fbpx
2024. március 5. kedd

Csepreghy Nándor szerint a BuBe megváltoztatja térségünk status quóját

Magyarországnak érdemes logisztikai központtá válnia.

Ma az európai térségbe az északi-tengeri kikötőkön keresztül érkeznek a távol-keleti áruk, de ezek átlokalizálódnak Görögországba, és Észak-Macedónián, Szerbián és Magyarországon keresztül fognak a Közép-Európai térségbe jönni – mondta Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) parlamenti államtitkára Visegrádon, a Magyar Szállítmányozók Napján. Ez adja a Budapest–Belgrád (BuBe) vasútvonal jelentőségét.

A tárcánál az elmúlt hónapokban a vasúti infrastruktúra fejlesztésével foglalkoztunk a legtöbbet a teherszállítás igényeit legalább annyira szem előtt tartva, mint a személyszállításét.

A BuBén kívül fontos a kelet-nyugati irányú kapcsolatok fejlesztése, amilyen a déli körvasút bővítése és a V0 Budapestet délről elkerülő tehervasút előkészítése

- Hirdetés -

– mondta Csepreghy Nándor.

Az ÉKM három stratégiai célt tűzött ki:

  • Olcsóbban, gyorsabban és magasabb minőségben eljuttatni az embereket úti céljukhoz
  • Erősebb magyar pozíciók elérése a vasúti, közúti, folyami, légi szállításban
  • Mindezt költséghatékonyan elérni

Az államtitkár szerint a Volán–MÁV-integráció után át kell gondolni, hogy mi legyen a jövője a 8200 kilométeres vasúthálózatnak, amelynek 48 százaléka sebességkorlátozott.

Csepreghy Nándor beszélt a közúti alágazatról is. Az gyorsforgalmiút-hálózat fejlesztésében Magyarország élen jár a térségben, a kitűzött célokból hátra van még néhány megyei jogú város elérése. Békéscsaba esetében ez jövőre megoldódik, Zalaegerszegnél még vita van a nyomvonalról, de 5-6 év alatt meg fog épülni a kapcsolat, és Esztergom esetében is elkészül addigra az M100-as. Néhány útnál (M3, M6), még el kell érni az országhatárt, illetve az M1-esen a kapacitás bővítésére van szükség a harmadik sávok létrehozásával.

Ugyancsak fontos a több számjegyű utak fejlesztése, hiszen sokan ezeken ingáznak a munkahelyükre – tette hozzá Csepreghy Nándor.

Ezek is érdekelhetik

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Elmaradt a vasúti fordulat az európai kohéziós politikában

Továbbra is több forrást biztosít az EU a közúti fejlesztésekre, mint a vasútiakra a 2021-2027 közötti tagállami fejlesztési tervek elemzése alapján. A 2021-2027 között elkölteni...

Tizenötmilliárd eurós vasúti fejlesztés indul

Csepreghy Nándor arról beszélt Nagykanizsán, hogy a magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás. A magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás, ami szükséges a munkaerőigény biztosításához...

A BKK bérlet olcsóbb lesz márciustól

Jól járnak a közösségi közlekedés használói a központi régióban. A tavasz kezdetétől a tömegközlekedést használó budapestieknek minden hónapban el kell dönteniük, hogy BKK-bérletet vásárolnak 8950...

Megállapodtak a Budapest-bérletről

Márciustól a havi Pest vármegyei, illetve országbérlet érvényes a BKK járataira, a bevételeket teljesítményarányosan osztják el a cégek. Lázár János és Karácsony Gergely közös közleményt...

Még idén holdinggá alakulhat a MÁV

Az államvasút átszervezéséről a V-Híd konferenciáján beszélt Kikina Artúr vezérigazgató-helyettes. Az Építési és Közlekedési Minisztérium vasútépítésért felelős addigi helyettes államtitkárát, Kikina Artúrt január 15-i hatállyal...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });