fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Hétfőtől előszezoni menetrend a Balatonra

A korábbi évek tendenciái és az új, kedvezményes bérletek megjelenése miatt minden korábbinál több utasra lehet számítani idén nyáron a balatoni vasútvonalakon.

A magyar GDP 12 százalékát adja a turizmus, 100 ezer vállalkozás, 400 ezer munkavállaló él ebből az ágazatból – mondta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő azon a sajtótájékoztatón, amelyet a Pafféri Zoltánnal, a MÁV vezérigazgatójával közösen tartottak a Kelenföldi pályaudvaron a balatoni szezon közösségi közlekedéséről.

Egyre többen utaznak a Balatonhoz vonattal, hosszú idő óta tavaly történt meg először, hogy a számítások szerint egy-egy hétvégén ugyanannyian közelítették meg a tavat Budapest felől vonattal, mint autóval. A 2021-es előszezonban mintegy 200 ezren szálltak vonatra, hogy ellátogassanak hazánk legnagyobb tavához. Tavaly ugyanebben az időszakban két és félszeresére, félmillióra emelkedett a balatoni előszezoni utazásszám, köszönhetően a járványhelyzeti korlátozások fokozatos feloldásának és a vasúti fejlesztéseknek.

- Hirdetés -

2022 május közepétől szeptember közepéig, tehát a teljes elő-, fő- és utószezon idején pedig kiemelkedő, összességében közel 3 millió utazást regisztrált a vasútvállalat, ezzel a 2021-es hasonló adat másfélszeresét érve el.

Idén alapvetően a korábbi években megszokott vonatfajták látják majd el a forgalmat, a legnagyobb újdonságot a május elején bevezetett ország- és vármegyebérlet jelenti, amelyekből egyébként mostanáig már több mint 241 ezer kelt el. Várhatóan sokan kívánnak majd a kedvezményes bérletekkel a Balatonhoz látogatni, de az utasoknak nagyon oda kell figyelniük, hogy az adott időpontban, az adott vonatra, az adott utazásra érvényes-e az országbérlet. A legfontosabb szegmensben, a déli parton járó InterCitykre (Balaton/Tópart) és az északi partra közlekedő Kék Hullám expresszre például nem lesz érvényes Budapest és a tó között a főszezonban! Aki tehát biztosan szeretne ülőhelyhez jutni a legfrekventáltabb időszakban és útvonalon, az nem élhet a megyebérlet kedvezményével, ha pedig a kellemes klímát is igényli, érdemes a légkondicionált IC-kocsikba váltani a – drágább – jegyet. Ugyanezen vonatokra azonban érvényesek a kedvezményes bérletek Siófoktól (kora reggel Székesfehérvártól), illetve Balatonalmáditól „nyugatra”, valamint az elő- és utószezonban is (a nem IC kocsikba). A feláras vonatok esetében a felármentes szakaszokon a helyjegy váltása nem szükséges, ezen szakaszokon belül utazva érvényesek az új bérletek.

A főszezonban is érvényesek lesznek az ország- és vármegyebérletek az InterRégiókra, tehát Budapesttől a Déli-Parti, illetve a Katica és Vízipók járatokra (az előbbi a déli parton, az utóbbi kettő Balatonfüredig az északin jár).

Ebben az évben az előszezon május 15-től június 16-ig, a hasonló menetrendű utószezon pedig augusztus 28-tól szeptember 24-ig tart. A főszezon a kettő között lesz.

Idei újdonság a kétóránként közlekedő Helikon IR-ek mellett Győr és Keszthely között a nagyobb kapacitású, hagyományos szerelvénnyel kiállított Tanúhegy sebesvonat – jelentette be Pafféri Zoltán. A vonat az elő- és utószezonban hétvégi napokon, főszezonban naponta közlekedik. Szombathely és Keszthely között kettő helyett egy közvetlen vonat közlekedik, Lesence sebesvonat néven naponta. Egyúttal Szombathely és az északi part között újabb közvetlen kapcsolat jön létre egy Kék Hullám expresszvonat útvonalának meghosszabbításával. A tavalyi évben sikeressé vált Fenyves sebesvonat Pécs és Keszthely között naponta közlekedik az előszezonban. A Helikon Győrtől Kaposvárig, a Lesence, a Tanúhegy, a Fenyves, és ha már itt tartunk, a balatonfenyvesi kisvasút teljes útvonalán használható ország- és megfelelő megyebérlettel.

Idén is közlekedik Jégmadár Szobról a 70-es majd a 30-as vonalon Fonyódig az elő- és utószezonban hétvégén és ünnepnapokon, főszezonban naponta. A Jégmadár expresszt Balatonaliga és Fonyód között lehet felármentesen, ezáltal vármegye- és országbérlettel is igénybe venni.

A déli parton közlekedő Balaton InterCity vonatokban az előszezoni menetrend ideje alatt az új gyártású 1. osztályú IC+ kocsik is fognak közlekedni, az Utasellátó bisztrószolgáltatásával, és prémium 1+ osztályú fülkékkel. Az előszezonban elindulnak péntek és szombat éjszaka a Bagolyvonatok a déli parton Keszthely és a Déli pályaudvar között.

Részletes tájékoztatás a MÁV oldalán.

Ezek is érdekelhetik

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

Megújultak a MÁV állomások két balatoni helyszínen is – GALÉRIA

A MÁV Balatonfenyvesen és Balatonszéplak megállóhelyen is megújult állomással várja az utasait.

A balatoni járatokon egyre népszerűbb az Utasellátó

Az elmúlt hónapban közel 10 ezren fogyasztottak ételt, italt a Balaton IC-ken.

Zöld finanszírozási rendszer segíthet a vasúti járműállományon?

A hazai járműállomány fejlesztésére a szándék megvan, de a forrás hozzá igencsak kérdéses. Gyors, de hosszútávú megoldásra van szükség.

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.