fbpx
2025. május 16. péntek

Gőzerővel robog az I. Vasúti Járműipari Szimpózium

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület szervezésében létre jött  I. Vasúti járműipari szimpózium javában tart – az eddigi előadások egy-egy kulcsmondatát emeljük ki.

2030-ig 100.000 férőhelynyi új vasúti járműre van szüksége a magyar vasúti piacnak – mondta Mosóczi László, a hazai kötöttpályás járműgyártás fejlesztésének koordinálásáért felelős miniszteri biztos, a MÁV-START és Volánbusz vezérigazgatója, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke. Ez – a miniszteri biztos szerint – akkor lehet sikertörténet, ha nagyrészt hazai gyártásból származó járművekkel lehet az igényt kielégíteni, hiszen a hazai közlekedési szolgáltatókat forrásszűke jellemzi, a forrásteremtéshez pedig a közlekedéspolitika étvágyát a hazai ipar fejlesztésével, innovációval (az alternatív hajtástechnológiák fejlesztésével, digitalizációval, automatizációval) lehet meghozni.

Nincs magyar vidék és magyar nagyvárosi lét kötöttpályás közlekedés nélkül – mondta Ágostházy Szabolcs, európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkár. A modern, gyorsabb vasút lehetőséget biztosít a Magyar emberek számára, hogy több, minőségi időt tölthessenek el a számukra igazán fontos dolgokkal és egyben a magyar gazdaság potenciális húzóágazata. Ennek szellemében az államtitkár felsorolta azokat a forrásokat, amelyeket a Kormány a következő időszakban a vasúti szektor számára biztosít, melyek közül mindhárom Európai Uniós forrás (az IKOP, az IKOP Plusz, valamint az RRF források).

- Hirdetés -

A zöld energia Kína iparának egyik húzóágazata, hiszen Kína 2060-ra karbonsemlegessé kíván válni – mondta Weiqiang Guo CRRC ZELC járműgyártó cég európai K+F központjának képviselője. A vasútvillamosítás és az alternatív hajtásláncok így kiemelt vasútfejlesztési célok amelyekre a CRRC ZELC új mozdonytípusokkal készül, melyet Weiqiang Guo úr mutatott be a hallgatóságnak, közöttük a már Magyarországon is ismert hibrid, last mile képességekkel bíró tolatómozdonyt és a Bivaly becenevet kapott fővonali villamosmozdonyt.

Toxikus környezetben kénytelen helyt állni a vasúti járműipar – írta le a koronavírus, a szállítási láncok háborús helyzet miatti összeomlása és az energiaválság együttes hatását Dr. Homolya Róbert a rendezvény ezüst fokozatú támogatója, a Stadler Trains Magyarország Zrt. elnöke. Ez a környezet nagyfokú konszolidációt hozott, a világ vasúti járműipara által legyártott évi 27-28.000 jármű több, mint felét a két óriás (a CRRC és az Alstom), további 30%-át pedig a további három nagy európai szereplő (Siemens, Hitachi, Stadler) gyártja le. Ebben a magyar ipar szerepe is jól látható, hiszen a világon minden száz kocsiszekrényből kettő a Stadler szolnoki gyárában készül el.

Ezek is érdekelhetik

Nagy Bálint: a szaktárca célja, hogy a vasút részaránya növekedjen

Az államtitkár szövetséget ajánlott a vasúti árufuvarozásban részt vevő szereplők számára.

Vágtába kezdtek a vasúti árufuvarozók

Nyolc fő kategóriában, több mint 40 beavatkozási területet tartalmaz a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által készített VÁGTA program.

Iparvágányokról első kézből

A vasúti szektor résztvevőitől sokkal nagyobb együttműködésre lesz szükség, amelyhez a HUNGRAIL és társszervezetei kiváló kereteket tudnak biztosítani.

Dr. Bakai Kristóf Péter: a logisztikai racionalitások kiszolgálására készek vagyunk

Dr. Bakai Kristóf Péterrel beszélgettünk a vasúti szektort érintő határforgalmi kihívásokról, fejlesztésekről, aktualitásokról.

A NAV partner a vasúti határforgalmi teljesítmény növelésében

A világ legnagyobb vasútipari és közlekedési szakvásárán az idei évben 2940 kiállító szervezet jelent meg 59 országból.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.