fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

CER: javítani kell a nemzetközi vonatjegy vásárlás élményét

Ütemtervet tett közzé a nemzetközi vasúti szervezet, a CER, amelynek a HUNGRAIL is tagja, és amely az ügyfélélmény javítását célozza meg a nemzetközi vasúti utazások tervezése, foglalása során.

Ma már számos online platform létezik, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy jegyet vásároljanak nemzetközi utazásokra, azonban ez a folyamat nem mindig problémamentes, és az ügyfelek többet várnak el. Ezért

a vasúttársaságok kötelezettséget vállalnak a tágabb értelemben vett nemzetközi vasúti jegyértékesítés javítására. 

Ezeket a kötelezettségvállalásokat a CER tagjai a legutóbbi, 2021. szeptember 20-i gdanski közgyűlésükön hagyták jóvá. 

- Hirdetés -

Jövőkép 2025

2025-re a CER-tagok számos fontos lépésre kötelezik el magukat a zökkenőmentesebb utasélmény érdekében, mint például a foglalási horizont kiterjesztése és a jegyek elérhetőbbé tétele. Emellett gondoskodnak arról, hogy a több operátorral utazó utasok jobb támogatást kapjanak fennakadások vagy késések esetén.

Hosszú távú jövőkép 2030

A vasutak jegyértékesítéssel kapcsolatos hosszú távú víziójának végső célja, hogy zökkenőmentes felhasználói élményt biztosítson az utasoknak vasúti szolgáltatások keresése, kiválasztása és vásárlása során, beleértve az első és utolsó kilométeres szállítást is. Az utasok egyszerű, megbízható és átfogó online információkhoz férhetnek hozzá a menetrendekről, árakról, megbízható valós idejű információkról és a jegyvásárlásról, mind a kapcsolódó belföldi (városi, regionális, távolsági) és nemzetközi szolgáltatásokról.

A cél, hogy a különböző vasutak és jegyértékesítők által kibocsátott jegyeket Európa-szerte könnyen elfogadják.

Utazási fennakadások esetén az utasok könnyen tájékozódhatnak az utazás folytatásáról, valamint utasok jogairól.

Ágazati megoldások

Az elmúlt években az Európai Vasutak olyan lehetőségeken dolgoztak, amelyek lehetővé teszik a vonatjegy-értékesítés megfelelő specifikációit, amelyek harmonizálják a különböző jegyértékesítési módokat, az egész Európára kiterjedő integrált vasúti menetrendeket, valamint a teljes jegydigitalizálás alapjait. Ez sok új szolgáltatást tesz lehetővé az utasok számára. Figyelemre méltó példa erre a nyílt értékesítési és elosztási modell (OSDM), az elektronikus jegyellenőrzési adatbázis (eTCD) és a megállapodás az utazás folytatásáról (AJC).

Ezek is érdekelhetik

A vasúti ágazat fenntartható, jövőorientált uniós közlekedéspolitikát kér a közlekedési miniszterektől

Szükség van egy olyan európai nagysebességű vasúti főtervre, amely 2050-re összekötné az összes európai fővárost és nagyvárost.

A CER hétvégi csúcstalálkozóján Budapesti Nyilatkozatot fogadtak el

Az esemény kiemelt témájaként a vasútfinanszírozás kritikus kérdéseit vitatták meg a résztvevők.

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Bővül a HUNGRAIL aktivitása a CER-ben

A Magyar Vasúti Egyesület egy pénzügyi munkabizottság tagja lett. A HUNGRAIL csatlakozott az Európai Vasúti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) a vasúti infrastruktúra finanszírozása biztonságának megteremtését...

Európának több vasút kell, a vasútnak több Európa

A CER sürgeti a közös európai vasútirányítási rendszer kiépítését és az utasok hatékonyabb védelmét. Az Európai Vasuti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) kedden tartotta 73. közgyűlését,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.