fbpx
2024. március 2. szombat

Egész Európára kiterjedő HSR hálózatot szorgalmaztak

A CER szerint a projekt 750 milliárd euró haszonnal járna.

 

A Nemzetközi Vasúti Szövetség (UIC) 11. kongresszusát március 7-10. között Marrakeshben rendezték meg. A “Nagysebességű vasút: a megfelelő sebesség a bolygónknak” téma keretében a rendezvény a vasút hozzáadott értékére összpontosított, amely lehetővé teszi a magasabb minőségű összeköttetést, miközben hozzájárul a regionális tervezéshez és a globális felmelegedés elleni küzdelemhez is.

- Hirdetés -

Morocco king names first high-speed train in Africa "Al Boraq" | MEOA marokkói TGV Al Boraq a világ 6. leggyorsabb vonata (Foto: Moroccoworldnews.com)

A konferenciára több mint 1500 résztvevő érkezett 48 országból, köztük 25 vezérigazgató, miniszterek és egyéb, kulcsfontosságú szereplők. Március 9-én Alberto Mazzola, a CER ügyvezető igazgatója részt vett a CER “Nagysebességű közlekedés” című magas szintű panelbeszélgetésén. A vita a CER hálózatról szóló elképzeléseit, illetve a nagysebességű vasút jövőképét érintette. A vitában Philippe Citroën, az UNIFE főigazgatója kiemelte, fontosnak tartja a köz- és magánszféra együttműködését a nagysebességű vasúthálózat bővítésében. A CER felszólalása a gazdasági érvekről szólt, illetve arról, hogyan valósítható meg egy ilyen hálózat kiépítése egy európai főterv segítségével.

A közelmúltban készült Európa Vasút tanulmány szerint az összes európai vasútvonal összekapcsolása a fővárosokkal és nagyvárosokkal 750 milliárd eurós nettó hasznot hozna az európai polgároknak. Az éghajlatváltozás mérséklése is jelentős, évente 120 millió tonna CO2 megtakarítással.

A politikai döntéshozóknak ezért prioritásként kell kezelniük a nagysebességű vasúti beruházásokat, és elegendő költségvetést kell biztosítaniuk rá. A főtervnek kapcsolódnia kell a költséghatékony regionális vasúthálózathoz, amely a távolsági vasútvonalakon utazó utasok, beleértve a határokon át utazók érdekeit is szolgálja. A fővárosok és a nagyvárosok összekapcsolása a CER prioritása, és ezt a jelenleg a döntéshozók asztalán lévő, új TEN-T rendelet elfogadásakor is figyelembe veszik.

A jövőkép világos: egy nagysebességű vasúti hálózat, amely összeköti az összes európai fővárost és olyan nagyvárost, ahol több mint 250 000 lakos található.

Egy ilyen átfogó hálózat a meglévő nagysebességű vasúti hálózat legalább megháromszorozását jelentené. 

Borítókép: Nagysebességű vasúti szerelvény, a Deutsche Bahn ICE3 típusú járműve

Ezek is érdekelhetik

Közösen a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatásáért

A Magyar Vasút 2023 konferencián írták alá az érdekeltek a rendszer fenntartásáért kiálló nyilatkozatot. A kisebb, egy vagy néhány vagonnyi, logisztikai és humánerőforrás-okokból másképp gazdaságosan...

Átfogó intézkedéscsomag szükséges

A Magyar vasút konferencia negyedik szekciójának témája az energiaválság és klímakrízis. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt, a másodikról itt, a harmadikról pedig...

Sokféle támogatás segíthet a vasútnak

A Magyar vasút konferencia harmadik szekciójának témája a klímavédelem, az energiaügyek, a vasúti áruszállítás támogatása. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt, a másodikról...

Fellázadtak a német vasúti cégek

Volker Wissing német közlekedési miniszter meggyőződése szerint az áruforgalom volumene főként a közutakon növekszik majd a következő évtizedekben. A vasúti cégek képviselői ezzel nem értenek egyet - szerintük a miniszter téves adatokból indul ki.

Országbérlet Szlovéniában is

Június 1-től 1, 3, 7 és 30 napos változatban árulják, induláskor még nem érvényes a városi közlekedésre. Tagadni sem lehetne, hogy Németország és Magyarország mintáját...

Tizenötezer dízelmozdonyt kell lecserélni Európában az évszázad közepére

A teljes vontató állomány felét kitevő dízelmozdonyokat kell lecserélni a vasút további szén-dioxid-mentesítése érdekében 2025 és 2050 között, állítja a Vasúti Gördülőállomány Bérbeadók Európai Szövetsége (EARRL).

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });