fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

CER: javítani kell a nemzetközi vonatjegy vásárlás élményét

Ütemtervet tett közzé a nemzetközi vasúti szervezet, a CER, amelynek a HUNGRAIL is tagja, és amely az ügyfélélmény javítását célozza meg a nemzetközi vasúti utazások tervezése, foglalása során.

Ma már számos online platform létezik, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy jegyet vásároljanak nemzetközi utazásokra, azonban ez a folyamat nem mindig problémamentes, és az ügyfelek többet várnak el. Ezért

a vasúttársaságok kötelezettséget vállalnak a tágabb értelemben vett nemzetközi vasúti jegyértékesítés javítására. 

Ezeket a kötelezettségvállalásokat a CER tagjai a legutóbbi, 2021. szeptember 20-i gdanski közgyűlésükön hagyták jóvá. 

- Hirdetés -

Jövőkép 2025

2025-re a CER-tagok számos fontos lépésre kötelezik el magukat a zökkenőmentesebb utasélmény érdekében, mint például a foglalási horizont kiterjesztése és a jegyek elérhetőbbé tétele. Emellett gondoskodnak arról, hogy a több operátorral utazó utasok jobb támogatást kapjanak fennakadások vagy késések esetén.

Hosszú távú jövőkép 2030

A vasutak jegyértékesítéssel kapcsolatos hosszú távú víziójának végső célja, hogy zökkenőmentes felhasználói élményt biztosítson az utasoknak vasúti szolgáltatások keresése, kiválasztása és vásárlása során, beleértve az első és utolsó kilométeres szállítást is. Az utasok egyszerű, megbízható és átfogó online információkhoz férhetnek hozzá a menetrendekről, árakról, megbízható valós idejű információkról és a jegyvásárlásról, mind a kapcsolódó belföldi (városi, regionális, távolsági) és nemzetközi szolgáltatásokról.

A cél, hogy a különböző vasutak és jegyértékesítők által kibocsátott jegyeket Európa-szerte könnyen elfogadják.

Utazási fennakadások esetén az utasok könnyen tájékozódhatnak az utazás folytatásáról, valamint utasok jogairól.

Ágazati megoldások

Az elmúlt években az Európai Vasutak olyan lehetőségeken dolgoztak, amelyek lehetővé teszik a vonatjegy-értékesítés megfelelő specifikációit, amelyek harmonizálják a különböző jegyértékesítési módokat, az egész Európára kiterjedő integrált vasúti menetrendeket, valamint a teljes jegydigitalizálás alapjait. Ez sok új szolgáltatást tesz lehetővé az utasok számára. Figyelemre méltó példa erre a nyílt értékesítési és elosztási modell (OSDM), az elektronikus jegyellenőrzési adatbázis (eTCD) és a megállapodás az utazás folytatásáról (AJC).

Ezek is érdekelhetik

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Bővül a HUNGRAIL aktivitása a CER-ben

A Magyar Vasúti Egyesület egy pénzügyi munkabizottság tagja lett. A HUNGRAIL csatlakozott az Európai Vasúti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) a vasúti infrastruktúra finanszírozása biztonságának megteremtését...

Európának több vasút kell, a vasútnak több Európa

A CER sürgeti a közös európai vasútirányítási rendszer kiépítését és az utasok hatékonyabb védelmét. Az Európai Vasuti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) kedden tartotta 73. közgyűlését,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A cél az egységes európai hálózat

A vonatok még nem, a tárgyalások már nagy sebességre kapcsoltak az EU-ban. Az Európai Bizottság, Parlament és Tanács is elszánt, hogy még a nyári európai...

Katasztrófa lenne a vasútnak a megakamionok megjelenése a hazai közutakon

Tanulmány bizonyítja, hogy a nagyobb közúti szerelvények európai engedélyezése nem zöldítés, sőt! A részletszabályok még nem dőltek el, az EU-s irányelv alakításában most kell hallatniuk...

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.