használható ország- és megfelelő megyebérlettel.

Idén is közlekedik Jégmadár Szobról a 70-es majd a 30-as vonalon Fonyódig az elő- és utószezonban hétvégén és ünnepnapokon, főszezonban naponta. A Jégmadár expresszt Balatonaliga és Fonyód között lehet felármentesen, ezáltal vármegye- és országbérlettel is igénybe venni.

A déli parton közlekedő Balaton InterCity vonatokban az előszezoni menetrend ideje alatt az új gyártású 1. osztályú IC+ kocsik is fognak közlekedni, az Utasellátó bisztrószolgáltatásával, és prémium 1+ osztályú fülkékkel. Az előszezonban elindulnak péntek és szombat éjszaka a Bagolyvonatok a déli parton Keszthely és a Déli pályaudvar között.

Részletes tájékoztatás a MÁV oldalán.

Ezek is érdekelhetik

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

MÁV-integráció: a munkavállalók tovább foglalkoztatását garantálja az Integrált Kollektív Szerződés

megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről az új, integrált személyszállító vállalatban is

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.