fbpx
2024. május 21. kedd

Együttműködési megállapodást írt alá Sopronban a VJASZSZ és a HUNGRAIL

A hagyományos soproni vámszakmai napok és üzletember-találkozó keretében írta alá a két szervezet együttműködéséről szóló dokumentumot Berényi János, a Vám, Jövedéki és Adóügyi Szolgáltatók Szövetségének (VJASZSZ) elnöke és Mosóczi László, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV-START vezérigazgatója.

A megállapodás célja, hogy a két szervezet segítse egymás munkáját, hogy támogassák a magyar gazdaság, illetve a magyar vállalkozások, elsősorban tagvállalataik fejlődését, versenyképességének növekedését, mivel a vasúton továbbított áruk volumenét 2030-ig a jelenlegi ötvenmillió tonnán felül 25 millió tonnával növelni kell. Ehhez a vasutat helyzetbe hozó intézkedések végrehajtására van szükség, valamint tíz százalékkal növelni kell a logisztikai ágazat bruttó hazai hozzáadott értékét a jelenlegi öt százalékról, amelynek elérésében a vasútnak jelentős szerepet kell vállalnia.

A 2006-ban alakult HUNGRAIL, mint a hazai vasúti ágazat első számú érdekképviselete küldetésének tartja az ágazat folyamatos fejlesztésének támogatását, versenyképességének és biztonságának fokozását. Tagjai közül elsősorban az árufuvarozással foglalkozó vállalkozások profitálhatnak a VJASZSZ-nál évtizedek óta felhalmozódó szakértelem segítségével, hiszen a szervezet harminc éve tömöríti a vámügyintézőket, vámközreműködőket, szállítmányozással foglalkozó tagokat, az évtizedek alatt pedig a VJASZSZ tevékenysége kiterjedt az adózási, jövedéki, agrár, hulladékgazdálkodási szakterületekre, illetve a környezetvédelmi termékdíjjal kapcsolatos ügyekre is.

- Hirdetés -

Kölcsönösen megosztják a megállapodás szerint a felek egymással tudásukat, együttműködnek konferenciák, rendezvények szervezésében, segítenek eljutni egymás tagságához, megosztják információikat, szerepelnek egymás rendezvényein, közösen vesznek részt Magyarországon, illetve az Európai Unióban a jogszabályok alakításában, a tagvállalatok szempontjainak érvényesítésében a kormányzat, a hatóságok felé.

A logisztikai szektor a gazdasági vérkeringés és a növekedés alapja, a beruházás- és exportalapú gazdasági modell motorja. Ez azt jelenti nekünk, vasutasoknak, hogy egyre több árut kell elszállítani. Mindezt célszerű úgy megtenni, hogy minél több árut környezetkímélő módon, vasúton vigyünk. Az előttünk fekvő megállapodás elsődleges célja, hogy tovább erősítsük partnereinkkel a hazai logisztikai és vasúti fuvarozói ágazatot, hogy helyzetbe hozzuk a vasutat, csökkentsük versenyhátrányát más áruszállítási módokkal szemben, és növeljük esélyeit a nemzetközi árualapokért folytatott küzdelemben. A vasúti árufuvarozás előtt álló lehetőségek kihasználása érdekében azonban csak akkor lehetünk sikeresek, ha a szállítási folyamatokat felülvizsgáljuk, és az újonnan érkező igényekhez igazítjuk. Ez azt is jelenti, hogy még több, a vasúti szektor versenyképességét javító intézkedés megvalósítására van szükség vámügyi és adózási területen is

– mondta az aláíráskor Mosóczi László, a HUNGRAIL elnöke.

Ezek is érdekelhetik

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

FENYEGETÉS A BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSRE: GIGAKAMIONOK!

Bár az EU a közlekedés mielőbbi zöldítését célozta meg az elmúlt években, ennek ellenére jelenleg olyan jogszabály-módosítást tárgyalnak a döntéshozók, amely megengedné a gigakamionok közlekedését az...

„Last Mile” néven, kibővült feladatokkal, újjáalakult a HUNGRAIL Iparvágány munkacsoportja.

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az “utolsó kilométerek” kezelése.

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Legfrissebb híreink

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A rovat további cikkei

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....