fbpx
2024. június 16. vasárnap

Gőzerővel robog az I. Vasúti Járműipari Szimpózium

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület szervezésében létre jött  I. Vasúti járműipari szimpózium javában tart – az eddigi előadások egy-egy kulcsmondatát emeljük ki.

2030-ig 100.000 férőhelynyi új vasúti járműre van szüksége a magyar vasúti piacnak – mondta Mosóczi László, a hazai kötöttpályás járműgyártás fejlesztésének koordinálásáért felelős miniszteri biztos, a MÁV-START és Volánbusz vezérigazgatója, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke. Ez – a miniszteri biztos szerint – akkor lehet sikertörténet, ha nagyrészt hazai gyártásból származó járművekkel lehet az igényt kielégíteni, hiszen a hazai közlekedési szolgáltatókat forrásszűke jellemzi, a forrásteremtéshez pedig a közlekedéspolitika étvágyát a hazai ipar fejlesztésével, innovációval (az alternatív hajtástechnológiák fejlesztésével, digitalizációval, automatizációval) lehet meghozni.

Nincs magyar vidék és magyar nagyvárosi lét kötöttpályás közlekedés nélkül – mondta Ágostházy Szabolcs, európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkár. A modern, gyorsabb vasút lehetőséget biztosít a Magyar emberek számára, hogy több, minőségi időt tölthessenek el a számukra igazán fontos dolgokkal és egyben a magyar gazdaság potenciális húzóágazata. Ennek szellemében az államtitkár felsorolta azokat a forrásokat, amelyeket a Kormány a következő időszakban a vasúti szektor számára biztosít, melyek közül mindhárom Európai Uniós forrás (az IKOP, az IKOP Plusz, valamint az RRF források).

- Hirdetés -

A zöld energia Kína iparának egyik húzóágazata, hiszen Kína 2060-ra karbonsemlegessé kíván válni – mondta Weiqiang Guo CRRC ZELC járműgyártó cég európai K+F központjának képviselője. A vasútvillamosítás és az alternatív hajtásláncok így kiemelt vasútfejlesztési célok amelyekre a CRRC ZELC új mozdonytípusokkal készül, melyet Weiqiang Guo úr mutatott be a hallgatóságnak, közöttük a már Magyarországon is ismert hibrid, last mile képességekkel bíró tolatómozdonyt és a Bivaly becenevet kapott fővonali villamosmozdonyt.

Toxikus környezetben kénytelen helyt állni a vasúti járműipar – írta le a koronavírus, a szállítási láncok háborús helyzet miatti összeomlása és az energiaválság együttes hatását Dr. Homolya Róbert a rendezvény ezüst fokozatú támogatója, a Stadler Trains Magyarország Zrt. elnöke. Ez a környezet nagyfokú konszolidációt hozott, a világ vasúti járműipara által legyártott évi 27-28.000 jármű több, mint felét a két óriás (a CRRC és az Alstom), további 30%-át pedig a további három nagy európai szereplő (Siemens, Hitachi, Stadler) gyártja le. Ebben a magyar ipar szerepe is jól látható, hiszen a világon minden száz kocsiszekrényből kettő a Stadler szolnoki gyárában készül el.

Ezek is érdekelhetik

“All-In” az új hajtástechnológiákra – vagy az adottságokhoz igazodó, fokozatos fejlődés

A dekarbonizációs célok melletti feltétlen elköteleződés nem, az ahhoz vezető út azonban már megosztotta a HUNGRAIL I. Vasúti Járműipari Szimpóziumának felszólalóit a vasúti járműipar...

A pályahasználati díj emelése ellentétes a kormányzati célokkal 

A pályahasználati díj szeptemberi emelése alapvetően rontja a vasúti áruszállítás versenyképességét - mondta el Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója a...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

FENYEGETÉS A BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSRE: GIGAKAMIONOK!

Bár az EU a közlekedés mielőbbi zöldítését célozta meg az elmúlt években, ennek ellenére jelenleg olyan jogszabály-módosítást tárgyalnak a döntéshozók, amely megengedné a gigakamionok közlekedését az...

Legfrissebb híreink

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

A rovat további cikkei

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.