fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Havi kétszázezer utazás a vasútvillamoson

Nőtt a TramTrain forgalma Szeged és Hódmezővásárhely között, mióta csúcsban 20 percenként jár.

Február 4-től a munkanapok reggeli és délutáni csúcsidőszakában 20 percenként közlekednek a járatok Magyarország – és a Németországtól keletre eső térség – első vasútvillamosán. A gyakoribb, kiemelkedően pontos szolgáltatás révén idén januárról februárra 7 százalékkal nőtt az utazások száma a korszerű járműveken, így már 193 ezren utaztak bérlettel vagy jeggyel. Egyre több Csongrád-Csanád vármegyében élő lakost, autóst csábít el a TramTrain, a hosszabb márciusban akár meg is haladhatja a 200 ezret az utazások száma – jósolja közleményében a MÁV.

Az utasforgalmi próbaüzem kezdete, azaz 2021 november vége óta pedig már csaknem 1,4 millió utazáshoz vették igénybe a vasútvillamosokat. Az utasok közül legtöbben a teljes vonalra (A-B-C zónára) érvényes jegyet vagy bérletet váltanak (2150 a teljes vonali bérletet, 27800 volt a jegyet váltók száma az előző hónapban).

- Hirdetés -

A hónapról hónapra bérletet vásárlók száma másfélszeresére ugrott a próbaidőszakot követő nyitóhónaphoz képest: akkor kétezren váltottak harmincnapos bérletet, idén februárra már közel 3100 a vásárlók száma. Március első két hetében a napi átlagos helyközi fizető utasszám majdnem elérte a tízezret a vasútvillamoson.

Májustól a várakozások alapján még több utas szokhat át a közúti közlekedésről a kötött pályára, ugyanis a TramTrain-járatok esetében is kedvező változást hoz a vármegye- és országbérlet bevezetése. Csongrád-Csanád vármegyében a vasútvillamosok teljes vonalára, így a Szegeden belüli szakaszokra is érvényes lesz a vármegye- és az országbérlet. Nemcsak azoknak éri meg a 9450 forintos vármegyebérletet megváltani, akik a Szeged és Hódmezővásárhely között ingáznak, hanem azok számára is megtakarítást jelent, akik Szeged–Algyő, illetve Hódmezővásárhely–Algyő között utaznak rendszeresen bérlettel. A tanulók igénybe vehetik a 90 százalékos kedvezményt, így 945 forintért használhatják ki a vármegyebérlet előnyeit.

Az új díjterméket megvásárlók – külön bérlet vagy jegy váltása nélkül – az utazási szokásaiktól függően választhatnak a helyközi buszjáratok, vonatok, illetve a vasútvillamosok között.

Ezek is érdekelhetik

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Több mint négyszázezezer vármegye- és országbérletet váltottak ezidáig

Az új tarifarendszer vonzóbbá teheti a közösségi közlekedést Magyarországon?

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

Megállapodtak a Budapest-bérletről

Márciustól a havi Pest vármegyei, illetve országbérlet érvényes a BKK járataira, a bevételeket teljesítményarányosan osztják el a cégek. Lázár János és Karácsony Gergely közös közleményt...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.