Ütemtervet tett közzé a nemzetközi vasúti szervezet, a CER, amelynek a HUNGRAIL is tagja, és amely az ügyfélélmény javítását célozza meg a nemzetközi vasúti utazások tervezése, foglalása során.
Ma már számos online platform létezik, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy jegyet vásároljanak nemzetközi utazásokra, azonban ez a folyamat nem mindig problémamentes, és az ügyfelek többet várnak el. Ezért
a vasúttársaságok kötelezettséget vállalnak a tágabb értelemben vett nemzetközi vasúti jegyértékesítés javítására.
Ezeket a kötelezettségvállalásokat a CER tagjai a legutóbbi, 2021. szeptember 20-i gdanski közgyűlésükön hagyták jóvá.
Jövőkép 2025
2025-re a CER-tagok számos fontos lépésre kötelezik el magukat a zökkenőmentesebb utasélmény érdekében, mint például a foglalási horizont kiterjesztése és a jegyek elérhetőbbé tétele. Emellett gondoskodnak arról, hogy a több operátorral utazó utasok jobb támogatást kapjanak fennakadások vagy késések esetén.
Hosszú távú jövőkép 2030
A vasutak jegyértékesítéssel kapcsolatos hosszú távú víziójának végső célja, hogy zökkenőmentes felhasználói élményt biztosítson az utasoknak vasúti szolgáltatások keresése, kiválasztása és vásárlása során, beleértve az első és utolsó kilométeres szállítást is. Az utasok egyszerű, megbízható és átfogó online információkhoz férhetnek hozzá a menetrendekről, árakról, megbízható valós idejű információkról és a jegyvásárlásról, mind a kapcsolódó belföldi (városi, regionális, távolsági) és nemzetközi szolgáltatásokról.
A cél, hogy a különböző vasutak és jegyértékesítők által kibocsátott jegyeket Európa-szerte könnyen elfogadják.
Utazási fennakadások esetén az utasok könnyen tájékozódhatnak az utazás folytatásáról, valamint utasok jogairól.
Ágazati megoldások
Az elmúlt években az Európai Vasutak olyan lehetőségeken dolgoztak, amelyek lehetővé teszik a vonatjegy-értékesítés megfelelő specifikációit, amelyek harmonizálják a különböző jegyértékesítési módokat, az egész Európára kiterjedő integrált vasúti menetrendeket, valamint a teljes jegydigitalizálás alapjait. Ez sok új szolgáltatást tesz lehetővé az utasok számára. Figyelemre méltó példa erre a nyílt értékesítési és elosztási modell (OSDM), az elektronikus jegyellenőrzési adatbázis (eTCD) és a megállapodás az utazás folytatásáról (AJC).