fbpx
2025. május 22. csütörtök

Nemzetközi elismerésben részesült a Prolan

A Prolan Irányítástechnikai Zrt. rangos nemzetközi elismerésben részesült az UNIFE által. A magyar cég az idei évben folytatott kiemelkedő CSR tevékenységéért elnyerte a „UNIFE SME Award” díjat, az elismerést a berlini InnoTrans szakkiállítás keretében egy külön díjátadó eseményen adták át a vállalat képviselőinek.

Középvállalkozásként a Prolan kiemelt figyelmet fordít arra, hogy valamennyi munkatárs ismerje, és részévé váljon annak az értékteremtésnek, amely megoldásaik sikerét, a vevőik elégedettségét biztosítja. A működési környezet ismerete, az alkalmazkodás képessége teszi lehetővé, hogy testre szabott, egyedi megoldásokkal növeljék az ügyfélélményt, és adaptív válaszokat adjanak a társadalmi felelősségvállalás keretében a régióban felismert hiányokra, problémákra, igényekre.

A Prolan az alapítói értékrendjét ápolva és tovább építve kiemelkedő szerepet játszik a vasúti szakmakultúra népszerűsítésében, a fiatal mérnökök és szakirányú képzésben résztvevők pályaorientációjában, a régió hátrányos helyzetű lakosságának, intézményeinek támogatásában, egészségügyi szolidaritásban, valamint a környezettudatos működésben.

- Hirdetés -

Feldmann Márton, a Prolan vezérigazgató-helyettese, a vasút-automatizálási üzletág igazgatója az elismerés átvételét követőeb beszédében kiemelte, hogy

„munkatársai kezdeményezőkészségét, áldozatvállalását, valamint az alapítók által meghonosított családias légkört, a szakma szeretetét dicséri a kitüntetés.”

A Prolanról röviden

A Prolan Zrt. 178 főt foglalkoztat budakalászi székhelyén, főbb, saját fejlesztésű termékei a vasúti központi forgalomirányító és -ellenőrző rendszerek (KÖFI), hibrid-elektronikus biztosítóberendezés, a vasúti energiaellátást felügyelő és vezérlő megoldások, továbbá a vasúti fedélzeti rendszerek és energiamenedzsment készülékek, amelyek a magyar vasúti hálózat több mint egynegyedén, valamint Bulgáriában és Törökországban, valamint a német vasútnál is megtalálhatók. A társaság 2018. óta tagja a UNIFE-nek, és hatodik alkalommal kiállítója az InnoTrans-nak.

Az UNIFE szerepe

Az UNIFE a vasúti beszállítóipar európai szövetségeként egyedülálló, 120 tagvállalatot tömörítő hálózatot alkot Európa-szerte, amelyeknek egyharmada kis- és középvállalkozás (kkv). Ha a vasút a fenntartható mobilitás gerincének tekinthető, akkor joggal mondhatjuk, hogy a kkv-k a vasúti beszállítóipar gerincét alkotják.

Az EU-ban a vállalkozások 99%-a kkv. Az UNIFE kkv-bizottsága az UNIFE 45 tagját tömörítő platform, amely a kkv-kat érintő uniós szakpolitikákról és a számukra elérhető uniós forrásokról szóló információk megosztására és megismerésére szolgál. Ez a csoport azon dolgozik, hogy megkönnyítse a kkv-tagok hozzáférését az uniós finanszírozási támogatási rendszerekhez, és megértse az uniós szakpolitikák hatását az ipar, a környezetvédelem, a szellemi tulajdon, a beruházások, a digitalizáció, a készségek és egyéb területeken.

Fotó: Mogyorósi Szilvia

Ezek is érdekelhetik

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

Legfrissebb híreink

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

A rovat további cikkei

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.