fbpx
2024. március 1. péntek

Helyi bérlettel kombinált vármegyebérlet Szegeden

Augusztustól a szegedi helyi bérlettel kombinált Csongrád-Csanád vármegyebérlet, illetve országbérlet értékesítését kezdte meg a MÁV-Volán-csoport és a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) – tájékoztatott a vasúttársaság.

Az új, harmincnapos érvénytartamú termék nemcsak Csongrád-Csanád vármegye, illetve az országbérlet esetén Magyarország helyközi közlekedésében vehető igénybe, hanem a Szegeden belüli helyi közösségi közlekedési járatokra is érvényes – tette közzé az MTI.

A Csongrád-Csanád vármegyebérlet és az SZKT helyi bérlet kombinált díjtermékként 18 200 forintba, ennek tanulói változata 6175 forintba, az országbérlet SZKT helyi bérlettel kombinálva 27 650 forintba kerül, míg a kedvezményes országbérlet és az SZKT helyi tanulóbérlet együttes ára 7120 forint.

Az új bérlettermékek a Csongrád-Csanád vármegyebérletre, valamint az országbérletre vonatkozó szabályok szerint vehetők igénybe a vonatokon, a helyközi Volánbusz-járatokon, a vasútvillamosokon, ezenkívül pedig az SZKT a szegedi helyi járatain, a buszokon, trolibuszokon és villamosokon is elfogadja. A vármegye- és országbérletek továbbra is a MÁV-Start- és a Volánbusz-járatok teljes útvonalán érvényesek, beleértve a városi szakaszokat is.

- Hirdetés -

Az értékesítés kezdete óta augusztus elejéig országosan

már több mint 1,3 millió vármegye- és országbérletet váltottak. Csongrád-Csanád vármegyében az itt érvényes vármegyebérletből 41 ezer kelt el eddig, és ezen belül csaknem 16 ezer kedvezményes bérlet fogyott.

Szegeden és a vármegyében a Csongrád-Csanád vármegyebérletből, illetve az országbérletből mintegy 15-20 ezer körül vásárolhatnak havonta azok, akik Szegeden belül is rendszeresen utaznak, így mostantól akár ennyi utasnak is egyszerűbbé válhat a bérletváltás és az utazás.

Ezek is érdekelhetik

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

2023-ban tovább romlott a magyar vonatok menetrendszerűsége

Az InterCity vonatok közül tízből négy tudott csak öt percnél kevesebb késsel célba érni, minden ötödik negyedóránál is hosszabb várakozásra kényszerült. A vasúti késések a...

Digitális, okos, kényelmes

Az okosjegy, a prémiumszolgáltatás és az online jegyváltás népszerűsége is nőtt a MÁV-START-nál. A MÁV-START belföldi és nemzetközi vonatait tavaly rekordszámú, mintegy 181 millió utazáshoz...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });