Közlekedett Ábel, a 490,2 sorozatú MÁVAG gőzmozdony a Lenti-Csömödér-Kistolmács útvonalon a hétvégi kisvasút napon, és egy dízel ritkaságot is bemutattak.
Szombaton rendezte meg a Zalaerdő Zrt. a hagyományos kisvasút napot a településen a vasútüzemnél. Felfűtötték és szolgálatba állították a 105 kilométeres vasútvonal kedvencét, a gőzmozdonyt – tette közzé a Zaol.hu.
A 2002-es pályaszámú, 490,2 sorozatú mozdony a hazai kisvasutak legelterjedtebb gőzmozdony-típuscsaládjának tagja. A MÁVAG gyárában 1905-re kifejlesztett, 24 tonnás vontatójárműből száznál is több készült, a gyártás 1950-es évekbeli beszüntetéséig. Ezután a gyártását az erdélyi Resicabányán tovább folytatták, itt készült Ábel is, 1956-ban
– emlékeztetett a Turistamagazin.hu.
Rosta Gyula, a Zalaerdő Zrt. vezérigazgatója az elmúlt 10 év fejlesztései közt említett a turistaszálló és a büfé kialakítását, az öt korszerűsített C 50-es dízelmozdonyt, a csömödéri vasúti parkot és játszóteret, az egyedi tervezésben megépített oktatókocsit és az erre alapított erdei iskolát.
A Mura Program keretében 2019-ben megújult az Ábel, a gőzmozdony, 2019-ben elkészült Kistolmácson 1 kilométer hosszban az új pályaszakasz a községig, valamint 1,8 kilométeren átépítették a szentpéterföldei szárnyvonal egy szakaszát. A felsorolt fejlesztések értéke meghaladja az 1 milliárd forintot.
A folyamatos fejlesztés eredménye a rendezvényen bemutatott 1005-ös pályaszámú MK48 dízelmozdony is, mely típusból 1958 és 1961 között 52 darab készült személyszállításra.
A mozdony 2000-ben került Csömödérbe Szegedről, évekig keresték a felújítás lehetőségét, ami az elmúlt évben megvalósult, így a vasútüzem személyszállító kapacitása egy igazi ritkasággal bővült.
Borítókép: kanizsaujsag.hu